|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. septembra 2010
Konzorcium s rezortom o odovzdaní prác na D1
Zástupcovia ministerstva dopravy a koncesnej spoločnosti Slovenské diaľnice, a.s. v pondelok rokovali o odovzdávaní vykonaných prác na úsekoch diaľnice D1 medzi ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič
BRATISLAVA 6. septembra (WEBNOVINY) - Zástupcovia ministerstva dopravy a koncesnej spoločnosti Slovenské diaľnice, a.s. v pondelok rokovali o odovzdávaní vykonaných prác na úsekoch diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Pracovné stretnutie súviselo s rozhodnutím ministerstva dopravy z minulého týždňa o nepokračovaní v realizácii 1. balíka projektu PPP na výstavbu a prevádzku piatich úsekov D1 v dĺžke 75 kilometrov. "Očakávame, že takýchto stretnutí bude v dohľadnej dobe ešte niekoľko," informovalo konzorcium agentúru SITA.
Slovenské diaľnice si od ministerstva dopravy po ukončení spolupráce uplatnia nároky vyplývajúce zo zmlúv. Agentúru SITA o tom v piatok minulého týždňa informovalo spomínané konzorcium. Na stavbe úsekov diaľnice vykonalo do konca apríla predbežné práce v objeme približne 32 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
"Tu nejde o ochotu, alebo neochotu konzorcia," uviedli Slovenské diaľnice na otázku, či je konzorcium ochotné predať projektovú dokumentáciu pre stavbu úsekov diaľnice rezortu dopravy, prípadne Národnej diaľničnej spoločnosti. "Dokumentácia k tomuto projektu je normálnou súčasťou celého projektu. Čiže po ukončení zmluvy a úhrade nákladov, ktoré konzorcium v súvislosti s projektom D1 malo, bude dokumentácia odovzdaná štátu, respektíve príslušným inštitúciám," dodalo konzorcium.
Konzorcium opätovne zdôraznilo, že nie je pravdou, že nezabezpečilo financovanie projektu. "Tieto peniaze zabezpečené boli od mája tohto roku a ministerstvo dopravy sme o tom informovali naposledy 18. júna," informovalo ďalej konzorcium. Financovanie bolo podľa neho bez akýchkoľvek pochybností zabezpečené s významnou rezervou v každej z alternatív, a to so štátnou zárukou na časť úveru Európskej investičnej banky (EIB), ako aj bez nej.
EIB schválila financovanie projektu v máji tohto roku s jedinou podmienkou v podobe priaznivého stanoviska Európskej komisie (EK) k environmentálnym sťažnostiam niektorých mimovládnych organizácií. "Tento problém však je a aj pre budúcnosť zostane problémom štátu, ktorý riadil proces environmentálneho posudzovania a rozhodovania o výbere trasy diaľnice a koncesionár ho nemohol voči EK riešiť, ak keby chcel," dodali Slovenské diaľnice. Táto skutočnosť bola jedinou prekážkou uzavretia financovania s účasťou EIB. Prekážku však v žiadnom prípade nevytvoril koncesionár, uzavrela spoločnosť Slovenské diaľnice.
SITA
Slovenské diaľnice si od ministerstva dopravy po ukončení spolupráce uplatnia nároky vyplývajúce zo zmlúv. Agentúru SITA o tom v piatok minulého týždňa informovalo spomínané konzorcium. Na stavbe úsekov diaľnice vykonalo do konca apríla predbežné práce v objeme približne 32 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.
"Tu nejde o ochotu, alebo neochotu konzorcia," uviedli Slovenské diaľnice na otázku, či je konzorcium ochotné predať projektovú dokumentáciu pre stavbu úsekov diaľnice rezortu dopravy, prípadne Národnej diaľničnej spoločnosti. "Dokumentácia k tomuto projektu je normálnou súčasťou celého projektu. Čiže po ukončení zmluvy a úhrade nákladov, ktoré konzorcium v súvislosti s projektom D1 malo, bude dokumentácia odovzdaná štátu, respektíve príslušným inštitúciám," dodalo konzorcium.
Konzorcium opätovne zdôraznilo, že nie je pravdou, že nezabezpečilo financovanie projektu. "Tieto peniaze zabezpečené boli od mája tohto roku a ministerstvo dopravy sme o tom informovali naposledy 18. júna," informovalo ďalej konzorcium. Financovanie bolo podľa neho bez akýchkoľvek pochybností zabezpečené s významnou rezervou v každej z alternatív, a to so štátnou zárukou na časť úveru Európskej investičnej banky (EIB), ako aj bez nej.
EIB schválila financovanie projektu v máji tohto roku s jedinou podmienkou v podobe priaznivého stanoviska Európskej komisie (EK) k environmentálnym sťažnostiam niektorých mimovládnych organizácií. "Tento problém však je a aj pre budúcnosť zostane problémom štátu, ktorý riadil proces environmentálneho posudzovania a rozhodovania o výbere trasy diaľnice a koncesionár ho nemohol voči EK riešiť, ak keby chcel," dodali Slovenské diaľnice. Táto skutočnosť bola jedinou prekážkou uzavretia financovania s účasťou EIB. Prekážku však v žiadnom prípade nevytvoril koncesionár, uzavrela spoločnosť Slovenské diaľnice.
SITA