Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

17. februára 2017

Koncern Lidl chce tento rok expandovať do USA



Ilustračné foto. Foto: TASR/AP



Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP


Neckarsulm 17. februára (TASR) - Nemecká maloobchodná sieť Lidl od roku 2014 pripravuje generálny plán svojej expanzie v Spojených štátoch. Pôvodne ju mal obchodný koncern začať uskutočňovať v roku 2018, ale začne o rok skôr. Počas nadchádzajúceho leta otvorí prvých 20 nákupných stredísk v spolkových štátoch Virgínia, Severná Karolína a Južná Karolína.

Do šiestich mesiacov od otvorenia prvej veľkopredajne ich má byť Američanom k dispozícii celá stovka. Vytvorí sa v nich 4000 pracovných príležitostí.

Americký denník Washington Post citoval odborníka na maloobchod, analytika Mika Pagaliu z poradenskej spoločnosti Kantar Retail, ktorý uviedol: "Vstup spoločnosti Lidl na trh bude v nasledujúcich rokoch jednou z najväčších udalostí v americkom maloobchode. Je isté, že Lidl bude so svojou diskontnou koncepciou úspešný“.

Lidl prevádzkuje v Európe vyše 10.000 obchodov. Naposledy v nich dosiahol ročné tržby 64,6 miliardy eur.

Pôdu pre Lidl v Spojených štátoch pripravil jeho nemecký konkurent, reťazec Aldi. Za štyri desaťročia tam otvoril 1500 predajní. Teraz však aj ten zvyšuje tempo svojej expanzie. Do budovania obchodnej siete investuje miliardy USD. Na budúci rok by chcel mať vo východnej časti USA o 500 predajní viac.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Alžírsko eliminovalo pri protiteroristickej operácii 14 podozrivých
<< predchádzajúci článok
Rusko s privatizáciou svetového producenta diamantov Alrosa ešte počká