|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. septembra 2015
Kontroly na hraniciach zdražia dovozy subdodávok a aj výrobky
Obnovenie cestných kontrol na hraniciach európskych štátov citeľne zasiahne činnosť logistických firiem, ktoré privážajú subdodávky materiálu a komponentov do závodov ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Berlín 17. septembra (TASR) - Obnovenie cestných kontrol na hraniciach európskych štátov citeľne zasiahne činnosť logistických firiem, ktoré privážajú subdodávky materiálu a komponentov do závodov finálnej výroby. Informuje o tom nemecký televízny spravodajský kanál N24 vo vysielaní a na internetovej stránke.Nové finančné náklady, ktoré vznikajú logistickým firmám viachodinovým čakaním na odbavenie na hraniciach, sa prenesú podnikom a tie ich budú musieť premietnuť do svojich výrobných cien. Zrejme všetky dodatočné náklady bude musieť napokon zaplatiť spotrebiteľ.
Podľa šéfa spolkového združenia nákladnej dopravy a likvidácie odpadu (BGL) Karlheinza Schmidta tam, kde na dosiahnutie potrebného dopravného výkonu doteraz stačilo jedno vozidlo, neskôr bude treba možno aj dve.
A následky môžu byť ešte závažnejšie. BGL sa obáva, že sa citeľne naruší dopravný reťazec, ktorý doteraz pracoval rýchlo, spoľahlivo a rytmicky. Ak na hraniciach uviazne napríklad auto s 20 sedadlami na korbe pre automobilku, montáž nových vozidiel sa bude musieť zastaviť. Ešte horšie to môže byť, ak sa k spracovateľom nedostanú technické plyny. Vtedy sa zastaví výrobná činnosť v celom závode. Škody pôjdu do miliónov.
Situácia nie je skutočne jednoduchá. Na rakúsko-nemeckom priechode v Passau bývajú kolóny dlhé až 20 kilometrov. Vodiči už nemôžu dodržať zásadu "just in time", teda dodanie komponentov pre výrobu tesne predtým, než ich bude treba dodať na montáž.
U prvovýrobcov sa zase hromadia hotové komponenty, ktoré treba skladovať, namiesto toho, aby sa z pásu nakladali do vozidiel. To všetko sú zbytočné náklady, ktoré výrobný proces na všetkých úrovniach vracajú o niekoľko rokov späť.
A to ešte nehovoríme o tom, že požiadavky na prepravu teraz prudko rastú. Pri zvyšujúcom sa dopyte na ňu a menšej kapacite dôjde k rastu cien prepravy. Zákon dopytu a ponuky je v trhovej ekonomike neúprosný.
Nemecké združenie prepravcov a logistiky (DSLV) tvrdí, že pokiaľ budú hraničné kontroly trvať krátko, k narušeniu výroby nedôjde. Veľké problémy však nastanú, ak budú trvať týždne a mesiace.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR