|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. septembra 2012
Komárno a Komárom bude spájať ďalší most
Ministri na piatkovom mimoriadnom rokovaní schválili návrh na uzavretie Dohody medzi vládou SR a Maďarska o výstavbe cestného mosta cez Dunaj medzi mestami Komárno a Komárom. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 29. septembra (WEBNOVINY) - Ministri na piatkovom mimoriadnom rokovaní schválili návrh na uzavretie Dohody medzi vládou SR a Maďarska o výstavbe cestného mosta cez Dunaj medzi mestami Komárno a Komárom.
Nevyhnutnosť ďalšieho mostného spojenia medzi týmito mestami vláda odôvodňuje neustálym nárastom intenzity dopravy. Predpokladané celkové náklady každej strany na stavbu mosta a nadväzujúcej komunikácie predstavujú takmer 37,5 mil. eur.
Zo záverov dopravno-inžinierskeho posúdenia vyplýva, že najvýhodnejšie umiestnenie nového mosta je na západnej strane mesta Komárno. Tento variant je totiž je ekonomicky výhodnejší a predstavuje aj menšiu záťaž pre životné prostredie.
Na aktualizáciu projektovej dokumentácie získali obe krajiny príspevok z Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF). Návrh nestanovuje pevný termín dokončenia projektu, aby mali obe strany dostatok času na získanie ďalších finančných prostriedkov z fondov EÚ.
Most bude spoločným nedeliteľným majetkom štátov zmluvných strán. Príjazdové komunikácie k mostu však Slovensko aj Maďarsko postaví z vlastných zdrojov. Proces verejného obstarávania výstavby mosta podľa dohody vypíše v mene zmluvných strán maďarská strana v súlade s predpismi verejného obstarávania Maďarska.
Dôvodom pre takéto rozhodnutie je ochota maďarskej strany a jej dobré skúsenosti s procesom verejného obstarávania podľa kritérií EÚ pri výstavbe mostov cez rieku Ipeľ. Zákony regulujúce verejné obstarávanie v oboch členských krajín EÚ sú totiž podobné.
Nevyhnutnosť ďalšieho mostného spojenia medzi týmito mestami vláda odôvodňuje neustálym nárastom intenzity dopravy. Predpokladané celkové náklady každej strany na stavbu mosta a nadväzujúcej komunikácie predstavujú takmer 37,5 mil. eur.
Zo záverov dopravno-inžinierskeho posúdenia vyplýva, že najvýhodnejšie umiestnenie nového mosta je na západnej strane mesta Komárno. Tento variant je totiž je ekonomicky výhodnejší a predstavuje aj menšiu záťaž pre životné prostredie.
Na aktualizáciu projektovej dokumentácie získali obe krajiny príspevok z Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF). Návrh nestanovuje pevný termín dokončenia projektu, aby mali obe strany dostatok času na získanie ďalších finančných prostriedkov z fondov EÚ.
Most bude spoločným nedeliteľným majetkom štátov zmluvných strán. Príjazdové komunikácie k mostu však Slovensko aj Maďarsko postaví z vlastných zdrojov. Proces verejného obstarávania výstavby mosta podľa dohody vypíše v mene zmluvných strán maďarská strana v súlade s predpismi verejného obstarávania Maďarska.
Dôvodom pre takéto rozhodnutie je ochota maďarskej strany a jej dobré skúsenosti s procesom verejného obstarávania podľa kritérií EÚ pri výstavbe mostov cez rieku Ipeľ. Zákony regulujúce verejné obstarávanie v oboch členských krajín EÚ sú totiž podobné.