|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. novembra 2016
Komora učiteľov: Pri napĺňaní reformy treba konkrétny investičný plán
Slovenská komora učiteľov (SKU) vníma tvorbu vízie pre školstvo ako dôležitú a zmysluplnú len vtedy, ak je súčasne s jej koncipovaním prejavená politická ...
Zdieľať
Vladimír Crmoman Foto: TASR/Michal Svítok
Bratislava 18. novembra (TASR) – Slovenská komora učiteľov (SKU) vníma tvorbu vízie pre školstvo ako dôležitú a zmysluplnú len vtedy, ak je súčasne s jej koncipovaním prejavená politická vôľa poskytnúť potrebné investície a jej súčasťou sú efektívne nástroje na kontrolu. Uviedol to prezident SKU Vladimír Crmoman na margo téz Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania, ktoré rezort zverejnil v októbri. V súčasnosti k nim prebieha odborná diskusia.„Obávame sa, že bez dostatočných garancií na investície môže aj predložená vízia skončiť ako projekt Milénium z roku 2000 alebo Správa o stave školstva na Slovensku a o systémových krokoch na podporu jeho ďalšieho rozvoja z roku 2013,“ uviedol Crmoman.
Upozornil, že dokument nadobudne pre učiteľov reálny význam až po predstavení konkrétneho investičného plánu na jeho realizáciu. „V dokumente nám rovnako chýba rozpracovanie systému kontroly toho, ako bude vízia realizovaná a investície použité,“ doplnil. SKU k dokumentu vypracovala aj pripomienky.
Národný program rozvoja výchovy a vzdelávania rieši štyri kľúčové oblasti, a to kvalitné vzdelávanie dostupné pre všetkých, postavenie a fungovanie učiteľov, odborné vzdelávanie a financovanie i riadenie školstva.
V rámci programu sa napríklad navrhuje, aby sa zmenila rola učiteľa. Pedagóg by po novom nemal byť pre žiakov len sprostredkovateľom poznatkov, ale aj sprievodcom v procese učenia sa. Zmenou by malo prejsť aj kontinuálne vzdelávanie učiteľov, ktoré by už nemalo byť prepojené s ich finančným odmeňovaním prostredníctvom kreditových príplatkov, tak ako je to v súčasnosti.
Desaťročnú povinnú školskú dochádzku má nahradiť povinné vzdelávanie, ktoré bude trvať 12 rokov. Deti tak začnú s povinným vzdelávaním už v piatom roku života a skončia ako 17-ročné. Po novom by malo do prvého stupňa patriť prvých päť ročníkov a do druhého zvyšné štyri ročníky.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR