24hod.sk    Ekonomika

19. októbra 2005

Koloseum predstavil najlepšie značky



Slovenskí spotrebitelia sa stále lepšie orientujú na bohatom trhu značiek.



Zdieľať
Potrvrdzujú to aj výsledky tretieho ročníka prieskumu GfK Slovakia - Koloseum, ktoré včera prezentoval riaditeľ GfK Martin Mravec. Prieskum zameraný na vnímanie značiek sa uskutočnil na prelome júla a augusta tohto roka.
„Môžeme konštatovať, že výsledky v podstate potvrdili nemennosť rozloženia síl na našom trhu. Svoje pozície najlepších značiek v jednotlivých kategóriách si z minulého prieskumu obhájili všetci víťazi,“ povedal Mravec a pokračoval. „Zmeny však nastali v zmenšených odstupoch víťazov od ostatných značiek a výrazného poklesu odpovedí neviem.“
Podľa predsedu Predstavenstva Slovenského združenia pre značkové výrobky Petra Šveca je obdobie, keď spotrebitelia vnímali iba cenu a kvalitu už pomaly za nami. „Súčasný spotrebiteľ už automaticky očakáva od mnohých značiek vysoký štandard a do popredia sa dostáva predovšetkým marketingová komunikácia,“ povedal Švec. Prieskum priniesol aj niektoré zaujímavé výsledky, keď napríklad v sýtených nealkoholických nápojoch skončila za víťaznou Coca Colou na druhom mieste Kofola, ktorá porazila nadnárodného obra Pepsi Colu. V kategórii najlepšia komerčná poisťovňa vyhrala Alianz - Slovenská poisťovňa, spomedzi bánk dopadla najlepšie Slovenská Sporiteľňa, z hypermarketov skončilo na prvom mieste Tesco, ale na tretie miesto sa už dostal Lidl. V mobilných telefónoch triumfovala Nokia, v autách Škoda. Pri pive sa už tradične presadil Zlatý bažant, v minerálkach Budiš a pri jogurtoch Rajo. 

(MAT)


   Tlač    Pošli

Prečítajte si tiež


https://www.24hod.sk/koloseum-predstavil-najlepsie-znacky-cl3040.html