![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
19. mája 2010
Klienti bánk v SR nemajú strach z finančnej krízy
Slovenskí klienti bánk sa necítia finančne zraniteľní vďaka globálnej finančnej kríze. Ako vyplýva z prieskumu agentúry Synovate, približne iba 9 % klientov ...
Zdieľať

Zo štúdie agentúry Synovate tiež vyplýva, že viac ako polovica Slovákov pripisuje súčasnú finančnú krízu "chamtivosti” západných bánk či finančných inštitúcií, ako aj nedostatku pravidiel a správneho vládneho monitorovania bankového odvetvia vo vyspelých krajinách. "Aj keď iba asi štvrtina Slovákov dôveruje bankám a finančných inštitúciám menej než pred globálnou krízou, iba u 45 % pretrváva pozitívny názor na miestne banky, 33 % vyjadrilo pozitívny postoj k medzinárodným bankám, 30 % bankových klientov by uvítalo, keby bankám pomohla slovenská vláda peniazmi daňových poplatníkov a 20 % klientov verí, že ich úspory už nie sú viac v banke v bezpečí," konštatuje štúdia.
Lojalita klientov v bankovom sektore v Slovenskej republike je podľa prieskumu najnižšia v prieskume, keď je veľmi lojálnych k svojej banke iba 18 % klientov. "Klienti Tatra Banky, ČSOB a VÚB banky sú najlojálnejší v Slovenskej republike," dodala agentúra Synovate. Podľa prieskumu najviac na Slovensku poznajú klienti Slovenskú Sporiteľňu ( 92,7 % klientov), pred Tatra Bankou a VÚB bankou. Prieskum tiež podľa agentúry ukázal, že Tatra Banka, VÚB banka a pár ďalších bánk na slovenskom trhu strácajú svoj trhový podiel kvôli vlastným bariéram, medzi ktorými sú najbežnejšie veľa poplatkov, vysoké úrokové sadzby pri pôžičkách, neatraktívna návratnosť vkladov, úspor, dlhé rady v bankách a nevhodná poloha pobočky.
Výsledky prieskumu tiež ukázali, že ak potrebujú slovenskí klienti bánk finančnú radu, 41 % z nich preferuje poradiť sa s členmi rodiny, kým 10 % sa obráti na priateľov a 41 % navštívi banku alebo finančného poradcu. "Pri otázke ako by investovali výhru v hodnote jeden milión eur, 34 % slovenských klientov uviedlo, že by si kúpilo dom na bývanie, alebo väčší dom. Zabezpečiť majetok pre svoje deti, bolo druhou voľbou preferovanou 12 % klientov, 13 % Slovákov zvažovalo minúť peniaze napríklad na nákup auta, tovarov, či dovolenky, kým 9 % by výhru investovalo do termínovaných vkladov alebo sporiacich účtov," konštatovala agentúra.
Prieskum realizovala agentúra Synovate od októbra do decembra 2009, na reprezentatívnej vzorke tisíc bankových klientov v každej z 13 krajín Rusko, Poľsko, Ukrajina, Slovenská republika, Maďarsko, Česká republika, Grécko, Srbsko, Bulharsko, Rumunsko, Turecko, Spojené arabské emiráty a Saudská Arábia.
SITA