|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. júna 2009
Koalícia oddialila rozhodnutie, či obchodníkom siahne na marže
Koalícia oddialila rozhodnutie, či obchodným reťazcom siahne na marže. Parlament na návrh všetkých troch koaličných strán odsúhlasil, aby o konečnej podobe novely zákona o cenách rozhodli až na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 18. júna (WEBNOVINY) - Koalícia oddialila rozhodnutie, či obchodným reťazcom siahne na marže. Parlament na návrh všetkých troch koaličných strán odsúhlasil, aby o konečnej podobe novely zákona o cenách rozhodli až na septembrovej schôdzi. Koaliční poslanci Zdenka Kramplová (ĽS-HZDS) a Ivan Varga (Smer-SD) v novele navrhujú, aby obchodné reťazce, ktorých tržby za predchádzajúce účtovné obdobie boli najmenej 50 miliónov €, nesmeli mať obchodné marže na potraviny vyššie ako 20 %.
Podľa Kramplovej dodávatelia tovaru neraz musia akceptovať rôzne požiadavky obchodných reťazcov, aby sa ich tovar objavil na pultoch. Počas aprílovej rozpravy upozornila, že dodávatelia musia napríklad platiť reklamné poplatky či poplatky za umiestnenie tovaru v predajni, čo im zvyšuje náklady. „Zároveň sa znižuje aj ich zisk, ktorý je často minimálny vzhľadom na ekonomickú silu obchodných reťazcov, ktoré vyvíjajú na svojich dodávateľov neustály tlak na znižovanie nákupných cien, pričom výška obchodných marží obchodných reťazcov zostáva nezmenená,“ uviedla v apríli Kramplová. Nedodržanie limitu obchodnej marže má byť posudzované ako porušenie cenovej disciplíny.
Na septembrovú schôdzu sa presunula aj novela zákona o potravinách, ktorej autormi sú Kramplová a Varga. Požadujú, aby na obaloch potravinových výrobkov boli okrem obchodného mena aj údaje o výrobcoch. Povinnosť by sa mala týkať potravinových výrobkov, ktoré sú označené len obchodným menom, názvom, ochrannou známkou alebo iným charakteristickým znakom maloobchodu.
Súčasná právna úprava umožňuje maloobchodom označovať tovar len označením značky maloobchodu bez povinnosti označiť takýto tovar údajom o obchodnom mene výrobcu. Podľa predkladateľov sa tak spotrebiteľovi „odníma právo získať informáciu o výrobcovi tovaru a zabrániť tak identite výrobcu potravín.“
SITA
Podľa Kramplovej dodávatelia tovaru neraz musia akceptovať rôzne požiadavky obchodných reťazcov, aby sa ich tovar objavil na pultoch. Počas aprílovej rozpravy upozornila, že dodávatelia musia napríklad platiť reklamné poplatky či poplatky za umiestnenie tovaru v predajni, čo im zvyšuje náklady. „Zároveň sa znižuje aj ich zisk, ktorý je často minimálny vzhľadom na ekonomickú silu obchodných reťazcov, ktoré vyvíjajú na svojich dodávateľov neustály tlak na znižovanie nákupných cien, pričom výška obchodných marží obchodných reťazcov zostáva nezmenená,“ uviedla v apríli Kramplová. Nedodržanie limitu obchodnej marže má byť posudzované ako porušenie cenovej disciplíny.
Na septembrovú schôdzu sa presunula aj novela zákona o potravinách, ktorej autormi sú Kramplová a Varga. Požadujú, aby na obaloch potravinových výrobkov boli okrem obchodného mena aj údaje o výrobcoch. Povinnosť by sa mala týkať potravinových výrobkov, ktoré sú označené len obchodným menom, názvom, ochrannou známkou alebo iným charakteristickým znakom maloobchodu.
Súčasná právna úprava umožňuje maloobchodom označovať tovar len označením značky maloobchodu bez povinnosti označiť takýto tovar údajom o obchodnom mene výrobcu. Podľa predkladateľov sa tak spotrebiteľovi „odníma právo získať informáciu o výrobcovi tovaru a zabrániť tak identite výrobcu potravín.“
SITA