|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. augusta 2009
Klimatizácia v bratislavskej MHD bude až v nových autobusoch
Cestujúci mestskou hromadnou dopravou v Bratislave sa po prvýkrát dočkajú celoklimatizovaných vozidiel. Tie sa však v uliciach hlavného mesta objavia až po dodaní prvých autobusov zo 40-člennej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. augusta (WEBNOVINY) - Cestujúci mestskou hromadnou dopravou v Bratislave sa po prvýkrát dočkajú celoklimatizovaných vozidiel. Tie sa však v uliciach hlavného mesta objavia až po dodaní prvých autobusov zo 40-člennej flotily nových nadštandardných nízkopodlažných veľkokapacitných vozidiel v rámci prvého tendra. Jeho výsledky by mohli byť známe na jeseň, prvé autobusy by mohli byť dodané do konca roka. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Zahradník. "Doteraz prevládal názor, že je potrebné starať sa o pracovné prostredie vodiča. Štandardom bola klimatizácia kabíny vodiča, nakoľko vo vozidle strávi výrazne väčší čas a vykonáva náročnejšiu činnosť ako cestujúci, ktorý sa len pasívne prepravuje," povedal Zahradník.
Podľa neho sa manažmenty dopravného podniku opierali doteraz aj o odborné diskusie. V nich sa okrem iného totiž konštatovalo, že klimatizácia v mestskej hromadnej doprave v meste akým je Bratislava, by nemusela byť účinná. Dôvodom má byť hustota zastávok. V Bratislave sú totiž v súčasnosti zastávky každých 300 až 400 metrov, čo je "vysoko nad európskym štandardom." Je preto otázne, či je pri takom častom zastavovaní vozidla a otváraní dverí klimatizácia účinná. "Keďže sa ale klíma mení, je stále teplejšie. Dá sa očakávať, že Bratislava zažije ďalšie horúce letá. Vzhľadom na to, že chceme zvyšovať kultúru cestovania, rozhodli sme sa, aby boli nové autobusy celoklimatizované," vysvetlil Zahradník.
Nové autobusy s klimatizáciu bude dopravný podnik testovať na "najnosnejších" linkách. Sledovať bude nielen reakcie cestujúcich, ale aj prevádzkové parametre vozidiel. Na otázku, či dopravný podnik plánuje doinštalovávať klimatizáciu aj do súčasných autobusov, odpovedal záporne. "Je to neopodstatnené a náklady sú veľmi vysoké. Dať ju do vozidla, ktoré o rok bude vyradené, je nezmysel," myslí si Zahradník.
SITA
Podľa neho sa manažmenty dopravného podniku opierali doteraz aj o odborné diskusie. V nich sa okrem iného totiž konštatovalo, že klimatizácia v mestskej hromadnej doprave v meste akým je Bratislava, by nemusela byť účinná. Dôvodom má byť hustota zastávok. V Bratislave sú totiž v súčasnosti zastávky každých 300 až 400 metrov, čo je "vysoko nad európskym štandardom." Je preto otázne, či je pri takom častom zastavovaní vozidla a otváraní dverí klimatizácia účinná. "Keďže sa ale klíma mení, je stále teplejšie. Dá sa očakávať, že Bratislava zažije ďalšie horúce letá. Vzhľadom na to, že chceme zvyšovať kultúru cestovania, rozhodli sme sa, aby boli nové autobusy celoklimatizované," vysvetlil Zahradník.
Nové autobusy s klimatizáciu bude dopravný podnik testovať na "najnosnejších" linkách. Sledovať bude nielen reakcie cestujúcich, ale aj prevádzkové parametre vozidiel. Na otázku, či dopravný podnik plánuje doinštalovávať klimatizáciu aj do súčasných autobusov, odpovedal záporne. "Je to neopodstatnené a náklady sú veľmi vysoké. Dať ju do vozidla, ktoré o rok bude vyradené, je nezmysel," myslí si Zahradník.
SITA