|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. januára 2006
Koalícia sa chce v kampani vyhnúť obhajovaniu privatizácie
Koalícia nechce, aby sa hlavnou témou predvolebnej kampane stala privatizácia, zdôvodnil rozhodnutie neprivatizovať po 31. marci 2006 minister financií Ivan Mikloš. V diskusnej relácii televízie TA3 V ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. januára (WN/SITA) - Koalícia nechce, aby sa hlavnou témou predvolebnej kampane stala privatizácia, zdôvodnil rozhodnutie neprivatizovať po 31. marci 2006 minister financií Ivan Mikloš. V diskusnej relácii televízie TA3 V politike dôrazne odmietol obvinenia opozičného Smeru-SD, že privatizačné rozhodnutia vlády poškodzujú národné záujmy Slovenska. Odmietanie privatizácie zo strany Smeru-SD spojil Mikloš so záujmami ľudí v pozadí tejto strany, „ktorí majú veľké skúsenosti s tým, ako vyťahovať peniaze zo štátnych firiem“. V súvislosti so spochybňovaním tendra na predaj bratislavského a košického letiska považuje za absurdnú predstavu Smeru-SD, že by víťazné konzorcium TwoOne, v ktorom je zastúpené aj viedenské letisko Schwechat, zaplatilo sumu takmer 10 miliárd korún len preto, aby zlikvidovalo bratislavskú konkurenciu.
„Vláda pomáha národným záujmom Rakúska,“ myslí si o predaji letísk líder Smeru-SD Robert Fico. Zdôraznil, že Smer-SD odmieta privatizáciu väčšinových podielov v strategických podnikoch, ktorou štát prichádza o možnosť ich kontroly. V prípade košického letiska sa podľa neho vláda pripravila o možnosť revitalizovať ho z prostriedkov kohézneho fondu Európskej únie a o následný väčší príjem z predaja. Opakovane potvrdil, že Smer-SD je v prípade účasti vo vláde pripravený privatizáciu letísk prehodnotiť.
Mikloš reagoval, že takéto vyjadrenia zneisťujú ďalších investorov, ktorí zvažujú svoj príchod na Slovensko. Za dostatočnú garanciu rozvoja bratislavského letiska považuje záväzok investora navýšiť jeho základné imanie o 7,9 miliardy korún, ktoré by mali ísť priamo do rozvoja služieb a zvyšovania kapacít osobnej dopravy.
FOTO:SITA