|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. mája 2011
Konôpkovci medzi medailistami aj na okruhu v Poznani
Počas uplynulého víkendu bol v poľskej Poznani druhý diel seriálu medzinárodných majstrovstiev Slovenska (MM SR) v pretekoch automobilov na okruhu. Tieto preteky ...
Zdieľať
Miroslav KonôpkaFoto: SITA/AUTORACING CLUB BRATISLAVA 31. mája (WEBNOVINY) - Počas uplynulého víkendu bol v poľskej Poznani druhý diel seriálu medzinárodných majstrovstiev Slovenska (MM SR) v pretekoch automobilov na okruhu. Tieto preteky boli zároveň aj súťažou Zóny strednej Európy (FIA CEZ Trophy), ako aj podujatím v rámci národných šampionátov SR, Poľska, Maďarska a ČR. Na poznaňskej trati sa zišla silná a početná konkurencia, v ktorej Slováci v súťažiach Zóny strednej Európy (FIA CEZ Trophy) vyhrali päť pretekov, poľskí a maďarskí jazdci si pripísali po jednom triumfe.
V sobotu v prvom šprinte triedy do 2000 cc vyhral Matej Homola. Slovenský jazdec podal v tejto súťaži výborný taktický výkon, keď nechal dvojicu maďarských jazdcov Csaba Gaspar - Norbert Nagy na identických vozidlách Alfa Romeo WTCC vyčerpať sa vo vzájomných súbojoch, ušetril pneumatiky a v poslednej fáze pretekov zaútočil a dosiahol celkové víťazstvo, ktoré bolo tiež jeho prvým celkovým víťazstvom v pretekoch FIA CEZ Trophy. Druhý skončil maďarský jazdec Norbert Nagy a tretí Andrej Barčák na Renaulte Clio.
V druhých pretekoch v nedeľu zvíťazil Norbert Nagy pred Matejom Homolom a Andrejom Barčákom. Matej Homola tieto preteky absolvoval s prasknutým výfukom a aj auto Andreja Barčáka bolo tiež celé obité z havárie vo vytrvalostných pretekoch, čo však nijako neznižuje výbornú jazdu maďarského jazdca Norberta Nagya. V triede do 3500 cc pribudli do seriálu MM SR ďalší zahraniční pretekári a súboje v triede priniesli veľa pekných momentov. Preteky poznačila havária hneď v úvodnom kole, keď Čech Vladimír Hladík (Porsche) nedobrzdil a narazil do Mateja Konôpku a Poliaka Lewandovského a štartové pole bolo chudobnejšie o tri porsche. V prvých pretekoch vyhral český jazdec Marek Fried pred Petrom Líbalom (obaja na BMW M3 tímu Šenkýř Motorsport), tretí skončil v Prahe žijúci Slovák Zdeno Baran na Ferrari tímu Mansory racing. V nedeľu bolo poradie: Marek Fried, Zdeno Baran a Matej Konôpka z Autoracing clubu Bratislava (ARC Bratislava).
V najsilnejšej kategórii nad 3500 cc v oboch pretekoch dominoval skúsený Miroslav Konôpka na Saleene S7R. V sobotu pred Zdenkom Mikuláškom a Rudom Machánkom. V nedeľu Miroslav Konôpka dostal penalizáciu za predčasný štart a na prvú pozíciu sa dostal až tri kolá pred koncom pretekov po veľkom boji s poľským majstrom Maxom Stancom na perfektne pripravenom Ferrari 430 GT3+, Zdeno Mikuláško bol tretí, Machánek pre poruchu spojky odstúpil.
Vo vytrvalostných dvojhodinových pretekoch nastúpilo do kvalifikácie až 33 posádok, čo je v pretekoch FIA CEZ Trophy dávno nevidený počet štartujúcich a vozidiel. Sedem vozidiel Porsche 997, päť Ferrari 430, štyri BMW GTR, Audi R8 aj Audi DTM tvorili veľmi atraktívne štartové pole, doplnené autami nižších tried, ktoré však tiež zvádzali divácky atraktívne súboje. V celkovom poradí meraného tréningu bolo najrýchlejšie české Audi DTM pred Porsche RSR dvojice István Rácz - Rudo Machánek a Ferrari tímu Menx jazdcov Michal Vorba - Jirko Malchárek. Po štarte sa na čele usadil Istvan Rácz na Porsche 997 RSR pred dvojicou Ferrari pilotovaných Maxom Stancom a Jirkom Malchárkom a Porsche za volantom s Mirom Konôpkom. István Rácz jazdil výborné časy a vybudoval si pred striedaním slušný náskok. Po striedaní bolo v čele pretekov Porsche teamu TOPcar Machánek pred Porsche ARC Bratislava a dvoma Ferrari tímov Menx a Fuchs a Porsche poľského teamu Forch (Lukas st.). Jazdci Teo Myszkowski (ARC Bratislava) a Michal Vorba ( Menx) postupne sťahovali náskok Ruda Machánka (Topcar), ale ten stále viedol celé pole. Asi 20 minút pred koncom pretekov vyšiel na trať safety car a náskok Machánka sa znížil na 15 sekúnd. Záver pretekov bol mimoriadne napínavý. Ferrari Menx absolvovalo neplánovanú zastávku v boxoch pre technické problémy s alternátorom, Forch Porsche dostalo penalizáciu a tak sa súboj o víťazstvo zúžil opäť na tímy ARC Bratislava a Topcar Machánek. Poliak Teo Myszkowski, ktorý je v Poznani doma, využil dokonalú znalosť trate a tri kolá pred koncom sa dostal na prvú pozíciu, ktorú udržal do cieľa. Rudo Machánek ubránil výborné 2. miesto pred ďalším domácim Porsche tímu Forch, patriaceho otcovi známeho jazdca Porsche Supercupu Roberta Lukasa.
V triede do 3500 cc podali vynikajúci výkon juniori tímu ARC Bratislava Matej Konôpka a Zdeno Mikuláško, ktorí skončili v celkovom poradí pretekov na 4. mieste a s prehľadom vyhrali svoju triedu, keď pred druhými v poradí dvojicou Robert Šenkýř - Marek Fried (ČR/BMW GTR) získali náskok celého kola, tretia posádka v MM SR Zdeno Baran - Peter Vacík na Ferrari odstúpila pre poruchu. V triede do 2000 cc sa tiež rozhodlo o víťazovi až v poslednom kole, keď došlo ku kontaktu medzi vedúcim Renaultom Clio jazdcov Robert Hordossy - Patrik Hes a neskoršími víťazmi triedy jazdcami Vladom Hybáčkom a Michalom Matějovským na Seate Leon TDI teamu Seat Sport Slovakia. Po kolízii sa na 2. miesto v triede dostala slovensko-česká posádka Christian Malchárek – Milan Valášek na Renaulte Clio, tretie skončilo Clio teamu Prague racing v zložení Patrik Hes/Robert Hordossy.
Výsledky 2. kola medzinárodných majstrovstiev SR v súťaži automobilov na okruhu v poľskej Poznani:
Šprinty do 2000 cc
sobota: 1. Matej Homola (SR/Alfa Romeo), 2. Norbert Nagy (Maď./ Alfa Romeo), 3. Andrej Barčák (ČR/ Renault Clio)
nedeľa: 1. Norbert Nagy (Maď./Alfa Romeo), 2. Matej Homola (SR/Alfa Romeo), 3. Andrej Barčák (ČR/ Renault Clio)
Šprinty do 3500 cc
sobota: 1. Marek Fried, 2. Petr Líbal (obaja ČR/ obaja BMW M3), 3. Zdeno Baran (SR/Ferrari)
nedeľa: 1. Marek Fried (ČR/BMW M3), 2. Zdeno Baran (SR/ Ferrari), 3. Matej Konôpka (SR/Porsche)
Šprinty nad 3500 cc
sobota: 1. Miroslav Konôpka, (SR/Saleen S7R), 2. Zdeno Mikuláško, 3. Rudolf Machánek (obaja SR/ obaja Porsche)
nedeľa: 1. Miroslav Konôpka (SR/Saleen S7R), 2. Max Stanco (Poľ./Ferrari), 3. Zdeno Mikuláško (SR/ Porsche)
Endurance nad 3500 cc:
1. Miroslav Konôpka / Teo Myszkowski (SR/Poľ./Porsche GT3 RSR), 2. Rudo Machánek / István Rácz (SR/Maď./Porsche GT3 RSR), 3. Jirko Malchárek / Michal Vorba (SR/Ferrari 430 GT2)
Endurance do 3500 cc
1. Matej Konôpka / Zdeno Mikuláško (SR/Porsche 997 Cup), 2. Robert Šenkýř / Marek Fried (ČR/ BMW M3 GTR)
Endurance do 2000 cc
1. Vlado Hybáček / Michal Matějovský (SR/ČR/Seat Leon TDI ), 2. Christian Malchárek / Milan Valášek (SR/ČR/Renault Clio), 3. Patrik Hes / Robert Hodossy ( ČR/Renault Clio)
Víťazi pretekov v rámci Trofeje FIA Zóny strednej Európy (FIA CEZ Trophy):
šprint -2000: sobota: Norbert Nagy (Maď./ Alfa Romeo 156), nedeľa: Matej Homola (SR/Alfa Romeo 156)
šprint - 3500: oba šprinty Marek Fried (ČR/BMW M3 GTR)
šprint +3500: oba šprinty Tomáš Kostka (ČR/Mercedes DTM)
endurance:
-2000: Vlado Hybáček - Michal Matějovský (SR/ČR/Seat Leon TDI)
-3500: Matej Konôpka - Zdeno Mikuláško (SR/Porsche
+3500: Miroslav Konôpka - Teo Myszkowski (SR/Poľ./ Porsche).
V sobotu v prvom šprinte triedy do 2000 cc vyhral Matej Homola. Slovenský jazdec podal v tejto súťaži výborný taktický výkon, keď nechal dvojicu maďarských jazdcov Csaba Gaspar - Norbert Nagy na identických vozidlách Alfa Romeo WTCC vyčerpať sa vo vzájomných súbojoch, ušetril pneumatiky a v poslednej fáze pretekov zaútočil a dosiahol celkové víťazstvo, ktoré bolo tiež jeho prvým celkovým víťazstvom v pretekoch FIA CEZ Trophy. Druhý skončil maďarský jazdec Norbert Nagy a tretí Andrej Barčák na Renaulte Clio.
V druhých pretekoch v nedeľu zvíťazil Norbert Nagy pred Matejom Homolom a Andrejom Barčákom. Matej Homola tieto preteky absolvoval s prasknutým výfukom a aj auto Andreja Barčáka bolo tiež celé obité z havárie vo vytrvalostných pretekoch, čo však nijako neznižuje výbornú jazdu maďarského jazdca Norberta Nagya. V triede do 3500 cc pribudli do seriálu MM SR ďalší zahraniční pretekári a súboje v triede priniesli veľa pekných momentov. Preteky poznačila havária hneď v úvodnom kole, keď Čech Vladimír Hladík (Porsche) nedobrzdil a narazil do Mateja Konôpku a Poliaka Lewandovského a štartové pole bolo chudobnejšie o tri porsche. V prvých pretekoch vyhral český jazdec Marek Fried pred Petrom Líbalom (obaja na BMW M3 tímu Šenkýř Motorsport), tretí skončil v Prahe žijúci Slovák Zdeno Baran na Ferrari tímu Mansory racing. V nedeľu bolo poradie: Marek Fried, Zdeno Baran a Matej Konôpka z Autoracing clubu Bratislava (ARC Bratislava).
V najsilnejšej kategórii nad 3500 cc v oboch pretekoch dominoval skúsený Miroslav Konôpka na Saleene S7R. V sobotu pred Zdenkom Mikuláškom a Rudom Machánkom. V nedeľu Miroslav Konôpka dostal penalizáciu za predčasný štart a na prvú pozíciu sa dostal až tri kolá pred koncom pretekov po veľkom boji s poľským majstrom Maxom Stancom na perfektne pripravenom Ferrari 430 GT3+, Zdeno Mikuláško bol tretí, Machánek pre poruchu spojky odstúpil.
Vo vytrvalostných dvojhodinových pretekoch nastúpilo do kvalifikácie až 33 posádok, čo je v pretekoch FIA CEZ Trophy dávno nevidený počet štartujúcich a vozidiel. Sedem vozidiel Porsche 997, päť Ferrari 430, štyri BMW GTR, Audi R8 aj Audi DTM tvorili veľmi atraktívne štartové pole, doplnené autami nižších tried, ktoré však tiež zvádzali divácky atraktívne súboje. V celkovom poradí meraného tréningu bolo najrýchlejšie české Audi DTM pred Porsche RSR dvojice István Rácz - Rudo Machánek a Ferrari tímu Menx jazdcov Michal Vorba - Jirko Malchárek. Po štarte sa na čele usadil Istvan Rácz na Porsche 997 RSR pred dvojicou Ferrari pilotovaných Maxom Stancom a Jirkom Malchárkom a Porsche za volantom s Mirom Konôpkom. István Rácz jazdil výborné časy a vybudoval si pred striedaním slušný náskok. Po striedaní bolo v čele pretekov Porsche teamu TOPcar Machánek pred Porsche ARC Bratislava a dvoma Ferrari tímov Menx a Fuchs a Porsche poľského teamu Forch (Lukas st.). Jazdci Teo Myszkowski (ARC Bratislava) a Michal Vorba ( Menx) postupne sťahovali náskok Ruda Machánka (Topcar), ale ten stále viedol celé pole. Asi 20 minút pred koncom pretekov vyšiel na trať safety car a náskok Machánka sa znížil na 15 sekúnd. Záver pretekov bol mimoriadne napínavý. Ferrari Menx absolvovalo neplánovanú zastávku v boxoch pre technické problémy s alternátorom, Forch Porsche dostalo penalizáciu a tak sa súboj o víťazstvo zúžil opäť na tímy ARC Bratislava a Topcar Machánek. Poliak Teo Myszkowski, ktorý je v Poznani doma, využil dokonalú znalosť trate a tri kolá pred koncom sa dostal na prvú pozíciu, ktorú udržal do cieľa. Rudo Machánek ubránil výborné 2. miesto pred ďalším domácim Porsche tímu Forch, patriaceho otcovi známeho jazdca Porsche Supercupu Roberta Lukasa.
V triede do 3500 cc podali vynikajúci výkon juniori tímu ARC Bratislava Matej Konôpka a Zdeno Mikuláško, ktorí skončili v celkovom poradí pretekov na 4. mieste a s prehľadom vyhrali svoju triedu, keď pred druhými v poradí dvojicou Robert Šenkýř - Marek Fried (ČR/BMW GTR) získali náskok celého kola, tretia posádka v MM SR Zdeno Baran - Peter Vacík na Ferrari odstúpila pre poruchu. V triede do 2000 cc sa tiež rozhodlo o víťazovi až v poslednom kole, keď došlo ku kontaktu medzi vedúcim Renaultom Clio jazdcov Robert Hordossy - Patrik Hes a neskoršími víťazmi triedy jazdcami Vladom Hybáčkom a Michalom Matějovským na Seate Leon TDI teamu Seat Sport Slovakia. Po kolízii sa na 2. miesto v triede dostala slovensko-česká posádka Christian Malchárek – Milan Valášek na Renaulte Clio, tretie skončilo Clio teamu Prague racing v zložení Patrik Hes/Robert Hordossy.
Výsledky 2. kola medzinárodných majstrovstiev SR v súťaži automobilov na okruhu v poľskej Poznani:
Šprinty do 2000 cc
sobota: 1. Matej Homola (SR/Alfa Romeo), 2. Norbert Nagy (Maď./ Alfa Romeo), 3. Andrej Barčák (ČR/ Renault Clio)
nedeľa: 1. Norbert Nagy (Maď./Alfa Romeo), 2. Matej Homola (SR/Alfa Romeo), 3. Andrej Barčák (ČR/ Renault Clio)
Šprinty do 3500 cc
sobota: 1. Marek Fried, 2. Petr Líbal (obaja ČR/ obaja BMW M3), 3. Zdeno Baran (SR/Ferrari)
nedeľa: 1. Marek Fried (ČR/BMW M3), 2. Zdeno Baran (SR/ Ferrari), 3. Matej Konôpka (SR/Porsche)
Šprinty nad 3500 cc
sobota: 1. Miroslav Konôpka, (SR/Saleen S7R), 2. Zdeno Mikuláško, 3. Rudolf Machánek (obaja SR/ obaja Porsche)
nedeľa: 1. Miroslav Konôpka (SR/Saleen S7R), 2. Max Stanco (Poľ./Ferrari), 3. Zdeno Mikuláško (SR/ Porsche)
Endurance nad 3500 cc:
1. Miroslav Konôpka / Teo Myszkowski (SR/Poľ./Porsche GT3 RSR), 2. Rudo Machánek / István Rácz (SR/Maď./Porsche GT3 RSR), 3. Jirko Malchárek / Michal Vorba (SR/Ferrari 430 GT2)
Endurance do 3500 cc
1. Matej Konôpka / Zdeno Mikuláško (SR/Porsche 997 Cup), 2. Robert Šenkýř / Marek Fried (ČR/ BMW M3 GTR)
Endurance do 2000 cc
1. Vlado Hybáček / Michal Matějovský (SR/ČR/Seat Leon TDI ), 2. Christian Malchárek / Milan Valášek (SR/ČR/Renault Clio), 3. Patrik Hes / Robert Hodossy ( ČR/Renault Clio)
Víťazi pretekov v rámci Trofeje FIA Zóny strednej Európy (FIA CEZ Trophy):
šprint -2000: sobota: Norbert Nagy (Maď./ Alfa Romeo 156), nedeľa: Matej Homola (SR/Alfa Romeo 156)
šprint - 3500: oba šprinty Marek Fried (ČR/BMW M3 GTR)
šprint +3500: oba šprinty Tomáš Kostka (ČR/Mercedes DTM)
endurance:
-2000: Vlado Hybáček - Michal Matějovský (SR/ČR/Seat Leon TDI)
-3500: Matej Konôpka - Zdeno Mikuláško (SR/Porsche
+3500: Miroslav Konôpka - Teo Myszkowski (SR/Poľ./ Porsche).