|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Koniec krízy naznačujú aj predaje v obchodných centrách
Hospodárska kríza zatvorila dvere na mnohých maloobchodných predajniach. V Európe však už svitá na lepšie časy, pre maloobchodníkov aj pre spotrebiteľov. Maroš Šefčovič, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. júla (WBN/PR) - Hospodárska kríza zatvorila dvere na mnohých maloobchodných predajniach. V Európe však už svitá na lepšie časy, pre maloobchodníkov aj pre spotrebiteľov.
Maroš Šefčovič, podpredseda Európskej komisie, o kríze hovorí: "S postupným prekonávaním globálnej krízy v EÚ prichádza aj oživenie európskych trhov a s tým spojený pozitívny trend z hľadiska rastu maloobchodného predaja." Tento trend zaznamenali aj naši obchodníci. Balász Magyar, riaditeľ obchodného centra Eurovea súhlasí a dopĺňa: "Tento trend príde zanedlho aj na Slovensko a odzrkadlí sa v tržbách maloobchodníkov . Naše príjmy sú nateraz stabilizované a už zaznamenávame mierny nárast v porovnaní s predchádzajúcim obdobím."
Míňame viac ako Česi
Podľa štúdie Barometer Cetelem 2014, sú Európania po prvý raz od roku 2008 výrazne optimistickejší. Až 40 % obyvateľov má v úmysle svoju spotrebu v roku 2014 zvýšiť. Kúpna sila na Slovensku je momentálne vyššia ako v Česku. "Štatistiky hovoria, že Slováci utrácajú priemerne na obyvateľa 8 000 eur ročne, zatiaľ čo priemerný Čech minie za rok v prepočte 7 500 eur. Tento fakt je výsledkom vekovej štruktúry, slovenská populácia je totiž mladšia," uvádza poradenská spoločnosť Cushman & Wakefield. "Mladí ľudia veľmi radi nakupujú a trávia svoj voľný čas v nákupných centrách. Eurovea sa tomuto trendu prispôsobuje štruktúrou svojich prevádzok a ponúkaním viacerých aktivít a programov ktoré pritiahnu aj mladú generáciu," dopĺňa B. Magyar.
Obľúbené nákupné centrá
Aj keď online nakupovanie na Slovensku vzrástlo za posledné 4 roky o 20 %, ešte stále radi chodíme na nákupy "medzi ľudí." Obchod ostáva miestom, kde si spotrebitelia plnia svoje želania. 70 % Európanov urobilo posledný nákup priamo v obchode. 43 % z nich chodí nakupovať len tam. (Barometer Cetelem 2014)
František Paracka, leasingový manažér pre Eurovea hovorí: "Luxusné obchodné ulice v Bratislave nahradili veľké nákupné centrá. Slováci v nich vyhľadávajú ľudové aj prémiové značky." Práve nákupné centrum Eurovea ponúka najideálnejší mix značiek. Pokrýva všetky segmenty trhu od tzv. "category killers" až po špecializované obchody prémiových značiek na Slovensku. Len tento rok v Eurovea pribudlo niekoľko nových: Baldinini, Armani Jeans, Gerry Weber, Trussardi, Hackett London & Ralph Lauren, Sizer, Camp David atď.
Rozširovanie maloobchodných predajní je tiež signálom končiacej sa krízy, tržby v maloobchode rastú a obchodníci sa pozerajú do budúcnosti s nádejou.
Maroš Šefčovič, podpredseda Európskej komisie, o kríze hovorí: "S postupným prekonávaním globálnej krízy v EÚ prichádza aj oživenie európskych trhov a s tým spojený pozitívny trend z hľadiska rastu maloobchodného predaja." Tento trend zaznamenali aj naši obchodníci. Balász Magyar, riaditeľ obchodného centra Eurovea súhlasí a dopĺňa: "Tento trend príde zanedlho aj na Slovensko a odzrkadlí sa v tržbách maloobchodníkov . Naše príjmy sú nateraz stabilizované a už zaznamenávame mierny nárast v porovnaní s predchádzajúcim obdobím."
Míňame viac ako Česi
Podľa štúdie Barometer Cetelem 2014, sú Európania po prvý raz od roku 2008 výrazne optimistickejší. Až 40 % obyvateľov má v úmysle svoju spotrebu v roku 2014 zvýšiť. Kúpna sila na Slovensku je momentálne vyššia ako v Česku. "Štatistiky hovoria, že Slováci utrácajú priemerne na obyvateľa 8 000 eur ročne, zatiaľ čo priemerný Čech minie za rok v prepočte 7 500 eur. Tento fakt je výsledkom vekovej štruktúry, slovenská populácia je totiž mladšia," uvádza poradenská spoločnosť Cushman & Wakefield. "Mladí ľudia veľmi radi nakupujú a trávia svoj voľný čas v nákupných centrách. Eurovea sa tomuto trendu prispôsobuje štruktúrou svojich prevádzok a ponúkaním viacerých aktivít a programov ktoré pritiahnu aj mladú generáciu," dopĺňa B. Magyar.
Obľúbené nákupné centrá
Aj keď online nakupovanie na Slovensku vzrástlo za posledné 4 roky o 20 %, ešte stále radi chodíme na nákupy "medzi ľudí." Obchod ostáva miestom, kde si spotrebitelia plnia svoje želania. 70 % Európanov urobilo posledný nákup priamo v obchode. 43 % z nich chodí nakupovať len tam. (Barometer Cetelem 2014)
František Paracka, leasingový manažér pre Eurovea hovorí: "Luxusné obchodné ulice v Bratislave nahradili veľké nákupné centrá. Slováci v nich vyhľadávajú ľudové aj prémiové značky." Práve nákupné centrum Eurovea ponúka najideálnejší mix značiek. Pokrýva všetky segmenty trhu od tzv. "category killers" až po špecializované obchody prémiových značiek na Slovensku. Len tento rok v Eurovea pribudlo niekoľko nových: Baldinini, Armani Jeans, Gerry Weber, Trussardi, Hackett London & Ralph Lauren, Sizer, Camp David atď.
Rozširovanie maloobchodných predajní je tiež signálom končiacej sa krízy, tržby v maloobchode rastú a obchodníci sa pozerajú do budúcnosti s nádejou.