|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. januára 2010
Kľúčové časti zmluvy o mýte zostávajú utajené
Kľúčové časti zmluvy medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS), a.s. a spoločnosťou SkyToll, a.s. o vybudovaní a prevádzkovaní ...
Zdieľať
Stanislav Janiš
Foto: SITA/Nina Bednáriková
BRATISLAVA 27. januára (WEBNOVINY) - Kľúčové časti zmluvy medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS), a.s. a spoločnosťou SkyToll, a.s. o vybudovaní a prevádzkovaní elektronického výberu mýta sú naďalej utajené. Po stredajšom prieskume poslancov hospodárskeho výboru parlamentu v diaľničnej spoločnosti o tom informoval predseda poslaneckého klubu SDKÚ-DS Stanislav Janiš. Ako upresnil, utajené zostávajú aj po prieskume ponuka prevádzkovateľa mýta, ako aj tvorba ceny.
"Cena je naviazaná na počet transakcií a transakcie sú naviazané na počet úsekov. Znamená to, že konečná cena za mýto 26 mld. Sk (863 mil. eur) pravdepodobne nie je konečná, keďže počet úsekov sa zvýši na 1 700 (zo súčasných 826)," predpokladá Janiš. Mýto podľa neho funguje v NDS a SkyToll-e, ale nie na cestách kde ho dopravcovia naostro testujú. Poslanci opozície chceli vidieť protokoly o vyskúšaní jednotlivých fáz prípravy a realizácie mýtneho systému. Generálny riaditeľ NDS Igor Choma im prisľúbil, že ich poskytne písomne do konca tohto týždňa. Janiš pochybuje, že mýto bolo vyskúšané tak, ako by malo byť podľa zmluvy, inak by nevznikli problémy po jeho zavedení začiatkom tohto roka. Prevádzka mýta sa podľa neho upravuje na základe pripomienok dopravcov.
Poslanec Peter Pelegrini (Smer-SD) nesúhlasí s tým, že mýto funguje na papieri, ale nie na cestách. "Výsledok z prieskumu je pre mňa taký, že mýto naozaj funguje. Od 1. januára nedošlo ani k jednému takému výpadku systému, kedy by vozidlá jazdili po cestách bez toho, aby sme nemali prehľad, koľko jazdia, akú sumu im treba vypočítať. To sa nestalo ani na 10 minút od januára, kedy bol mýtny systém spustený," tvrdí Pelegrini. Nedostatky, ktoré sa objavili, ako neprehľadnosť výpisov, či problémy s dokladmi, boli podľa neho druhoradé.
Podľa neho nič nebráni tomu, aby sa na cestách prvej triedy mýto začalo opäť vyberať po skrátení úsekov. Ani jeden prepravca by nemal prísť o peniaze, ak bola jeho reklamácia na viacnásobné platenie za úseky oprávnená. "Protokoly všetkých fáz prípravy a výstavby mýtneho systému sme videli zoskenované a boli nám premietnuté, detailne, s dátumami a podpismi. To, že ich momentálne nemáme fyzicky v ruke, považujem čiste za technický problém," dodal Pelegrini.
Šéf NDS poslancov informoval, že zdražovanie mýta nie je otázkou týchto dní ani mesiacov. Zdôvodnil to tým, že v zmluve je dohodnutý paušál zhruba 400 miliónov transakcií. Teraz sa však nedá povedať, či tento paušál kvôli skráteniu spoplatnených úsekov bude prekročený. Choma podľa Pelegriniho nepredpokladá, že by sa po zvýšení paušálu na transakcie vôbec malo diskutovať o zvýšení ceny. "Momentálne je to absolútne bezpredmetná otázka," dodal Pelegrini.
SITA
BRATISLAVA 27. januára (WEBNOVINY) - Kľúčové časti zmluvy medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS), a.s. a spoločnosťou SkyToll, a.s. o vybudovaní a prevádzkovaní elektronického výberu mýta sú naďalej utajené. Po stredajšom prieskume poslancov hospodárskeho výboru parlamentu v diaľničnej spoločnosti o tom informoval predseda poslaneckého klubu SDKÚ-DS Stanislav Janiš. Ako upresnil, utajené zostávajú aj po prieskume ponuka prevádzkovateľa mýta, ako aj tvorba ceny.
"Cena je naviazaná na počet transakcií a transakcie sú naviazané na počet úsekov. Znamená to, že konečná cena za mýto 26 mld. Sk (863 mil. eur) pravdepodobne nie je konečná, keďže počet úsekov sa zvýši na 1 700 (zo súčasných 826)," predpokladá Janiš. Mýto podľa neho funguje v NDS a SkyToll-e, ale nie na cestách kde ho dopravcovia naostro testujú. Poslanci opozície chceli vidieť protokoly o vyskúšaní jednotlivých fáz prípravy a realizácie mýtneho systému. Generálny riaditeľ NDS Igor Choma im prisľúbil, že ich poskytne písomne do konca tohto týždňa. Janiš pochybuje, že mýto bolo vyskúšané tak, ako by malo byť podľa zmluvy, inak by nevznikli problémy po jeho zavedení začiatkom tohto roka. Prevádzka mýta sa podľa neho upravuje na základe pripomienok dopravcov.
Poslanec Peter Pelegrini (Smer-SD) nesúhlasí s tým, že mýto funguje na papieri, ale nie na cestách. "Výsledok z prieskumu je pre mňa taký, že mýto naozaj funguje. Od 1. januára nedošlo ani k jednému takému výpadku systému, kedy by vozidlá jazdili po cestách bez toho, aby sme nemali prehľad, koľko jazdia, akú sumu im treba vypočítať. To sa nestalo ani na 10 minút od januára, kedy bol mýtny systém spustený," tvrdí Pelegrini. Nedostatky, ktoré sa objavili, ako neprehľadnosť výpisov, či problémy s dokladmi, boli podľa neho druhoradé.
Podľa neho nič nebráni tomu, aby sa na cestách prvej triedy mýto začalo opäť vyberať po skrátení úsekov. Ani jeden prepravca by nemal prísť o peniaze, ak bola jeho reklamácia na viacnásobné platenie za úseky oprávnená. "Protokoly všetkých fáz prípravy a výstavby mýtneho systému sme videli zoskenované a boli nám premietnuté, detailne, s dátumami a podpismi. To, že ich momentálne nemáme fyzicky v ruke, považujem čiste za technický problém," dodal Pelegrini.
Šéf NDS poslancov informoval, že zdražovanie mýta nie je otázkou týchto dní ani mesiacov. Zdôvodnil to tým, že v zmluve je dohodnutý paušál zhruba 400 miliónov transakcií. Teraz sa však nedá povedať, či tento paušál kvôli skráteniu spoplatnených úsekov bude prekročený. Choma podľa Pelegriniho nepredpokladá, že by sa po zvýšení paušálu na transakcie vôbec malo diskutovať o zvýšení ceny. "Momentálne je to absolútne bezpredmetná otázka," dodal Pelegrini.
SITA