Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

KMV na trhu minerálnych a pramenitých vôd sa výborne darí



Celé odvetvie výroby minerálnych vôd zažíva rekordný rok. Potvrdzujú to finančné výsledky skupiny Karlovarské minerální vody (KMV) za prvých 9 mesiacov. Oproti rovnakému obdobiu za rok 2014 ...



Zdieľať
bez nazvu BRATISLAVA 16. novembra (WBN/PR) - Celé odvetvie výroby minerálnych vôd zažíva rekordný rok. Potvrdzujú to finančné výsledky skupiny Karlovarské minerální vody (KMV) za prvých 9 mesiacov. Oproti rovnakému obdobiu za rok 2014 vzrástli predaje skupiny KMV o mimoriadnych 35 %. Obrat presiahol 5,6 mld. Kč (približne 207 mil. EUR) a ukazovateľ EBITDA vzrástol dokonca o rekordných 98 %. Skupina KMV tak tento rok určite dosiahne celkový obrat 6,3 mld. Kč (približne 233 mil. EUR). Tento úspech bol podporený akvizíciami v Maďarsku, silným exportom a tiež extrémne horúcou sezónou. Dvojciferný rast by však skupina KMV dosiahla aj bez zahraničných akvizícií. Nemožno ale očakávať, že aj budúci rok bude taký silný, ako rok 2015. KMV má preto v pláne podporiť ďalší rast dôležitými inováciami.


"Rast celého nápojárskeho odvetvia je tento rok skutočne prekvapivý. Potešujúci je dvojciferný nárast na domácom trhu, kde sme popri našich tradičných produktoch uspeli aj s novými výrobkami," hovorí generálny riaditeľ KMV Alessandro Pasquale.

Všetko nasvedčuje tomu, že rok 2015 prekoná v predajoch doposiaľ rekordný rok 2003, kedy boli extrémne horúčavy podobné tým tohtoročným. "Potvrdzuje sa predpoklad, že tento rok celá európska skupina KMV vyrobí a predá miliardu litrov balených vôd a nealkoholických nápojov a obrat dosiahne 6,3 mld. Kč", hovorí Alessandro Pasquale, a dodáva, "nápojársky priemysel má za sebou vynikajúce obdobie, rozhodne ale nemožno očakávať, že sa to zopakuje aj budúci rok. Dôkazom je rekordný rok 2003 a po ňom nasledujúcich niekoľko menej priaznivých rokov."

Skupine KMV sa veľmi dobre darí aj na ďalších európskych trhoch. V Maďarsku je lídrom na trhu prírodných minerálnych vôd a na Slovensku si drží pozíciu dvojky. V Rakúsku je skupina KMV dvojkou v sektore prírodných minerálnych vôd a na tretej pozícii v sektore ochutených vôd.

"Veľkú radosť nám robí export. Celkovo vyvážame do viac ako 20 krajín sveta. Pozoruhodný je náš rast na čínskom trhu, ktorý pre nás predstavuje štvrtý najväčší exportný trh," hovorí Alessandro Pasquale. Ďalšími významnými exportnými krajinami sú napríklad Poľsko, Nemecko, ale aj USA alebo Spojené arabské emiráty.

Počas prvého polroka 2015 skupina KMV rozšírila svoje európske pôsobenie odkúpením dvoch najvýznamnejších nápojárskych firiem v Maďarsku (Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz), čím vznikol najväčší výrobca balených minerálnych a pramenitých vôd v strednej Európe.


O Karlovarských minerálních vodách

Karlovarské minerální vody, a. s. sú najväčším výrobcom minerálnych a pramenitých vôd v Českej republike. Popri tradičnej minerálnej vode Mattoni vyrába spoločnosť aj pramenitú vodu Aquila a minerálnu vodu Magnesia. Spoločnosť založil v roku 1873 karlovarský rodák Heinrich Mattoni. Súčasnú podobu získala firma v 90. rokoch 20. storočia vďaka výrazným investíciám nových majiteľov – rodiny Pasquale. Karlovarské minerální vody dnes exportujú minerálnu a pramenitú vodu do 26 krajín sveta a vlastnia zahraničné značky minerálnych vôd v Rakúsku, Maďarsku a na Ukrajine. Profesionálny prístup spoločnosti KMV a jej zamestnancov k otázkam kvality produktov bol ohodnotený celou radou ocenení. Spoločnosť sa významne angažuje v podpore kultúrneho, športového a spoločenského života. Podporuje tiež projekty spojené s ochranou prírody a pozitívnym ekologickým dopadom. KMV je členom Národnej siete Global Compact ČR, ktorá združuje firmy a organizácie zapojené do UN Global Compact – najväčšej iniciatívy spoločenskej zodpovednosti a udržateľného podnikania pod záštitou OSN.

Karlovarské minerální vody pôsobia na Slovensku už od deväťdesiatych rokov minulého storočia. Odvtedy sa u nás spoločnosti darí udržiavať významné postavenie, drží si pozíciu dvojky na trhu balených vôd. Produkty značiek Mattoni a Magnesia patria dnes k obľúbeným, známym a vyhľadávaným medzi spotrebiteľmi.


Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Keď Hubert chutí už 190 rokov
<< predchádzajúci článok
SIEA otvorila registráciu zhotoviteľov pre projekt Zelená domácnostiam