|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. novembra 2015
Kofola plánuje nákup nových značiek v Poľsku
Stredoeurópska nápojová skupina Kofola ČeskoSlovensko plánuje kúpiť v Poľsku nové značky, aby zlepšila postavenie na svojom treťom najväčšom trhu. V rozhovore pre ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: wikimedia.org
Praha 13. novembra (TASR) - Stredoeurópska nápojová skupina Kofola ČeskoSlovensko plánuje kúpiť v Poľsku nové značky, aby zlepšila postavenie na svojom treťom najväčšom trhu. V rozhovore pre české Hospodářské noviny (HN) to povedal finančný riaditeľ skupiny Daniel Buryš.Kofola, ktorá vyrába kolové nápoje, džúsy a sirupy aj v Česku, na Slovensku a v Slovinsku, ťaží z rastúceho dopytu v regióne a z dominantnej pozície niektorých svojich produktov. Poľsko síce predstavuje pre Kofolu dvakrát väčší trh než ostatné jej trhy dohromady, ale biznis je tam pod väčším tlakom konkurencie zo strany globálnych hráčov. A Kofole chýba výrobok s vedúcim postavením na trhu.
"V Poľsku jednoducho alebo budeme silní, alebo nebudeme úspešní," uviedol Buryš.
Najsilnejšími značkami Kofoly v Poľsku sú Hoop Cola, ktorá je medzi kolovými nápojmi tretia najpredávanejšia (asi s 10-% podielom na trhu), a sirup Paola, ktorý je vo svojom segmente druhý. Zatiaľ čo predaj Paoly sa zvyšuje a vlani zaznamenal rekord, predaj Hoop klesá už tretí rok. Takmer dve tretiny príjmov firmy v Poľsku tvorí výroba nápojov pre obchodné reťazce, napríklad pre sieť samoobslúh Biedronka, ktoré sa potom predávajú pod ich značkami. Pri takejto výrobe sú však marže nižšie. Firma okrem toho nezásobuje svojimi produktmi hotely a reštaurácie, ako to robí v ostatných krajinách napríklad s minerálkami alebo kofolou.
Spoločnosť zareagovala na nepriaznivú situáciu znížením nákladov a zvýšením cien na úkor trhového podielu. V predchádzajúcich štyroch rokoch znížila počet zamestnancov poľskej divízie o štvrtinu a odpísala časť majetku. Za deväť mesiacov tohto roka poklesli príjmy síce takmer o 8 %, ale celková hrubá marža, ktorá je ukazovateľom výnosnosti a efektivity, sa zvýšila.
"Štartujeme ďalšiu etapu, ktorá už musí spočívať v tom, že ideme do rozvoja. Či už vlastného portfólia, či akvizíciami," uviedol Buryš.
Tento mesiac odišiel do Poľska marketingový riaditeľ Jiří Vlasák, ktorý bude v poľskej divízii zastávať funkciu komerčného riaditeľa. Firma môže na rozvoj využiť aj prostriedky z predaja akcií, ktorý sa práve pripravuje.
"Potrebujeme mať na trhu ďalšiu silnú značku, ktorá bude jednotkou alebo dvojkou vo svojej kategórii. Je však zložité stať sa v Poľsku jednotkou v niektorej z veľkých kategórií, ten trh je na naše pomery naozaj veľký," povedal Buryš.
Kofola tiež v Poľsku uvažuje o stavbe novej linky s technológiou umožňujúcou výrobu nápojov bez chemickej konzervácie.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR