|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. augusta 2014
Klienti menia banku pre poplatky aj nespokojnosť so službami
Ak sa Slováci rozhodnú opustiť svoju banku, urobia tak najmä pre nižšie poplatky a vyšší komfort. Podľa prieskumu spoločnosti Ernst & Young sa počas ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TERAZ.sk/Andrej Galica
Bratislava 5. augusta (TASR) - Ak sa Slováci rozhodnú opustiť svoju banku, urobia tak najmä pre nižšie poplatky a vyšší komfort. Podľa prieskumu spoločnosti Ernst & Young sa počas posledných 12 mesiacov 41 % klientov po negatívnej skúsenosti so svojou predošlou bankou rozhodlo pre otvorenie účtu v inej banke.Ako ukázal prieskum, výmena starej banky za novú nie je výnimočný jav a klienti hľadajú lacnejšiu alternatívu a lepšie služby. Podľa prieskumu negatívnou skúsenosťou pre 32 % respondentov sú aj vysoké poplatky a 54 % uviedlo, že výmenou banky získali lepší prístup a lepšie služby. Klienti bánk tak čoraz lepšie dokážu zadefinovať svoje požiadavky voči banke, sú agilnejší, nenechajú sa odbiť a od svojej banky žiadajú zľavy či iný prístup. Ak ich preferencie nie sú naplnené, jednoducho zmenia banku. "Zmenou môžu klienti nepriamo tlačiť na samotné banky, aby neustále zlepšovali svoje služby a poskytovali konkurenčné ceny. Ak by sa takto správal každý nespokojný klient, som presvedčený, že služby, ako aj poplatky, by boli v mnohých prípadoch priaznivejšie," tvrdí odborník portálu Finančná hitparáda Maroš Ovčarik.
Pribúdajúci počet klientov hlási aj online banka Zuno. Podľa jej štatistík prichádza až 60 % nových klientov z väčších bánk, ako sú Slovenská sporiteľňa, VÚB a ČSOB. "Ako najčastejšiu príčinu odchodu uvádzajú klienti zvyšujúce sa poplatky, ktoré v priemere môžu dosiahnuť 90 eur za rok," uviedol v správe pre médiá šéf predaja banky Zuno Ján Bača.
Kamenné banky však majú skúsenosti s tým, že klienti si okrem účtu v ich kamennej pobočke otvárajú účty zároveň aj v online bankách. Na druhej strane, pred definitívnym odchodom z kamennej banky zvažujú aj výhody, ktoré im prináša. Napríklad klientov, ktorí si na svoj bežný účet nechávajú posielať príjem, banka v rámci vernostného systému môže odmeniť tým, že im ponúkne výhodnejšie podmienky pri hypotéke.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR