|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
KMV má za sebou úspešný polrok intenzívneho rastu
Karlovarské minerální vody (KMV) zverejnili svoje finančné výsledky za prvý polrok 2015. Oproti prvému polroku 2014 stúpli predaje skupiny KMV o mimoriadnych 31 %, obrat presiahol 3,5 mld. Kč (približne ...
Zdieľať
BRATISLAVA 19. augusta (WBN/PR) - Karlovarské minerální vody (KMV) zverejnili svoje finančné výsledky za prvý polrok 2015. Oproti prvému polroku 2014 stúpli predaje skupiny KMV o mimoriadnych 31 %, obrat presiahol 3,5 mld. Kč (približne 196 mil. EUR) a EBITDA (prevádzkový zisk) narástol až o 55 %. Na rekordnom raste majú podiel aj dve významné akvizície v Maďarsku a spotrebiteľský úspech produktových noviniek na domácom trhu. Rast skupiny KMV tiež potvrdzuje globálny trend záujmu o zdravý pitný režim.
"Predovšetkým ma veľmi teší dvojciferný nárast na domácom trhu, kde sme okrem našich tradičných produktov zaznamenali úspech aj s novými produktmi," hovorí generálny riaditeľ KMV Alessandro Pasquale. Prvý polrok 2015 sa v KMV niesol v znamení akvizícií. Skupina KMV rozšírila svoje európske pôsobenie odkúpením dvoch najvýznamnejších nápojárskych firiem v Maďarsku (Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz), vďaka čomu sa stala najväčším výrobcom balených minerálnych a pramenitých vôd v strednej Európe.
"Akvizície v Maďarsku prispeli k zásadnému rastu skupiny KMV. Maďarskému holdingu značiek Szentkiralyi a Kekkuti oproti minulému roku vzrástli za posledného polroka predaje o takmer 10 % a EBITDA narástol skoro dvojnásobne," hovorí Alessandro Pasquale. Minerálne vody a miestne kúpeľníctvo, ktoré sa v Maďarsku tešia veľkej obľube majú dlhú tradíciu a históriu, rovnako ako na Slovensku alebo v Českej republike. "Sme radi, že sa táto tradícia v našej firme pomyselne pretína. Budeme dbať na to aby pokračovala aj naďalej," dodáva Alessandro Pasquale.
Na Slovensku si skupina KMV drží pozíciu dvojky na trhu balených minerálnych vôd, veľmi dobre sa jej ale darí aj na ďalších európskych trhoch. Napríklad v Rakúsku je skupina KMV dvojkou v sektore prírodných minerálnych vôd a na tretej pozícii v oblasti prírodných ochutených minerálnych vôd. Ďalšími významnými exportnými krajinami sú napríklad Poľsko, Nemecko, ale tiež USA alebo Spojené arabské emiráty.
Vďaka nadpriemerne teplému letu a silnejúcemu trendu zdravého pitného režimu očakáva KMV rast aj v ďalšom polroku.
"Trend je jasne viditeľný, spotrebitelia vyhľadávajú produkty, ktoré prospievajú ich zdraviu. Toto platí nielen u nás, ale aj v celosvetovom meradle. Agentúra Canadean uviedla, že tento rok sa na svete prvýkrát predá viac balenej vody ako sýtených nápojov*," hovorí Alessandro Pasquale.
Rast KMV tiež ovplyvňuje horúce letné obdobie, kedy sa predaj oproti ostatným sezónam zdvojnásobuje. "Predpokladáme, že tento rok celá európska skupina KMV vyrobí a predá miliardu litrov balených vôd a nealkoholických nápojov. Očakávame, že obrat dosiahne 6,3 mld. Kč (približne 233 mil. EUR,)" uzatvára Alessandro Pasquale.
* Predaj do konca tohto roka stúpne na 238 miliárd litrov vody a sýtených nápojov na 227 miliárd litrov. Tieto predikcie agentúry na výskum trhu - Canadean publikovali vo Financial Times začiatkom mája.
"Predovšetkým ma veľmi teší dvojciferný nárast na domácom trhu, kde sme okrem našich tradičných produktov zaznamenali úspech aj s novými produktmi," hovorí generálny riaditeľ KMV Alessandro Pasquale. Prvý polrok 2015 sa v KMV niesol v znamení akvizícií. Skupina KMV rozšírila svoje európske pôsobenie odkúpením dvoch najvýznamnejších nápojárskych firiem v Maďarsku (Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz), vďaka čomu sa stala najväčším výrobcom balených minerálnych a pramenitých vôd v strednej Európe.
"Akvizície v Maďarsku prispeli k zásadnému rastu skupiny KMV. Maďarskému holdingu značiek Szentkiralyi a Kekkuti oproti minulému roku vzrástli za posledného polroka predaje o takmer 10 % a EBITDA narástol skoro dvojnásobne," hovorí Alessandro Pasquale. Minerálne vody a miestne kúpeľníctvo, ktoré sa v Maďarsku tešia veľkej obľube majú dlhú tradíciu a históriu, rovnako ako na Slovensku alebo v Českej republike. "Sme radi, že sa táto tradícia v našej firme pomyselne pretína. Budeme dbať na to aby pokračovala aj naďalej," dodáva Alessandro Pasquale.
Na Slovensku si skupina KMV drží pozíciu dvojky na trhu balených minerálnych vôd, veľmi dobre sa jej ale darí aj na ďalších európskych trhoch. Napríklad v Rakúsku je skupina KMV dvojkou v sektore prírodných minerálnych vôd a na tretej pozícii v oblasti prírodných ochutených minerálnych vôd. Ďalšími významnými exportnými krajinami sú napríklad Poľsko, Nemecko, ale tiež USA alebo Spojené arabské emiráty.
Vďaka nadpriemerne teplému letu a silnejúcemu trendu zdravého pitného režimu očakáva KMV rast aj v ďalšom polroku.
"Trend je jasne viditeľný, spotrebitelia vyhľadávajú produkty, ktoré prospievajú ich zdraviu. Toto platí nielen u nás, ale aj v celosvetovom meradle. Agentúra Canadean uviedla, že tento rok sa na svete prvýkrát predá viac balenej vody ako sýtených nápojov*," hovorí Alessandro Pasquale.
Rast KMV tiež ovplyvňuje horúce letné obdobie, kedy sa predaj oproti ostatným sezónam zdvojnásobuje. "Predpokladáme, že tento rok celá európska skupina KMV vyrobí a predá miliardu litrov balených vôd a nealkoholických nápojov. Očakávame, že obrat dosiahne 6,3 mld. Kč (približne 233 mil. EUR,)" uzatvára Alessandro Pasquale.
* Predaj do konca tohto roka stúpne na 238 miliárd litrov vody a sýtených nápojov na 227 miliárd litrov. Tieto predikcie agentúry na výskum trhu - Canadean publikovali vo Financial Times začiatkom mája.