![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
17. novembra 2016
Komerčné vlaky menia názvy. Na koľajnice vyštartuje Marlenka a Manner
Ilustračná snímka
Zdieľať

Takéto novinky prinesie pravidelná zmena cestovných poriadkov, ktorá začne platiť od 11. decembra. S komerčnými názvami, čiže s názvami firiem alebo ich produktov, budú od tohto dátumu jazdiť niektoré spoje štátneho dopravcu Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) premávajúce na severnej trase Bratislava - Žilina - Košice.
Cestujúci sa budú stretávať s pomenovaniami rýchlikov Mila Sedita, Horalky Sedita, Marlenka, Manner Neapolitaner, Fixinela, Novofruct a Intersport.
Dopravca však už v minulosti avizoval, že chce ponechať niektoré tradičné zemepisné názvy vlakov. Najväčšia časť pomenovaných vlakov tak bude podľa hovorcu spoločnosti Tomáša Kováča aj v novom cestovnom poriadku niesť zemepisný názov. Sú to napríklad mená ako Dargov, Liptov, Spišan či Ružín alebo Hron.
"Prostriedky utŕžené za predaj komerčných názvov vzápätí investujeme do zvyšovania úrovne cestovania a skvalitňovania našich služieb," priblížil Kováč.
Štátny dopravca ale zároveň od 11. decembra vracia na trať medzi Bratislavou a Košicami aj InterCity vlaky. Či začne predávať názvy aj týchto spojov, firma do budúcna nevylúčila. "Vlaky InterCity nebudú mať k 11. decembru osobitný názov. Označené budú ako vlaky InterCity Železničnej spoločnosti Slovensko a číslom vlaku. Do budúcnosti však nevylučujeme zmenu," dodal Kováč.
Komerčné názvy vlakov sa na slovenské koľajnice vrátili v júni 2013. Fungovali však už aj v minulosti. Ľudia cestovali napríklad vlakmi s názvami Aspirín či Obchodné centrum Mirage. V roku 2011 ich však vtedajšie vedenie ZSSK zrušilo a vrátilo sa k pôvodným slovenským pomenovaniam vlakov.
Dôvodom bolo najmä to, že názvy mali zlý dosah na orientáciu cestujúcich. "Jedným smerom sa totiž ten istý rýchlik volal inak ako opačným, názvy sa miešali a zamieňali. Nehovoriac často o trápnosti hlásení jednotlivých názvov," argumentoval vtedy dopravca ZSSK. A nenaplnili sa ani finančné predstavy, ktoré mala takáto reklama spoločnosti priniesť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR