|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. februára 2009
Košický samosprávny kraj a Mesto Michalovce ukončili pilotné testovanie softvéru Access e-Gov
Projekt Access-eGov (prístup k službám elektronickej verejnej správy pomocou využitia sémantických technológií) je financovaný Európskou komisiou v rámci 6. rámcového programu EÚ, podprogram Technológie ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. februára - Projekt Access-eGov (prístup k službám elektronickej verejnej správy pomocou využitia sémantických technológií) je financovaný Európskou komisiou v rámci 6. rámcového programu EÚ, podprogram Technológie pre Informačnú spoločnosť. Cieľom projektu Access-eGov je s využitím sémantických technológií zabezpečiť interoperabilitu elektronických ako aj tradičných služieb verejnej správy – vďaka tomu systém Access-eGov poskytne používateľovi, na základe jeho osobných potrieb/požiadaviek a konkrétnej situácie v ktorej sa nachádza, nie len jednotlivú službu, ale celý scenár služieb.
Členmi jedenásťčlenného medzinárodného konzorcia z piatich krajín je aj Košický samosprávny kraj a Mesto Michalovce. Ich úlohou bolo navrhnúť pilotnú aplikáciu a potom otestovať vyvinutý softvér v reálnych podmienkach. Slovenská pilotná aplikácia projektu Access-eGov je zameraná na on-line podporu pri získaní povolení pre stavbu rodinného domu a podporuje procesy územného plánovania, územného a stavebného konania aj kolaudácie. Konkrétnym cieľom tejto pilotnej aplikácie je pomôcť občanom a podnikateľom zorientovať sa v týchto zložitých procesoch a tak im ušetriť čas aj peniaze. Systém na základe zodpovedaných otázok prehľadným spôsobom zobrazí používateľovi všetky inštitúcie, ktoré musí navštíviť (zodpovedné osoby a kontaktné údaje) a zároveň podporí žiadateľa pri vypĺňaní žiadostí a formulárov.
Výhodou systému Access-eGov je, že vygenerovaný scenár služieb poskytovaných verejnou správou, ale aj inými organizáciami, je prispôsobený konkrétnym požiadavkám používateľa (personalizovaný), pričom dokáže integrovať tradičné (papierové) služby so službami elektronickými (tieto je možné v rámci systému Access-eGov aj realizovať) v rôznych oblastiach verejného života.
Túto pilotnú aplikáciu je možné vyskúšať na adrese http://esprit.ekf.tuke.sk:8080/aeg-client2/static/sk/index_sk.html (resp. v anglickej verzii na http://esprit.ekf.tuke.sk:8080/aeg-client2/static/sk/index_en.html).
Paralelne je systém Access-eGov testovaný aj v Nemecku a Poľsku na iných „životných udalostiach“ – zatiaľ čo nemecký pilot občanov sprevádza pri vybavovaní sobáša, v Poľsku sa projektoví partneri zamerali na proces registrácie novej firmy prostredníctvom internetu.
Výhodou systému je aj skutočnosť, že je veľmi jednoduché zaregistrovať v ňom nové služby (či už elektronické alebo tradičné) poskytované verejnou správou alebo inou organizáciou ako aj nové „životné udalosti“.
Výsledkom projektu Access-eGov bude okrem spomenutého softvéru aj dokumentácia pre poskytovateľov aj používateľov systému.
Ďalšie informácie Vám poskytne projektová manažérka: Ing. Gabriela Hajduková, Gabriela.Hajdukova@vucke.sk a sú k dispozícii aj na oficiálnej web stránke projektu: www.accessegov.org. Vítaný je aj záujem zo strany organizácií verejnej správy – poskytovateľov služieb (napr. orgánov miestnej samosprávy), ktorí by mali záujem o použitie systému Access-eGov v praxi – pre ľubovoľné „životné udalosti“ (nie len tie, testované v spomínaných troch pilotných aplikáciách v rámci projektu), či už v zameraní na e-Government, e-Health alebo inú oblasť služieb.
Členmi jedenásťčlenného medzinárodného konzorcia z piatich krajín je aj Košický samosprávny kraj a Mesto Michalovce. Ich úlohou bolo navrhnúť pilotnú aplikáciu a potom otestovať vyvinutý softvér v reálnych podmienkach. Slovenská pilotná aplikácia projektu Access-eGov je zameraná na on-line podporu pri získaní povolení pre stavbu rodinného domu a podporuje procesy územného plánovania, územného a stavebného konania aj kolaudácie. Konkrétnym cieľom tejto pilotnej aplikácie je pomôcť občanom a podnikateľom zorientovať sa v týchto zložitých procesoch a tak im ušetriť čas aj peniaze. Systém na základe zodpovedaných otázok prehľadným spôsobom zobrazí používateľovi všetky inštitúcie, ktoré musí navštíviť (zodpovedné osoby a kontaktné údaje) a zároveň podporí žiadateľa pri vypĺňaní žiadostí a formulárov.
Výhodou systému Access-eGov je, že vygenerovaný scenár služieb poskytovaných verejnou správou, ale aj inými organizáciami, je prispôsobený konkrétnym požiadavkám používateľa (personalizovaný), pričom dokáže integrovať tradičné (papierové) služby so službami elektronickými (tieto je možné v rámci systému Access-eGov aj realizovať) v rôznych oblastiach verejného života.
Túto pilotnú aplikáciu je možné vyskúšať na adrese http://esprit.ekf.tuke.sk:8080/aeg-client2/static/sk/index_sk.html (resp. v anglickej verzii na http://esprit.ekf.tuke.sk:8080/aeg-client2/static/sk/index_en.html).
Paralelne je systém Access-eGov testovaný aj v Nemecku a Poľsku na iných „životných udalostiach“ – zatiaľ čo nemecký pilot občanov sprevádza pri vybavovaní sobáša, v Poľsku sa projektoví partneri zamerali na proces registrácie novej firmy prostredníctvom internetu.
Výhodou systému je aj skutočnosť, že je veľmi jednoduché zaregistrovať v ňom nové služby (či už elektronické alebo tradičné) poskytované verejnou správou alebo inou organizáciou ako aj nové „životné udalosti“.
Výsledkom projektu Access-eGov bude okrem spomenutého softvéru aj dokumentácia pre poskytovateľov aj používateľov systému.
Ďalšie informácie Vám poskytne projektová manažérka: Ing. Gabriela Hajduková, Gabriela.Hajdukova@vucke.sk a sú k dispozícii aj na oficiálnej web stránke projektu: www.accessegov.org. Vítaný je aj záujem zo strany organizácií verejnej správy – poskytovateľov služieb (napr. orgánov miestnej samosprávy), ktorí by mali záujem o použitie systému Access-eGov v praxi – pre ľubovoľné „životné udalosti“ (nie len tie, testované v spomínaných troch pilotných aplikáciách v rámci projektu), či už v zameraní na e-Government, e-Health alebo inú oblasť služieb.