![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
23. októbra 2018
Komunitné centrá sa nebudú môcť uchádzať o dotáciu na školské potreby
Na archívnej snímke Lucia Ďuriš-Nicholsonová (SaS).
Zdieľať

Poslankyne chceli návrhom zákona umožniť, aby deti ohrozené sociálnym vylúčením mali jednu sadu písacích potrieb a ďalšie nevyhnutné pomôcky na prípravu na vyučovanie v škole a aj jednu v komunitnom centre, a to bez potreby ich prenášania a nosenia domov. Návrhom sa tiež mala zvýšiť hranica, pod ktorou má dieťa nárok na takúto dotáciu. V platnosti tak zostáva súčasné nastavenie, podľa ktorého nárok vzniká, ak dieťa žije v rodine, ktorá je pod hranicou životného minima, liberálky chceli návrhom túto hranicu zvýšiť na 1,5-násobok životného minima. "Táto zmena si kladie za cieľ adresne poskytnúť dotované školské potreby aj chudobným pracujúcim rodinám s jedným živiteľom s príjmom pohybujúcim sa okolo minimálnej mzdy," vysvetlila Ďuriš Nicholsonová.
Upraviť sa tiež mal nárok na štipendium na strednej škole. V súčasnosti je výška štipendia odstupňovaná podľa prospechu žiaka, poslankyne navrhovali túto podmienku zrušiť. "Školské vzdelávacie programy na stredných školách sú vzhľadom na rozmanitosť učebných a študijných odboroch rôzne náročné, čo znamená, že aj na žiakov sú na konkrétnych školách kladené rôzne nároky, ktoré nie sú v rámci klasifikácie vzdelávacích výstupov porovnateľné," myslí si Ďuriš Nicholsonová. Taktiež sa mala zvýšiť hranica, pod ktorou mal mať žiak strednej školy nárok na štipendium.
Návrhom zákona poslankyne reagovali na ohlasy z praxe poukazujúce na to, že ak deti ohrozené sociálnym vylúčením bezplatne dostanú dotované školské potreby často veľmi rýchlo, približne už po týždni ich v domácom prostredí mnohé z týchto detí postrácajú, alebo sa znehodnotia, zničia, dokonca sú aj hlásenia, že v niektorých prípadoch poslúžili vinou ich rodinných príslušníkov ako materiál na kúrenie. "Z uvedeného dôvodu tie deti, ktoré navštevujú komunitné centrum, často nemajú, nie vlastnou vinou, možnosť s čím robiť domáce úlohy, čo má za následok aj ich horšie školské výsledky a horšiu uplatniteľnosť v neskoršom živote," dodala Ďuriš Nicholsonová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR