|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. januára 2009
Kontrola parkovania na chodníkoch nebude podľa nitrianskej polície problém
Mestská polícia v Nitre sa neobáva problémov pri riešení vodičov, ktorí budú parkovať na chodníkoch tak, že nezostane 1,5 metra voľného. Podľa nového zákona o cestnej premávke, ktorý vstúpi do ...
Zdieľať
NITRA 29. januára (WEBNOVINY) – Mestská polícia v Nitre sa neobáva problémov pri riešení vodičov, ktorí budú parkovať na chodníkoch tak, že nezostane 1,5 metra voľného. Podľa nového zákona o cestnej premávke, ktorý vstúpi do platnosti 1. februára, totiž smú vozidlá zastaviť a stáť na chodníku, ak ostane voľného na chodníku minimálne 1,5 metra. ”V prípade, že by nastali problémy pri dokazovaní, tak jednoducho existujú výkresové dokumentácie k chodníkom a existuje možnosť si dopredu priamo na mieste zmerať ich šírku,” povedal pre agentúru SITA náčelník mestskej polície Miloš Hajnovič. Pokuta za nedodržanie tohto nariadenia je od 1. februára maximálne 60 eur. Prísnejší budú policajti pri pokutovaní vodičov v centre mesta ako v okrajových častiach a na sídliskách, dodal Hajnovič.
Nový cestný zákon rozšíril kompetencie obecných a mestských polícií v statickej doprave. Okrem parkovania na chodníkoch môžu teraz ukladať sankcie aj za parkovanie na verejnej zeleni. ”Sleduje sa tým ochrana verejnej zelene pred poškodzovaním, pretože najmä v centre mesta využívajú vodiči na parkovanie akékoľvek plochy,” skonštatoval Hajnovič.
Viceprimátor František Baláž novelu cestného zákona víta. „Nielen preto, že nemám auto, ale aj preto, že chodci majú právo chodiť po chodníkoch a nie aby obchádzali autá a vystavovali sa nebezpečenstvu,“ uviedol. Odkedy mesto spoplatnilo ďalšie parkoviská, vznikol v Nitre problém s parkovaním vo vnútorných obytných blokoch, priznáva Baláž. Vodiči v snahe vyhnúť sa plateniu odstavujú autá pri domoch a ich obyvatelia potom nemajú kde zaparkovať. „Tento problém chceme riešiť novelou všeobecne záväzného nariadenia tak, aby sme stanovili primerané parkovné, lebo niekedy je menej viac,“ povedal. Obyvatelia si zároveň môžu kúpiť ročnú parkovaciu kartu za 9,96 eur, ktorá sa vzťahuje na dve ulice v najbližšom okolí ich bydliska. Nitra by podľa Baláža zároveň súrne potrebovala parkovacie domy, ktoré by mohli postaviť súkromní investori. Viceprimátor Štefan Štefek sa domnieva, že situácia sa zlepší po dobudovaní rýchlostnej cesty R1, pretože viacero ulíc v meste sa zjednosmerní „Potom už na parkovanie nebudú potrebné chodníky, pretože pokiaľ sú dnes dva jazdné pruhy, tak časť jazdného pruhu bude využitá na parkovanie,“ skonštatoval.
Zlé parkovanie na chodníkoch môže previnilca v Prešove stáť 60 eur
Mestská polícia v Prešove neočakáva veľké problémy s aplikáciou nového zákona o cestnej premávke, ktorý umožní vodičom zastaviť a stáť na chodníku iba v prípade, ak ostane pre chodcov minimálne 1,5 metra voľného priestoru. Zákon začne platiť od 1. februára. Na Hlavnej ulici v Prešove, kde sú široké chodníky, je pešia zóna, tam autá nemôžu jazdiť. V ostatnej starej časti mesta, kde sú chodníky úzke a vodiči nebudú rešpektovať zákon, budú previnilcov pokutovať. V blokovom konaní zlé zaparkovanie môže šoféra vyjsť až na 60 €. "Na niektorých miestach sú však vysoké obrubníky a vodiči sa na chodník vôbec nedostanú,“ uviedol pre agentúru SITA náčelník Mestskej polície v Prešove Ján Andrejko. Problémy by nemali byť na uliciach, kde delia chodníky od cesty zelené pásy. Podľa Andrejka najviac prehreškov proti novému zákonu bude asi na sídliskách, kde je nedostatok parkovacích miest a niektoré časti sa príliš zahustili. Podľa hlavného architekta mesta Vladimíra Ligusa mesto sa nechystá na chodníky maľovať čiary vo vzdialenosti 1,5 metra od budov. V sporných prípadoch to premeria mestský policajt priamo na mieste.
V krátkom čase sa uskutoční zasadnutie, aj za prítomnosti členov komisie pre územný plán, výstavbu, dopravu a životné prostredie, kde prehodnotia úseky s obmedzenou rýchlosťou na 40 km/hod. „Po zavedení päťdesiatky terajšie obmedzenie na štyridsiatku zrejme zrušíme,“ uviedol Ligus.
SITA
Nový cestný zákon rozšíril kompetencie obecných a mestských polícií v statickej doprave. Okrem parkovania na chodníkoch môžu teraz ukladať sankcie aj za parkovanie na verejnej zeleni. ”Sleduje sa tým ochrana verejnej zelene pred poškodzovaním, pretože najmä v centre mesta využívajú vodiči na parkovanie akékoľvek plochy,” skonštatoval Hajnovič.
Viceprimátor František Baláž novelu cestného zákona víta. „Nielen preto, že nemám auto, ale aj preto, že chodci majú právo chodiť po chodníkoch a nie aby obchádzali autá a vystavovali sa nebezpečenstvu,“ uviedol. Odkedy mesto spoplatnilo ďalšie parkoviská, vznikol v Nitre problém s parkovaním vo vnútorných obytných blokoch, priznáva Baláž. Vodiči v snahe vyhnúť sa plateniu odstavujú autá pri domoch a ich obyvatelia potom nemajú kde zaparkovať. „Tento problém chceme riešiť novelou všeobecne záväzného nariadenia tak, aby sme stanovili primerané parkovné, lebo niekedy je menej viac,“ povedal. Obyvatelia si zároveň môžu kúpiť ročnú parkovaciu kartu za 9,96 eur, ktorá sa vzťahuje na dve ulice v najbližšom okolí ich bydliska. Nitra by podľa Baláža zároveň súrne potrebovala parkovacie domy, ktoré by mohli postaviť súkromní investori. Viceprimátor Štefan Štefek sa domnieva, že situácia sa zlepší po dobudovaní rýchlostnej cesty R1, pretože viacero ulíc v meste sa zjednosmerní „Potom už na parkovanie nebudú potrebné chodníky, pretože pokiaľ sú dnes dva jazdné pruhy, tak časť jazdného pruhu bude využitá na parkovanie,“ skonštatoval.
Zlé parkovanie na chodníkoch môže previnilca v Prešove stáť 60 eur
Mestská polícia v Prešove neočakáva veľké problémy s aplikáciou nového zákona o cestnej premávke, ktorý umožní vodičom zastaviť a stáť na chodníku iba v prípade, ak ostane pre chodcov minimálne 1,5 metra voľného priestoru. Zákon začne platiť od 1. februára. Na Hlavnej ulici v Prešove, kde sú široké chodníky, je pešia zóna, tam autá nemôžu jazdiť. V ostatnej starej časti mesta, kde sú chodníky úzke a vodiči nebudú rešpektovať zákon, budú previnilcov pokutovať. V blokovom konaní zlé zaparkovanie môže šoféra vyjsť až na 60 €. "Na niektorých miestach sú však vysoké obrubníky a vodiči sa na chodník vôbec nedostanú,“ uviedol pre agentúru SITA náčelník Mestskej polície v Prešove Ján Andrejko. Problémy by nemali byť na uliciach, kde delia chodníky od cesty zelené pásy. Podľa Andrejka najviac prehreškov proti novému zákonu bude asi na sídliskách, kde je nedostatok parkovacích miest a niektoré časti sa príliš zahustili. Podľa hlavného architekta mesta Vladimíra Ligusa mesto sa nechystá na chodníky maľovať čiary vo vzdialenosti 1,5 metra od budov. V sporných prípadoch to premeria mestský policajt priamo na mieste.
V krátkom čase sa uskutoční zasadnutie, aj za prítomnosti členov komisie pre územný plán, výstavbu, dopravu a životné prostredie, kde prehodnotia úseky s obmedzenou rýchlosťou na 40 km/hod. „Po zavedení päťdesiatky terajšie obmedzenie na štyridsiatku zrejme zrušíme,“ uviedol Ligus.
SITA