Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

17. júla 2015

Koncern Volkswagen sa pripravuje na rozsiahlu reorganizáciu



Martina Winterkorna po víťazstve nad patriarchom Volkswagenu Ferdinandom Piechom čaká ďalšia veľká výzva: decentralizácia. Nie je totiž možné, aby ...



Zdieľať
Ilustračné foto Foto: FOTO TASR/Štefan Puškáš
Wolfsburg 17. júla (TASR) - Martina Winterkorna po víťazstve nad patriarchom Volkswagenu Ferdinandom Piechom čaká ďalšia veľká výzva: decentralizácia. Nie je totiž možné, aby niekoľko manažérov riadilo koncern so 120 továrňami a 600.000 zamestnancami po celom svete. O to viac, že koncern vyrába úplne všetko, motocyklami počnúc, kamiónmi končiac. Informovala o tom agentúra DPA.


Podľa najnovších plánov sa 12 automobilových značiek, ktoré koncernu patria, má rozdeliť do štyroch holdingov. Jeden z nich zastreší masový trh. Jej súčasťou sa stane značka VW, ktorú nesie každé druhé predané vozidlo koncernu. Okrem nej by sa do holdingu mala pridať aj česká Škoda a španielsky Seat. Táto trojica predstavuje na tržbách koncernu zhruba 75 %.

Druhý holding zoskupí prémiový segment, čiže predovšetkým Audi, ktoré vlani predalo približne 1,45 milióna áut. K nemu by sa mohla pridať značka Lamborghini, i keď vlani predala len 2650 vozidiel. Tretím adeptom je Ducati s ročnou produkciou 45.000 motocyklov.

Ďalšiu skupinu budú tvoriť športové a luxusné modely, ktorú v koncerne stelesňuje predovšetkým Porsche. Automobilka vlani predala zhruba 190.000 áut a spolu s Audi predstavovala dve tretiny zisku koncernu. Do tohto holdingu by mohol patriť aj dvorný dodávateľ britskej kráľovskej rodiny Bentley, ktorý vlani predal 11.000 vozidiel. Ďalším adeptom je Bugatti. I keď v roku 2014 predal len 45 áut, ide o imidžovú značku s jedným z najšpičkovejších modelov v ponuke koncernu: superšport Veyron s maximálnou rýchlosťou 432 km/h.

Posledný holding zoberie pod svoje krídla výrobcov ťažkých nákladných vozidiel MAN a Scania. Otázniky zatiaľ pretrvávajú nad zaradením divízie úžitkových vozidiel VW-Nutzfahrzeuge, ktorá vyrába ľahké dodávky. Z technologického hľadiska má totiž bližšie k osobným vozidlám než ku kamiónom MAN a Scania.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Polícia preveruje príčinu požiaru priemyselnej haly v Senci
<< predchádzajúci článok
Dopyt zahraničia po amerických dlhopisoch v máji klesol