Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

27. februára 2017

Košice analyzujú návrhy parkovacej firmy



Vytvorenie spoločného podniku s mestom Košice, ktorý sa bude zaoberať parkovaním nie je podľa EEI zabetónovaním firmy v meste. Spoločnosť EEI, ktorá má na ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Tomáš Halász
Košice 27. februára (TASR) - Vytvorenie spoločného podniku s mestom Košice, ktorý sa bude zaoberať parkovaním nie je podľa EEI zabetónovaním firmy v meste. Spoločnosť EEI, ktorá má na starosti parkovanie, ponúka radnici dva varianty vzniku spoločnej parkovacej firmy bez nutnosti priamej kapitálovej investície zo strany mesta.


"Náš návrh vychádza z hlasovania, ktoré na mestskom zastupiteľstve v septembri minulého roka prebehlo a ktoré ako jednu z možností riešenia navrhlo alternatívu spoločného podniku. Prvý návrh sme odoslali už dávnejšie, ale mesto s ním nesúhlasilo, poslalo nám k tomu veľa pripomienok. Zapracovaním týchto pripomienok vznikol návrh, ktorý má vedenie mesta k dispozícii," povedal dnes mediálny zástupca spoločnosti EEI Karol Wolf.

Prvý z návrhov spočíva podľa jeho slov v zriadení spoločného podniku na obsluhu parkovacieho systému výlučne v Košiciach pri pomere 50 na 50. "Druhý návrh hovorí o tom, že ponúkame mestu vstup do samotnej spoločnosti EEI ako takej, to znamená aj podiel na jej výnosoch a činnosti na celom území Slovenska. Tento druhý návrh, by pravdepodobne znamenal minoritné postavenie mesta, pretože hodnota firmy, jej kontraktov na celom Slovensku je vyššia ako iba v prípade mesta Košice," spresnil Wolf.

Ako zdôraznil, nešlo by podľa jeho slov o 'zabetónovanie' firmy v meste. "V Košiciach pracujeme na základe zmluvy s mestom, ktorá nás k niečomu zaväzuje. Takisto pozícia spoločného podniku na obsluhu parkovacieho systému, by tiež musela byť daná zmluvou s mestom. To znamená, interpretácie typu, že ide o pokus o zabetónovanie spoločnosti v Košiciach sú nepravdivé z definície veci, pretože žiadna firma sa nemôže 'zabetónovať' v akomkoľvek meste takýmto spôsobom, pretože vždy funguje na základe nejakej zmluvy s mestom, ktorá môže mať maximálne 15 rokov, väčšinou je to päť až desať rokov,“ povedal Wolf.

Tvrdí, že pri spoločnej vôli obidvoch strán je založenie spoločného podniku možné v roku 2017.

Podľa primátora Košíc Richarda Rašiho návrhy EEI analyzujú z právneho a ekonomického hľadiska. "Výhodou je absolútna možnosť vniknutia do účtovníctva firmy, podieľanie sa na kompletne všetkých ziskoch, pretože ste si všimli, že v minulosti tu bolo deklarované, že ide o mnohomiliónový biznis, čiže z tohto mnohomiliónového biznisu, by mesto malo polovicu. Na druhej strane to negatívum je to, že financie, ktoré sú platené teraz mestu za prenájom parkovacích plôch by mesto nemalo, takže urobíme z toho analýzu plusov a mínusov a predložíme to na rokovanie mestského zastupiteľstva," povedal primátor s tým, že zatiaľ nie je preferovaná žiadna alternatíva.

Občiansky aktivista Karol Labaš tvrdí, že najlepším riešením je samostatný mestský podnik. "Mesto má dostatočné kapacity, aby pomocou subdodávateľov vedelo riešiť parkovacie problémy, ktoré by boli v súlade s parkovacou politikou mesta,“ doplnil.

Od 1. júla 2016 sa zóna plateného parkovania v centre mesta rozšírila o desať mestských lokalít. Košickí mestskí poslanci schválili v polovici júna minulého roka bratislavskej spoločnosti EEI prenájom viacerých úsekov miestnych komunikácií na dočasné parkovanie motorových vozidiel. Tento krok sa stretol s vlnou nevôle, aktivisti zvolali viacero protestov a spísali petíciu za zmenu koncepcie parkovania v meste Košice.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Mayová oznámi ukončenie voľného pohybu osôb pre nových migrantov z EÚ
<< predchádzajúci článok
Aupark Tower získal BREEAM Excellent