Košický magistrát myslí, že na tragédiu reagoval adekvátne
KOŠICE 8. septembra (WEBNOVINY) – Predstavitelia mesta Košice a košický magistrát v súčinnosti s ministerstvom zahraničných vecí a ministerstvom vnútra v súvislosti s nedeľňajšou tragickou nehodou autobusu v Chorvátsku reagovali ...
KOŠICE 8. septembra (WEBNOVINY) – Predstavitelia mesta Košice a košický magistrát v súčinnosti s ministerstvom zahraničných vecí a ministerstvom vnútra v súvislosti s nedeľňajšou tragickou nehodou autobusu v Chorvátsku reagovali promptne a adekvátne. Uviedla to dnes v rozhovore pre agentúru SITA hovorkyňa košického magistrátu Lucia Mihoková a podrobne popísala kroky, ktoré podnikol košický magistrát po tom, ako zachytili informáciu o tragickej nehode autobusu v Chorvátsku približne o 13:00 v nedeľu.
„Okamžite sme sa snažili skontaktovať Ministerstvo zahraničných vecí (MZV) SR a získať čo najviac informácií. Zoznam účastníkov zájazdu sme dostali faxom o 15:56. Tento zoznam obsahoval iba mená, adresy a rodné čísla osôb, bez spresnenia ich zdravotného stavu,“ informovala Mihoková. Dodala, že primátor František Knapík poveril organizáciou prác spojených s návratom účastníkov zájazdu schopných prevozu vedúceho referátu Civilnej obrany mesta Petra Ferienčíka. Krízový štáb nebolo potrebné zriaďovať. Prípravné práce podľa Mihokovej riadil osobne primátor Knapík.
„Približne o pol siedmej večer sme dostali faxom druhý zoznam z MZV. Obsahoval mená 26 účastníkov zájazdu, ktorí mali byť večer dopravení špeciálnou linkou vlády SR do Košíc. V prípade tohto zoznamu sme boli upozornení pracovníkmi MZV, že nie je možné zverejňovať žiadne mená osôb, ktoré mali pricestovať,“ zdôraznila Mihoková.
Približne o 20:30 telefonicky požiadal pracovník MZV zo Strediska pomoci a služieb občanom, aby pracovníci magistrátu postihnutým a ich príbuzným na letisku v Košiciach odovzdali základné informácie.
„Tie nám poslali o 20:52 mailom, rozmnožili sme ich a odniesli na letisko. V hale letiska sme postupne vyhľadávali prítomných príbuzných, odovzdali sme im letáčiky s informáciami a zbierali sme kontakty, aby sme im mohli aj následne poskytnúť ďalšie informácie. Tieto kontakty sme približne o polnoci po návrate z letiska na magistrát odoslali mailom na MZV,“ popísala spôsob informovania Mihoková. Dodala, že počas pobytu na letisku sa snažili spresniť informácie o tom, ktorí účastníci skutočne prileteli z Chorvátska, kde je možné vyzdvihnúť batožinu, resp. kde bude uložená a či sa budú môcť postihnutí stretnúť so svojimi blízkymi na letisku alebo budú prevezení priamo do nemocníc.
„Informácie sme príbuzným poskytovali priebežne, ako sa nám ich darilo získavať. Informácie o účastníkoch zájazdu, ktorí pri nehode zahynuli alebo zostali hospitalizovaní v chorvátskych nemocniciach, neboli v tom čase overené, preto sme ich nemohli poskytnúť nikomu z príbuzných,“ uviedla Mihoková.
SITA