|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 31.1.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emil
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Aj „menší“ motor postačí
Naša redakcia osedlala „menší“ motor z ponuky - 2,4-litrový štvorvalec s variabilným časovaním ventilov CVVT. Označenie menší je vzhľadom na zdvihový objem 2,4 l v úvodzovkách, na európske pomery je jeho objem totiž stále nadštandardný. V Amerike, samozrejme, skôr siahnu po šesťvalci s objemom 3,3 litra, ale „našincovi“ štvorvalec celkom postačí. V kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou (alebo za príplatok so štvorstupňovou automatikou), nás presvedčil svojím kultivovaným, tichým chodom a výborným ťahom. Naša spotreba počas testu bola pritom iba o málo vyššia, ako uvádza výrobca (9,2 l/100 km). Na budúci rok pribudne ešte šetrnejší turbodiesel 2,0 CRDi VGT, s variabilnou geometriou lopatiek turbodúchadla a so slušným výkonom 99 kW/135 k.
Čo vám chýba?
Už v základnej cene vozidla je napríklad tempomat s ovládaním na volante, predná lakťová opierka s úložným priestorom, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant a sedadlo vodiča. V Sonate sme si mohli pochvaľovať dobrý posed aj výhľad a pohodlnú jazdu, najmä po diaľnici. Naša vyššia výbava Elegance obsahovala, navyše, aj palubný počítač a ukazovateľ vonkajšej teploty (ak chcete kožené poťahy sedadiel, zaplatíte si ešte 50 000 korún navyše). Zaujímavé bolo zabudované autorádio s dobrým zvukom, Hyundai ponúka značku Grundig, spolu so šiestimi reproduktormi. Manuálna klimatizácia je vyhradená iba pre nižší stupeň výbavy, v našom aute sme mali klímu automatickú. Na „drevenom“ obklade však bolo vidno, že ide iba o imitáciu. Avšak poťah volantu a hlavice radiacej páky boli z pravej kože.
Bezpečnosť na úrovni
Každá Sonata má na palube antiblokovací systém ABS, airbag vodiča a spolujazdca plus bočné airbagy a okenné vpredu aj vzadu. Ďalej sa o bezpečnosť pasažierov postarajú aktívne opierky hlavy, vzadu sú príchytky na detskú sedačku ISOFIX a nechýbajú ani predpínače bezpečnostných pásov. Stabili-začný systém ESP je však vyhradený len pre vyššiu výbavu s názvom Elegance.
Cena nemá chybu
Výborná je podľa nás základná cena s výbavou Dynamic, ktorá je tesne pod hranicou 700 000 korún (vyššia výbava Elegance stojí 769 900 korún). Tá je v tejto veľkostnej triede ojedinelá. Veľmi slušná je aj základná výbava a kvalita spracovania, takže podľa nás nie je čo riešiť. Kto zaplatí viac konkurencii, sám si je na vine.
Adriana Tomanová