|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. januára 2015
Korupcia v zdravotníctve zakopala etiku do zeme
Hnev, nadčasy a nedostatok času na pacienta vytlačili etiku v zdravotníctve na chvost správania sa, myslí si občianske združenie Asociácia sestier a pacientov ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 7. januára (TASR) – Hnev, nadčasy a nedostatok času na pacienta vytlačili etiku v zdravotníctve na chvost správania sa, myslí si občianske združenie Asociácia sestier a pacientov (ASAP).Úplne do zeme ju podľa predsedníčky združenia Ľubice Kočanovej zakopala všeobecná tolerancia úplatkov a korupcie. Rok 2015 sa preto asociácia rozhodla označiť za rok potrebnej etiky a empatie v zdravotníctve.
"Ak zdravotnícky pracovník pripomienkuje neetické hospodárenie s prostriedkami v zdravotníctve, ak poukáže na nekvalitnú zdravotnú starostlivosť, manažment vtedy etiku nepozná," napísali predstavitelia asociácie vo výzve adresovanej verejnosti. V nej vymenúvajú viacero situácií z praxe, kde podľa nich etika chýba a nemala by.
Za neetické napríklad vo výzve označili nápis na dverách "Neklopať". Znie to ako výzva "Daj pokoj a čakaj", v ktorej direktívny tón poukazuje na nerovnocennosť pacienta v procese zdravotnej starostlivosti, hoci si pacient zdravotnú starostlivosť v odvodoch platí, upozorňujú.
Asociácii tiež prekáža poradie v čakárni podľa neprehľadných kritérií, čo robí z pacientov nervózne obete a zo sestier policajtky. "Manažment času pacientov môže etickým spôsobom vyriešiť recepcia alebo elektronický digitálny systém," navrhuje.
Výhrady majú zástupcovia združenia i voči nediskrétnym rozhovorom na chodbách sestier s pacientmi o zdravotnom stave či o podpisovaní informovaného súhlasu bez toho, aby pacientovi niekto vysvetlil, čo a prečo podpisuje.
"Etiku potrebujeme hlavne pre to, aby sme cítili, že sme dôležité ľudské bytosti v náročnej profesii. Aby sme mali na pamäti, že pacient nie je stroj, číslo, ani diagnóza, ani nie je iba zdrojom pre financie," uviedli predstavitelia združenia vo výzve.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR