|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. apríla 2017
Klientske centrum v Leviciach zrejme otvoria v treťom kvartáli 2018
Klientske centrum v Leviciach pravdepodobne spustí svoju činnosť v treťom kvartáli 2018 v priestoroch Okresného úradu v Leviciach. Levice, 27. apríla 2017.
Zdieľať
Klientske centrum v Leviciach pravdepodobne spustí svoju činnosť v treťom kvartáli 2018 v priestoroch Okresného úradu v Leviciach. Levice, 27. apríla 2017. Foto: TASR - Andrej Budai
Levice 27. apríla (TASR) - Moderné kontaktné a administratívne miesto pre občanov, ktoré predstavuje priestor a miesto prvého kontaktu fyzických a právnických osôb so štátnou správou, takzvané klientske centrum (KC) v Leviciach pravdepodobne začne svoju činnosť v treťom kvartáli roku 2018. TASR o tom informoval prednosta Okresného úradu (OÚ) v Leviciach Igor Éder.Podľa jeho ďalších slov otvorenie KC je súčasťou vládneho programu budovania KC, ktorý prebieha v súvislosti s vykonávaním reformy miestnej štátnej správy známej pod názvom ESO, teda efektívna, spoľahlivá a otvorená štátna správa. "Vybudovanie KC je jednou z priorít OÚ v Leviciach na nadchádzajúce obdobie. Ministerstvo vnútra (MV) SR má s budovaním podobných projektov bohaté skúsenosti, preto sa máme možnosť oprieť o overenú prax a jej implementáciu do jednotlivých regiónov," vyjadril sa Éder.
V Leviciach sa pracuje s viacerými alternatívami. Je však nevyhnutné, aby koncepcia projektu KC korešpondovala nielen s časovým a finančným plánom MV SR, ale aby spĺňala všetky štandardy dostupnosti a efektivity KC aj vzhľadom na regionálne špecifiká. "Klientskych centier v plnej prevádzke je aktuálne 51. Cieľovým faktorom je koncentrovanie všetkej agendy štátnej správy pod spoločnú strechu. Do KC sa preto presťahujú inštitúcie zo štyroch adries v meste, aby občania či podnikatelia mali možnosť vybaviť svoje úradné stránky so štátom jednoduchšie, pohodlne a na jednom mieste," poznamenal.
Podľa Édera aj vzhľadom na snahu o zachovanie veľkej školiacej sály, potrebnej na zabezpečenie školení matrík, starostov obcí či samotných volieb, sa v súčasnosti ako najefektívnejšie riešenie javí využitie existujúcich priestorov bývalej jedálne na prízemí budovy sídla OÚ Levice na ulici Ľ. Štúra. "V súčasnosti je projekt v štádiu pripomienkovania návrhu dispozičného riešenia existujúcich priestorov," dodal prednosta OÚ.
Cieľom vybudovania KC je zabezpečiť kvalitu, transparentnosť a dostupnosť verejnej správy pre občana. "Jeho vybudovaním sa sleduje zníženie a optimalizácia nákladov na fungovanie verejnej správy, zjednodušenie vybavovania vecí fyzických a právnických osôb na úradoch a priblíženia sa občanovi pri komplexnejšom vybavovaní agendy," povedal Éder s tým, že v rámci KC budú integrované služby, ktoré sú poskytované nielen útvarmi MV SR, ale aj inými subjektmi verejnej správy.
V KC Levice budú zastúpené agendy supervízor, všeobecná podateľňa pre všetky odbory OÚ v Leviciach, odbor cestnej dopravy a pozemných komunikácií, odbor živnostenského podnikania, odbor starostlivosti o životné prostredie, pozemkový a lesný odbor, katastrálny odbor ako aj Okresný dopravný inšpektorát Policajného zboru, odbor bezpečnosti cestnej premávky a dopravných evidencií v Leviciach.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR