|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Bratislava 11. septembra (TASR) - K ochrane práv cestujúcich v leteckej doprave sa po Európskej únii pridala i Kanada. Cestujúci tak majú po novom nárok na odškodnenie aj pri cestovaní lietadlom z Kanady alebo do Kanady zo štátov mimo Európskej únie.Nová úprava platí od polovice júla. Doposiaľ kompenzácie platili iba v rámci európskej direktívy. Pre cestujúcich cez iné štáty ale žiadne odškodnenie neexistovalo.
"Ak cestujete do Kanady napríklad zo Spojených štátov amerických, máte teraz v prípade meškania vášho letu nárok na odškodnenie bez toho, že by muselo ísť o prestupný let zo štátov Európskej únie," vysvetľuje František Herynk zo spoločnosti Click2Claim. Kanadská úprava sa dotkne rádovo niekoľko tisíc cestujúcich ročne, hlavne na linkách kanadských spoločností v smere do Európy.
Táto nová úprava práv cestujúcich vstupuje do platnosti postupne a má dve fázy. V prvej fáze platnej od 15. júla 2019 musia začať letecké spoločnosti s cestujúcimi komunikovať a odovzdávať im informácie o ich právach v prípade meškania alebo zrušenia ich letu. Ďalej musia poskytnúť odškodnenie až do výšky 2400 kanadských dolárov (1651 eur) za odoprenie nástupu na palubu, povinnosť zaistiť štandardnú starostlivosť v priebehu meškania letu či poskytnúť náhradu za stratu alebo poškodenie batožiny až do výšky 2100 kanadských dolárov.
V druhej fáze, ktorá vstupuje do platnosti 15. decembra 2019, musia letecké spoločnosti poskytnúť cestujúcim odškodnenie až do výšky 1000 kanadských dolárov za meškanie letu, prípadne zaistiť rebooking (presmerovanie) letu, a to aj s využitím konkurenčných leteckých prepravcov, do cieľovej destinácie cestujúceho.
"Nariadenie rozlišuje výšku kompenzácie podľa toho, či ide o veľkého dopravcu, ktorý prepraví nad dva milióny cestujúcich ročne, alebo o malého do dvoch miliónov cestujúcich. Na rozdiel od európskeho nariadenia, kde sa výška kompenzácie vzťahuje k dĺžke letu, stupňuje kanadské nariadenie výšku kompenzácie podľa dĺžky meškania," dodáva Herynk.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR