|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. októbra 2014
Komunikovať s bankou na sociálnych sieťach chcú najmä mladí ľudia
Klienti bánk si stále viac želajú, aby s nimi banky lepšie komunikovali na sociálnych sieťach, akými sú Facebook či Twitter. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Bratislava 18. októbra (TASR) - Klienti bánk si stále viac želajú, aby s nimi banky lepšie komunikovali na sociálnych sieťach, akými sú Facebook či Twitter. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Capgemini, na ktorom sa zúčastnilo viac ako 17.000 respondentov z 32 krajín sveta.Prieskum ukázal, že komunikovať s bankou na sociálnych sieťach vyžaduje najmä generácia mladých ľudí vo veku do 30 rokov. Práve tí totiž už od malička používajú počítače, majú nielen vysoké očakávania od digitalizácie, ale sú zároveň aj najpočetnejšími užívateľmi sociálnych médií, pretože tvoria viac ako 53 % všetkých užívateľov.
Z prieskumu tiež vyplynulo, že 57 % mladých ľudí vo veku od 18 do 24 rokov ovplyvňuje správanie banky na sociálnych sieťach. Pri zákazníkoch od 24 do 54 rokov je o tom presvedčených 48 % opýtaných. Na svojej komunikácii cez sociálne médiá by tak mali banky zapracovať, pretože len 41 % ľudí 18 až 34-ročných uviedlo, že ich skúsenosť s bankou prostredníctvom sociálnych sietí bola pozitívna. "Pokles zákazníckej spokojnosti súvisiaci so sociálnymi médiami je včasným varovaním a zároveň dlhodobou výstrahou pre bankový sektor," skonštatoval autor prieskumu Jean Lassignardie zo spoločnosti Capgemini. Banky sa podľa neho budú musieť prispôsobiť prichádzajúcej generácii zákazníkov, pretože mnohí z nich pri prvom kontakte s bankou uprednostňujú napríklad Facebook pred návštevou pobočky.
Zákazníkom podľa prieskumu chýba aj viac diskusií a interakcie na sociálnych sieťach, ktorých potenciál banky stále nevyužívajú dostatočne. "Ľudia chcú informácie a odpovede rýchlo a jednoducho a vyžadujú servis na platformách, ktoré dennodenne používajú ku komunikácii. Nemajú záujem stáť v radoch na pobočkách. Sociálne siete nahrádzajú prácu tradičných kanálov," myslí si špecialista na sociálne médiá online banky Zuno, Pavel Šafin.
Ako ďalej vyplýva z prieskumu, zatiaľ čo mladí klienti nemusia okamžite v súčasnosti generovať bankám prevažné množstvo príjmov, za päť až desať rokov bude práve táto veková skupina najziskovejšia. Takmer 90 % mladých má totiž účet aspoň na jednej zo sociálnych sietí a nízku interakciu zo strany banky prostredníctvom sociálnych médií považuje za veľký nedostatok. Práve preto spoločnosť Capgemini odporúča bankám investovať do sociálnych médií, zrýchliť svoje reakcie a zveriť svoje sociálne siete kvalifikovanému personálu, ktorý svojho klienta pozná a rozumie mu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR