|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. februára 2009
Konzorcium s Doprastavom a Váhostavom uspelo v 1. balíku PPP
Predbežným víťazom tendra na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom sa stalo šesťčlenné medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. februára (WEBNOVINY) - Predbežným víťazom tendra na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom sa stalo šesťčlenné medzinárodné konzorcium vedené francúzskou spoločnosťou Bouygues Travaux Publics s nižšou ponukou. Sú v ňom zastúpené aj slovenské firmy Doprastav, a.s. Bratislava a Váhostav-Sk, a.s. Žilina. Na druhom mieste sa umiestnilo združenie francúzsko-švédske združenie Vinci Concessions S.A. - Skanska Infrastructure Development AB s vyššou predloženou ponukou. O výsledku tendra v rámci prvého balíka projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) informoval po stredajšom zasadnutí vlády minister dopravy Ľubomír Vážny. Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Igor Choma informoval, že úspešné konzorcium predložilo ponuku vo výške okolo 3,3 mld. €, z čoho na investičné náklady pripadá 2,5 mld. €. Druhý uchádzač navrhol cenu 4,1 mld. €. O výbere úspešného konzorcia podľa Chomu rozhodla nižšia cena.
"Musíme štrnásť dní čakať, či nebudú uplatnené revízne postupy. Predpokladám, že nebudú a po 14 dňoch označíme definitívne víťaza po ukončení revíznych postupov, alebo neuplatnených revíznych postupoch a vyzveme ho na rokovania smerujúce k podpisu koncesnej zmluvy aj na D1," uviedol ďalej Vážny. Minister dopravy priznal existenciu určitých problémov so zabezpečením financovania druhého balíka PPP, ako však vzápätí dodal, Európska investičná banka (EIB) prisľúbila na tento projekt 0,7 mld. €. Ministerstvo dopravy zároveň rokuje s Európskou bankou pre obnovu a rozvoj (EBRD), aby navýšila tento prísľub o 0,3 mld. €, aby sa EIB mohla zúčastniť na projekte v hodnote 1 mld. €. "Zatiaľ nám indikujú to, že by to mohlo takto prebehnúť," povedal Vážny. Ak sa na financovaní 1. balíka PPP zúčastní EIB, podľa ministra dopravy je EBRD pripravená poskytnúť úver vo výške 0,35 mld. €. Spolu by tak obe nadnárodné finančné inštitúcie poskytli na tento projekt 1,35 mld. €. Zostatok do ponúknutej ceny za koncesiu si musí víťazný uchádzač úverovo zabezpečiť z komerčných bánk. Vážny uviedol, že dofinancovanie projektu by si malo úspešné konzorcium vedieť zabezpečiť, aj keď s určitými problémami v súvislosti s finančnou krízou.
Prvý balík PPP sa týka výstavby a prevádzky piatich úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v dĺžke okolo 75 kilometrov. Predpokladaná cena stavebných prác dosahovala podľa rezortu dopravy 1,630 mld. € bez dane.
SITA
"Musíme štrnásť dní čakať, či nebudú uplatnené revízne postupy. Predpokladám, že nebudú a po 14 dňoch označíme definitívne víťaza po ukončení revíznych postupov, alebo neuplatnených revíznych postupoch a vyzveme ho na rokovania smerujúce k podpisu koncesnej zmluvy aj na D1," uviedol ďalej Vážny. Minister dopravy priznal existenciu určitých problémov so zabezpečením financovania druhého balíka PPP, ako však vzápätí dodal, Európska investičná banka (EIB) prisľúbila na tento projekt 0,7 mld. €. Ministerstvo dopravy zároveň rokuje s Európskou bankou pre obnovu a rozvoj (EBRD), aby navýšila tento prísľub o 0,3 mld. €, aby sa EIB mohla zúčastniť na projekte v hodnote 1 mld. €. "Zatiaľ nám indikujú to, že by to mohlo takto prebehnúť," povedal Vážny. Ak sa na financovaní 1. balíka PPP zúčastní EIB, podľa ministra dopravy je EBRD pripravená poskytnúť úver vo výške 0,35 mld. €. Spolu by tak obe nadnárodné finančné inštitúcie poskytli na tento projekt 1,35 mld. €. Zostatok do ponúknutej ceny za koncesiu si musí víťazný uchádzač úverovo zabezpečiť z komerčných bánk. Vážny uviedol, že dofinancovanie projektu by si malo úspešné konzorcium vedieť zabezpečiť, aj keď s určitými problémami v súvislosti s finančnou krízou.
Prvý balík PPP sa týka výstavby a prevádzky piatich úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v dĺžke okolo 75 kilometrov. Predpokladaná cena stavebných prác dosahovala podľa rezortu dopravy 1,630 mld. € bez dane.
SITA
Súvisiace články:
Finančná kríza výrazne zasiahla aj prípravu PPP projektov (18. 2. 2009)
Ponuku v prvom balíku PPP projektov podali dve konzorciá (4. 2. 2009)
PPP projekty sú podľa Počiatka dobrou možnosťou stimulácie (4. 2. 2009)
Kabinet schválil informáciu o výsledku ponúk v 2. balíku PPP (14. 1. 2009)
Projekty PPP ohrozujú verejné rozpočty (8. 12. 2008)
Analýza o realizácii PPP projektov stojí 8,5 mil. Sk bez dane (4. 12. 2008)
Rezort dopravy zaplatí za služby pre 3. balík PPP 105 mil. Sk (2. 10. 2008)
Rezort dopravy nepostupuje pri PPP podľa termínov (4. 5. 2008)