|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. apríla 2013
Košický dopravný podnik vyhlásil súťaž na nákup električiek
KOŠICE 22. apríla (WEBNOVINY) – Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) vypísal verejnú obchodnú súťaž na dodávku nových električiek. Predmetom zákazky je dodávka 23 kusov jednosmerných mestských električiek technicky spôsobilých ...
Zdieľať
KOŠICE 22. apríla (WEBNOVINY) – Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) vypísal verejnú obchodnú súťaž na dodávku nových električiek. Predmetom zákazky je dodávka 23 kusov jednosmerných mestských električiek technicky spôsobilých a vhodných na prevádzku v podmienkach mesta Košice.
Úspešný uchádzač bude mať opčné právo na dodávku ďalších 23 električiek. Celková hodnota obstarávania je 96,8 milióna eur. Uchádzač má poskytnúť aj údržbu - záručný a pozáručný servis, ako aj opravy pre každú električku počas 15 rokov, respektíve do najazdenia 750 000 km.
Ako informovala hovorkyňa košického dopravného podniku Michaela Karaffová, DPMK získal z eurofondov na nákup električiek 41,4 milióna eur, pričom vyhlásil verejnú súťaž na nákup a servis 23 električiek v celkovej hodnote 48 miliónov eur. Sedem miliónov je určených na servis a údržbu.
Súčasťou súťaže je aj opcia na nákup ďalších minimálne 23 električiek, na ktoré chce dopravný podnik získať ďalšie zdroje z eurofondov v nasledujúcom programovacom období, ako aj náklady na servis a opravy.
Uchádzači si majú vyžiadať súťažné podklady
Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania Obnova vozového parku električiek Košice dopravný podnik zaslal na zverejnenie do Úradného vestníka EÚ aj do slovenského Vestníka verejného obstarávania, kde sú zverejnené súťažné podmienky.
Proces obstarávania zabezpečuje externá bratislavská spoločnosť PROCESS MANAGEMENT vybratá súťažou. Podľa Karaffovej personálne možnosti DPMK na realizáciu súťaží tohto rozsahu sú obmedzené. Rovnakým spôsobom sa postupuje aj v prípade prípravy a realizácie súťaže na nákup nových autobusov.
Karaffová informovala, že uchádzači majú možnosť si v zákonnej lehote do 29. mája vyžiadať súťažné podklady, ktorých obsahom sú technické parametre a podmienky verejnej súťaže. Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť je do 30. mája. Ponuky budú otvárať 31. mája o desiatej dopoludnia.
Ako ďalej uviedla, celý proces obstarávania bude ukončený predložením ponúk zo strany dodávateľov a elektronickou aukciou. Na vyhodnotenie ponúk sú stanovené kritériá s určením ich váhy. Najvyššiu váhu – 60 bodov má celková cena 23 kusov električiek, 25 bodov má úroveň technického riešenia, 15 bodov priemerné ročné náklady na údržbu jedného vozidla po dobu 15 rokov pri najazdení maximálne 750 000 km.
Aliancii Fair play sa nepozdávajú kritériá
Odborníkovi na verejné obstarávanie z Aliancie Fair play Petrovi Kunderovi sa nepozdávajú niektoré kritéria hodnotenia.
"Nevidím zásadný problém v tom, že ako hodnotiace kritérium sú uvedené priemerné ročné náklady na údržbu jedného vozidla po dobu 15 rokov, pri najazdení maximálne 750.000km s váhou 15 %. Podstatne viac ma znepokojuje, že hodnotiacim kritériom je úroveň technického riešenia, pričom jeho váha je až 25 %. Vysoká váha, ktorú má, umožní výhru firme, ktorá dodá podľa názoru komisie vysokú "úroveň technického riešenia", hoci cenovo môže byť citeľne drahšia ako prípadná konkurencia. Obávam sa, že pri takomto kritériu môže ísť o výrazne subjektívne hodnotenie,“ vyhlásil Peter Kunder.
Úspešný uchádzač bude mať opčné právo na dodávku ďalších 23 električiek. Celková hodnota obstarávania je 96,8 milióna eur. Uchádzač má poskytnúť aj údržbu - záručný a pozáručný servis, ako aj opravy pre každú električku počas 15 rokov, respektíve do najazdenia 750 000 km.
Ako informovala hovorkyňa košického dopravného podniku Michaela Karaffová, DPMK získal z eurofondov na nákup električiek 41,4 milióna eur, pričom vyhlásil verejnú súťaž na nákup a servis 23 električiek v celkovej hodnote 48 miliónov eur. Sedem miliónov je určených na servis a údržbu.
Súčasťou súťaže je aj opcia na nákup ďalších minimálne 23 električiek, na ktoré chce dopravný podnik získať ďalšie zdroje z eurofondov v nasledujúcom programovacom období, ako aj náklady na servis a opravy.
Uchádzači si majú vyžiadať súťažné podklady
Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania Obnova vozového parku električiek Košice dopravný podnik zaslal na zverejnenie do Úradného vestníka EÚ aj do slovenského Vestníka verejného obstarávania, kde sú zverejnené súťažné podmienky.
Proces obstarávania zabezpečuje externá bratislavská spoločnosť PROCESS MANAGEMENT vybratá súťažou. Podľa Karaffovej personálne možnosti DPMK na realizáciu súťaží tohto rozsahu sú obmedzené. Rovnakým spôsobom sa postupuje aj v prípade prípravy a realizácie súťaže na nákup nových autobusov.
Karaffová informovala, že uchádzači majú možnosť si v zákonnej lehote do 29. mája vyžiadať súťažné podklady, ktorých obsahom sú technické parametre a podmienky verejnej súťaže. Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť je do 30. mája. Ponuky budú otvárať 31. mája o desiatej dopoludnia.
Ako ďalej uviedla, celý proces obstarávania bude ukončený predložením ponúk zo strany dodávateľov a elektronickou aukciou. Na vyhodnotenie ponúk sú stanovené kritériá s určením ich váhy. Najvyššiu váhu – 60 bodov má celková cena 23 kusov električiek, 25 bodov má úroveň technického riešenia, 15 bodov priemerné ročné náklady na údržbu jedného vozidla po dobu 15 rokov pri najazdení maximálne 750 000 km.
Aliancii Fair play sa nepozdávajú kritériá
Odborníkovi na verejné obstarávanie z Aliancie Fair play Petrovi Kunderovi sa nepozdávajú niektoré kritéria hodnotenia.
"Nevidím zásadný problém v tom, že ako hodnotiace kritérium sú uvedené priemerné ročné náklady na údržbu jedného vozidla po dobu 15 rokov, pri najazdení maximálne 750.000km s váhou 15 %. Podstatne viac ma znepokojuje, že hodnotiacim kritériom je úroveň technického riešenia, pričom jeho váha je až 25 %. Vysoká váha, ktorú má, umožní výhru firme, ktorá dodá podľa názoru komisie vysokú "úroveň technického riešenia", hoci cenovo môže byť citeľne drahšia ako prípadná konkurencia. Obávam sa, že pri takomto kritériu môže ísť o výrazne subjektívne hodnotenie,“ vyhlásil Peter Kunder.