Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

09. októbra 2014

Košice sú prvým mestom s elektrobusmi v MHD



Slávnostné uvedenie elektrobusov do prevádzky v areáli DPMK a. s. v Košiciach 9. októbra 2014. Košický dopravný podnik má vo svojom vozovom parku ako prvý na Slovensku elektrobusy.



Zdieľať
Slávnostné uvedenie elektrobusov do prevádzky v areáli DPMK a. s. v Košiciach 9. októbra 2014. Košický dopravný podnik má vo svojom vozovom parku ako prvý na Slovensku elektrobusy. Foto: TASR/František Iván
Košice 9. októbra (TASR) – Košice sa stávajú prvým slovenským mestom s elektrickými autobusmi v mestskej hromadnej doprave. Päť nových elektrobusov v rámci podpory ekologickej dopravy dnes slávnostne uviedli do prevádzky v Dopravnom podniku mesta Košice (DPMK).


Nové vozidlá sú zatiaľ v testovacej prevádzke. "Od stredy budúceho týždňa (15.10.) by mali byť nasadené na nejaké linky, verejnosť o tom budeme informovať," uviedol pre novinárov generálny riaditeľ DPMK Juraj Hrehorčák.

Elektrobus SOR EBN 10,5 je trojdverové nízkopodlažné vozidlo s dĺžkou takmer 10,5 metra, na sedenie má 20 miest. Poháňa ho elektromotor s výkonom 120 kW, dojazd na jedno nabitie je zhruba 130 až 160 kilometrov. Cena jedného elektrobusu je 362.000 eur. "Obstarávacia cena je samozrejme vyššia ako u autobusov s dieselovým motorom, ale prevádzkové náklady by mali byť podstatne nižšie," konštatoval Hrehorčák.

Galéria z uvedenia elektrobusu do prevádzky


Slávnostné uvedenie elektrobusov do prevádzky v areáli DPMK a. s. v Košiciach 9. októbra 2014. Košický dopravný podnik má vo svojom vozovom parku ako prvý na Slovensku elektrobusy. Foto: TASR/František Iván



Päť elektrických vozidiel bolo súčasťou nákupu 127 nových autobusov od spoločnosti SOR Libchavy za 28,7 milióna eur v rámci obnovy vozidlového parku DPMK. Podľa primátora mesta Richarda Rašiho zaradenie elektobusov do MHD znamená novú éru ekologickej dopravy v Košiciach. "Zároveň to naznačuje, kam by sa mestská hromadná doprava mala v budúcnosti v celej Európe uberať. Výhoda elektrobusov je tá, že nie sú viazané na trolejové vedenie, teda sú flexibilné z hľadiska možnosti zmeny liniek podľa potreby, a nie sú viazané na investície do trolejového vedenia a na jeho údržbu," konštatoval Raši. DPMK sa pritom uchádza aj o dotáciu z eurofondov na nákup nových trolejbusov.

Dobíjaciu stanicu pre elektrické autobusy postavila Východoslovenská energetika (VSE), a.s, v zmysle zákona o verejnom obstarávaní. Mesto Košice, VSE a Slovenská asociácia pre elektromobiliztu podpísali 23. septembra memorandum o podpore e-mobility.



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Hamé epxanduje na Slovensku, kupuje výrobcu majonéz Doma
<< predchádzajúci článok
Zamestnávatelia často robia chyby aj pri platení poistného