|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. decembra 2017
Kongres ekonómov v Bruseli spojil crowdfunding s výzvami inovácií
Výzvy inovácií a s tým spojené participatívne financovanie, tzv. crowdfunding boli hlavnými témami tohtotýždňového 22. kongres ekonómov v Bruseli.
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Brusel 2. decembra (TASR) - Výzvy inovácií a s tým spojené participatívne financovanie, tzv. crowdfunding boli hlavnými témami tohtotýždňového 22. kongres ekonómov v Bruseli.Účastníci konferencie sa zaujímali, čí crowdfunding podporuje inovácie. Belgická televízna stanica RTBF s odkazom na profesora financií z prestížnej SKEMA Business School vo Francúzsku Armina Schwienbachera konštatovala, že odpoveď je áno. Schwienbacher upozornil, že crowdfunding má obrovskú výhodu oproti konvenčným zdrojom financovania.
Podľa neho tradiční investori môžu priniesť pridanú hodnotu z hľadiska profesionalizácie spoločnosti, avšak prostredníctvom crowdfundingu je tiež možné otestovať trh, výrobky a získať spätnú väzbu o ponúkaných produktoch.
"Typické pre crowdfunding je to, že tí, ktorí prispievajú k financovaniu, sú často akýmisi veľvyslancami ponúkaných výrobkov. Ide o prvok, ktoré nenájdete pri konvenčnomm financovaní," vysvetlil ekonóm. Ďalšou výhodou crowdfundingu je podľa jeho slov aj to, že podnikateľ je podstatne menej vystavený finančnému riziku.
"Ak máte projekt a idete do banky pýtať peniaze na jeho financovanie, vystavujete sa obrovskému riziku. Tu najprv požiadate množstvo ľudí o predobjednávky a v okamihu, keď viete, že máte dostatok požiadaviek, začnete produkt uvádzať na trh," vysvetlil výhody tohto spôsobu financovania.
Schwienbacher však zároveň upozornil, že crowdfunding nie je ideálny pre všetky typy start-upov a pre všetkých začínajúcich podnikateľov. V ideálnom prípade by mal byť výrobok pripravený na trh. Ale napríklad v prípade biotechnologických spoločností, ktoré ešte len musia investovať do výskumu a vývoja, čo trvá niekoľko rokov, takáto schéma financovania stráca zmysel.
Účastníci bruselského kongresu sa zhodli v názore, že v súčasnosti nie je možné označiť, ktorý spôsob crowdfundingu je najúčinnejší. Ide o fenomén, ktorý sa rozmáha a je objektom ďalšieho skúmania.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR