Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

19. októbra 2005

Koloseum predstavil najlepšie značky



Slovenskí spotrebitelia sa stále lepšie orientujú na bohatom trhu značiek.



Zdieľať
Potrvrdzujú to aj výsledky tretieho ročníka prieskumu GfK Slovakia - Koloseum, ktoré včera prezentoval riaditeľ GfK Martin Mravec. Prieskum zameraný na vnímanie značiek sa uskutočnil na prelome júla a augusta tohto roka.
„Môžeme konštatovať, že výsledky v podstate potvrdili nemennosť rozloženia síl na našom trhu. Svoje pozície najlepších značiek v jednotlivých kategóriách si z minulého prieskumu obhájili všetci víťazi,“ povedal Mravec a pokračoval. „Zmeny však nastali v zmenšených odstupoch víťazov od ostatných značiek a výrazného poklesu odpovedí neviem.“
Podľa predsedu Predstavenstva Slovenského združenia pre značkové výrobky Petra Šveca je obdobie, keď spotrebitelia vnímali iba cenu a kvalitu už pomaly za nami. „Súčasný spotrebiteľ už automaticky očakáva od mnohých značiek vysoký štandard a do popredia sa dostáva predovšetkým marketingová komunikácia,“ povedal Švec. Prieskum priniesol aj niektoré zaujímavé výsledky, keď napríklad v sýtených nealkoholických nápojoch skončila za víťaznou Coca Colou na druhom mieste Kofola, ktorá porazila nadnárodného obra Pepsi Colu. V kategórii najlepšia komerčná poisťovňa vyhrala Alianz - Slovenská poisťovňa, spomedzi bánk dopadla najlepšie Slovenská Sporiteľňa, z hypermarketov skončilo na prvom mieste Tesco, ale na tretie miesto sa už dostal Lidl. V mobilných telefónoch triumfovala Nokia, v autách Škoda. Pri pive sa už tradične presadil Zlatý bažant, v minerálkach Budiš a pri jogurtoch Rajo. 

(MAT)


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Hankook do Levíc nepríde
<< predchádzajúci článok
V skratke