|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. marca 2011
Klasické Porsche 911 s modernou technikou
Tagy: Porsche
Kalifornská spoločnosť Singer Vehicle Design so sídlom v Los Angeles sa zaoberá výrobou klasických modelov Porsche 911 z šesťdesiatych až sedemdesiatych rokov minulého storočia. Pri ...
Zdieľať
Foto: Singer
BRATISLAVA 16. marca (WEBNOVINY) - Kalifornská spoločnosť Singer Vehicle Design so sídlom v Los Angeles sa zaoberá výrobou klasických modelov Porsche 911 z šesťdesiatych až sedemdesiatych rokov minulého storočia. Pri výrobe však používa moderné prvky a v konečnom dôsledku vznikne síce klasické auto, ale s modernou technikou na palube.
Ako základ využíva spoločnosť podvozky modelov vyrobených v rokoch 1969 až 1989. Skelety karosérií prechádzajú úplnou očistou a dodatočnou antikoróznou úpravou. Na karosériu sú potom montované karbónové diely karosérie. Dvere však z bezpečnostných dôvodov ostávajú oceľové.
Dizajn hotového auta v sebe spája prvky tých najžiadanejších verzií modelu 911 z rokov 1967 (911 R), 1970 (911 ST) a 1973 (911 Carrera 2.7 RS a 911 Carrera 2.8 RSR). Celkový dizajn však dotvárajú moderné prvky ako xenónové svetlomety, uretánový spojler pod predným nárazníkom, ale aj iné detaily z modernejších verzií Porsche 911.
Foto: Singer
Vo vnútri nájdete dobovú palubnú dosku s piatimi budíkmi a štvorramenný volant. Interiér vyzerá naozaj staromódne, no predsa sú v ňom schované moderné prvky ako klimatizácia, prípojka na iPod, navigácia Garmin, či elektrické okná. Interiér zdobia športové sedadlá značky Recaro, ktoré na prvý pohľad nevyzerajú byť elektricky ovládané.
Na výber máte z niekoľkých motorov. Pre zmenu sú k dispozícii modernejšie motory od roku 1995. Základ ponuky tvorí vzduchom chladený boxer s objemom 3,6-litra a výkonom 221 kW (300 k). Prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky G50 z modelu 964 poháňa zadné kolesá. Ďalej je k dispozícii rovnaký motor s objemom zväčšeným na 3,75 litra, ktorý produkuje 265 kW (360 k). Najsilnejšia verzia plochého šesťvalca má objem 3,82 litra a disponuje výkonom až 313 kW (425 k). Obidva silnejšie agregáty spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou z modelu 993.
Väčším výkonom musel byť adekvátne prispôsobený aj podvozok. Použité boli preto tlmiče značky Bilstein. Za príplatok je k dispozícii športovejšie nastavenie s tlmičmi značky Öhlins. Spomaľovanie majú na starosti brzdy značky Brembo.
Drahšie ako nové
Spoločnosť Singer Vehicle Design si za základnú verziu nového Singeru 911 účtuje 200 000 amerických dolárov (zhruba 144 000 €). Ceny nového Porsche 911 Carrera pritom začínajú na 88 000 €. Do sumy 144 000 € by sa dokonca zmestilo aj nové Porsche 911 GT3, či klasicky ladená verzia GTS. Pre auto od Singera sa teda rozhodnú asi iba ozajstní individualisti túžiaci po klasickom Porsche s dokonalými jazdnými vlastnosťami nového auta.
Ako základ využíva spoločnosť podvozky modelov vyrobených v rokoch 1969 až 1989. Skelety karosérií prechádzajú úplnou očistou a dodatočnou antikoróznou úpravou. Na karosériu sú potom montované karbónové diely karosérie. Dvere však z bezpečnostných dôvodov ostávajú oceľové.
Dizajn hotového auta v sebe spája prvky tých najžiadanejších verzií modelu 911 z rokov 1967 (911 R), 1970 (911 ST) a 1973 (911 Carrera 2.7 RS a 911 Carrera 2.8 RSR). Celkový dizajn však dotvárajú moderné prvky ako xenónové svetlomety, uretánový spojler pod predným nárazníkom, ale aj iné detaily z modernejších verzií Porsche 911.
Foto: Singer
Vo vnútri nájdete dobovú palubnú dosku s piatimi budíkmi a štvorramenný volant. Interiér vyzerá naozaj staromódne, no predsa sú v ňom schované moderné prvky ako klimatizácia, prípojka na iPod, navigácia Garmin, či elektrické okná. Interiér zdobia športové sedadlá značky Recaro, ktoré na prvý pohľad nevyzerajú byť elektricky ovládané.
Na výber máte z niekoľkých motorov. Pre zmenu sú k dispozícii modernejšie motory od roku 1995. Základ ponuky tvorí vzduchom chladený boxer s objemom 3,6-litra a výkonom 221 kW (300 k). Prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky G50 z modelu 964 poháňa zadné kolesá. Ďalej je k dispozícii rovnaký motor s objemom zväčšeným na 3,75 litra, ktorý produkuje 265 kW (360 k). Najsilnejšia verzia plochého šesťvalca má objem 3,82 litra a disponuje výkonom až 313 kW (425 k). Obidva silnejšie agregáty spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou z modelu 993.
Väčším výkonom musel byť adekvátne prispôsobený aj podvozok. Použité boli preto tlmiče značky Bilstein. Za príplatok je k dispozícii športovejšie nastavenie s tlmičmi značky Öhlins. Spomaľovanie majú na starosti brzdy značky Brembo.
Drahšie ako nové
Spoločnosť Singer Vehicle Design si za základnú verziu nového Singeru 911 účtuje 200 000 amerických dolárov (zhruba 144 000 €). Ceny nového Porsche 911 Carrera pritom začínajú na 88 000 €. Do sumy 144 000 € by sa dokonca zmestilo aj nové Porsche 911 GT3, či klasicky ladená verzia GTS. Pre auto od Singera sa teda rozhodnú asi iba ozajstní individualisti túžiaci po klasickom Porsche s dokonalými jazdnými vlastnosťami nového auta.
Tagy: Porsche