|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. septembra 2009
Košice si pripomenuli tragickú haváriu autobusu v Chorvátsku
KOŠICE 7. septembra (WEBNOVINY) – Predstavitelia a obyvatelia Košíc si dnes pietnou spomienkou pri Urbanovej veži pripomenuli, že pred rokom, 7. septembra 2008, sa stala tragická dopravná nehoda autobusu v Chorvátsku. Pri nehode a po nej ...
Zdieľať
KOŠICE 7. septembra (WEBNOVINY) – Predstavitelia a obyvatelia Košíc si dnes pietnou spomienkou pri Urbanovej veži pripomenuli, že pred rokom, 7. septembra 2008, sa stala tragická dopravná nehoda autobusu v Chorvátsku. Pri nehode a po nej zahynulo 16 účastníkov zájazdu, prevažne obyvateľov Košíc. O dnešnej pietnej spomienke agentúru SITA informovala hovorkyňa košického magistrátu Lucia Mihoková.
„Dnes sme sa stretli práve preto, aby sme si ich pamiatku spoločne pripomenuli. Každý stratený život nás ochudobňuje, a až vo chvíli, keď nenávratne uplynie, si uvedomíme, že sme nedokázali byť dosť vďační ľuďom, ktorí sú spojení s našimi vlastnými životnými príbehmi, s príbehom nášho mesta,“ povedal počas pietneho aktu primátor František Knapík. Po uplynutí symbolickej minúty ticha položil primátor spolu s predstaviteľmi magistrátu a mestských podnikov k pamätnej tabuli pri zvone Urban kyticu a poklonil sa pamiatke obetí. Na spomienku prišlo mnoho účastníkov tragického zájazdu i priatelia a príbuzní obetí.
Mesto usporiadalo verejnú zbierku na pomoc osobám a ich pozostalým, zasiahnutým tragickou nehodou v Chorvátsku. Na konto pomoci prispeli organizácie a občania sumou prevyšujúcou 46 470 €. Organizátor zbierky z fondu formou daru vyplatil každému pozostalému po 16 obetiach po 1 194,98 € ako úhradu nákladov na pohreb. K dnešnému dňu mesto zaslalo 18 osobám, ktoré boli zranené alebo prežili psychickú traumu, na účet po 829,85 €. Ešte vlani mesto oslovilo účastníkov zájazdu, ktorí utrpeli ujmu, aby si podali žiadosť, doložili ju dokladmi, na základe čoho dostanú 829,85 €. Ako informovala Mihoková, v najbližších dňoch zašle mesto financie na účet ďalším desiatim osobám, ktoré boli zranené alebo prežili psychickú traumu, podali si žiadosť a doložili aj doklady potvrdzujúce použitie finančných prostriedkov. Magistrát pracuje aj na posúdení zvyšných žiadostí. Päť účastníkov tragickej nehody ešte nedoložilo doklady potrebné pre zaslanie príspevku.
Prostriedky spravuje a rozdeľuje špeciálna komisia zriadená na tento účel, ktorá koná na základe zákona o verejných zbierkach. Na účte verejnej zbierky je k výročiu tragickej udalosti 14 580,57 €. Verejná zbierka trvá od 10. septembra 2008 a do 10. septembra tohto roku. Po tomto termíne musí organizátor zbierky do 30 dní predložiť vyúčtovanie obvodnému úradu, ktorý zbierku povolil.
SITA
„Dnes sme sa stretli práve preto, aby sme si ich pamiatku spoločne pripomenuli. Každý stratený život nás ochudobňuje, a až vo chvíli, keď nenávratne uplynie, si uvedomíme, že sme nedokázali byť dosť vďační ľuďom, ktorí sú spojení s našimi vlastnými životnými príbehmi, s príbehom nášho mesta,“ povedal počas pietneho aktu primátor František Knapík. Po uplynutí symbolickej minúty ticha položil primátor spolu s predstaviteľmi magistrátu a mestských podnikov k pamätnej tabuli pri zvone Urban kyticu a poklonil sa pamiatke obetí. Na spomienku prišlo mnoho účastníkov tragického zájazdu i priatelia a príbuzní obetí.
Mesto usporiadalo verejnú zbierku na pomoc osobám a ich pozostalým, zasiahnutým tragickou nehodou v Chorvátsku. Na konto pomoci prispeli organizácie a občania sumou prevyšujúcou 46 470 €. Organizátor zbierky z fondu formou daru vyplatil každému pozostalému po 16 obetiach po 1 194,98 € ako úhradu nákladov na pohreb. K dnešnému dňu mesto zaslalo 18 osobám, ktoré boli zranené alebo prežili psychickú traumu, na účet po 829,85 €. Ešte vlani mesto oslovilo účastníkov zájazdu, ktorí utrpeli ujmu, aby si podali žiadosť, doložili ju dokladmi, na základe čoho dostanú 829,85 €. Ako informovala Mihoková, v najbližších dňoch zašle mesto financie na účet ďalším desiatim osobám, ktoré boli zranené alebo prežili psychickú traumu, podali si žiadosť a doložili aj doklady potvrdzujúce použitie finančných prostriedkov. Magistrát pracuje aj na posúdení zvyšných žiadostí. Päť účastníkov tragickej nehody ešte nedoložilo doklady potrebné pre zaslanie príspevku.
Prostriedky spravuje a rozdeľuje špeciálna komisia zriadená na tento účel, ktorá koná na základe zákona o verejných zbierkach. Na účte verejnej zbierky je k výročiu tragickej udalosti 14 580,57 €. Verejná zbierka trvá od 10. septembra 2008 a do 10. septembra tohto roku. Po tomto termíne musí organizátor zbierky do 30 dní predložiť vyúčtovanie obvodnému úradu, ktorý zbierku povolil.
SITA