|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. 06. 2019
X-Men: Dark Phoenix
O poslednej časti X-Menov v produkcii štúdia Fox ste mohli pred premiérou čítať kvantum správ o tom, aký je film nepodarený, že sa ani nedostane do kín a všetci ho vnímajú ako katastrofu, ktorá urobí univerzu hanbu a že možno ju ani Disney nepustí do kín. Alebo že sa musela pretáčať tretina či polovica filmu, je to hrozný film a mal skončiť niekde na streamingovej službe.
No ľudia majú krátku pamäť. Lebo pred 13 rokmi sme si zažili už jedno trpké sklamanie, keď Bryan Singer odskočil na 10 rokov od série a šlendrián Brett Ratner zbabral nábeh na výbornú trilógiu. Jeho Posledný vzdor si tiež zobral podobný motív ako novinka a príliš mu nevyšiel. Vyhodil do luftu 210 miliónov, aby Magneto pobehoval v lese, alebo skúšal lacné bitky.
Dark Phoenix línia je azda pre režisérov prekliatím, aj najnovší kúsok sa borí so sľubným námetom, kde už telepatka Jean Grey, ako silná súčasť X-Men tímu narazí vo vesmíre na záhadný zdroj energie. Zo slušnej členky sa rázom stáva nekontrolovateľná sila, ktorá dá zabrať nielen svojmu drahému, mentorovi Charlesovi Xavierovi, ale aj ostatným starým známym z univerza. Jean sa stáva obeťou niečoho väčšieho, spojenie však prináša devastačné účinky, ktoré môžu ohroziť ľudí na Zemi a teoreticky aj vnímanie mutantov, čo si doteraz užívali skôr status superhrdinov a prišli na pomoc vždy v správnej chvíli.
KINEMAVIDEO5015.
Tento film sa odohráva v roku 1992, čím finalizuje prequelovú štvoricu, ktorá sa odohrávala v jednotlivých dekádach 20. storočia (od 60. rokov Prvej triedy). Dobová výprava je využitá čiastočne, občas kostýmy alebo dizajn áut pripomínajú dané obdobie. Určite nie jednotlivé postavy, ktoré síce troška zostarli (Charles i Erik), ale na výrazný skok vpred to nestačí. Scenár sa s tým nepára a ani nepotrebuje – ide mu o nastolenie drámy v správnom čase so známymi postavami. Občas to funguje náramne dobre, ako za starých Singerových čias, inokedy už menej a film zbytočne márni svoju stopáž. Mám na mysli najmä udalosť v polovici filmu, ktorá na dobrých 10 minút vývoj zastaví a prešľapuje na mieste. Niežeby to bol zbytočný moment v scenári, ale je mu venované príliš veľké množstvo času.
Ale staré dobré postavy sa ľahko nezunujú. Professor X, Magneto, Beast, Mystique, Quicksilver, Cyclops, Storm i samotná Jean Grey núkajú priestor pre rozvíjanie alebo aspoň menšie scény, kde sa dozvieme, čo majú nové, aké sú ich názory na aktuálne dianie či postoj v spoločnosti. Keď si rozložíte scenár na jednotlivé akty, vyjde vám, že sú tu veľké akčné sekvencie a medzičasy využité na istý vývoj. Je to určite lepšia voľba a X-Meni si aj po 19 rokoch udržiavajú solídny stupeň vzťahu k postávam.
Žiaľ, Simon Kinberg musel tento raz strážiť scenár i réžiu a zrejme bol natoľko vyčerpaný a štúdio nebolo dlho spokojné, až veľkú časť zrejme vyšmaril alebo musel pospájať nanovo. Na filme nie je ani tak cítiť nesúrodosť scén ako slabšie rozvíjanie momentov, resp. po výbornom prepojení s kubánskou krízou či hrami s časom tu nie je nič extra. A pri sérii X-Menov sme zvyknutí predsa len na vyšší štandard. A teoreticky, Jean Grey meniaca strany je dobrá voľba, ale filmu chýba výrazný záporák ako aj minule Apocalypse (a to naň mnohí neskutočne nadávali).
Sčasti môže za nižšie skóre aj mladá generácia hercov. Zatiaľ čo starí priatelia (Michael Fassbender a James McAvoy, na ktorého sa však po Split už nedá pozerať inak ako na podivína) ťahajú celú šou, ostatní príliš nežiaria. Jennifer Lawrence a Nicholas Hoult majú málo priestoru. Sophie Turner, očakávaná nádej celého filmu podáva po minulej časti ledva nadpriemerný výkon a Jessica Chastain takmer nemá čo hrať. Obrovská škoda a pritom sa film pekne pohráva s myšlienkou ako ženské hrdinky ťahajú kus iniciatívy vpred.
Medzi pozitíva však patrí solídne tempo (nestačíte sa nudiť), dunivá hudba Hansa Zimmera (áno, je späť v komiksovom žánri a maká ostošesť nielen na sprievodnej akčnej muzičke, ale rozvíja aj čosi ako nový motív) a napokon aj akčné scény. Prvá vo vesmíre skvelo navodí atmosféru a toľko spomínaná vlaková akcia je napokon veľmi dobrým vyústením, kde sa všetci mutanti prejavia naplno, vagóny lietajú do všetkých strán a to všetko v pohybe na koľajach s množstvom nápadov. Je to víťazné gesto rovnako ako finálny záber, kde sa dostaneme aj do nečakanej lokality.
Dark Phoenix by realizovali asi niektorí režiséri lepšie, ale viem si predstaviť, že väčšina by si na ňom aj tak vylámala zuby. Simon Kinberg má všetko vo svojich rukách a hoci za film ako režisérsky debut ceny zbierať nebude, úplnú hanbu si neurobil. Akurát štandardy X-Menov sú vyššie. Paradox série: Kinberg si odnáša tú istú šestku za pokus o spracovanie línie ako Brett Ratner kedysi.
Dark Phoenix (USA, 2019, 113 min.)Réžia: Simon Kinberg. Scenár: John Byrne, Chris Claremont, Dave Cockrum, Simon Kinberg. Hrajú: Sophie Turner, Jennifer Lawrence, James McAvoy, Michael Fassbender, Evan Peters, Jessica Chastain, Nicholas Hoult, Tye Sheridan ...
Dark Phoenix línia je azda pre režisérov prekliatím, aj najnovší kúsok sa borí so sľubným námetom, kde už telepatka Jean Grey, ako silná súčasť X-Men tímu narazí vo vesmíre na záhadný zdroj energie. Zo slušnej členky sa rázom stáva nekontrolovateľná sila, ktorá dá zabrať nielen svojmu drahému, mentorovi Charlesovi Xavierovi, ale aj ostatným starým známym z univerza. Jean sa stáva obeťou niečoho väčšieho, spojenie však prináša devastačné účinky, ktoré môžu ohroziť ľudí na Zemi a teoreticky aj vnímanie mutantov, čo si doteraz užívali skôr status superhrdinov a prišli na pomoc vždy v správnej chvíli.
KINEMAVIDEO5015.
Tento film sa odohráva v roku 1992, čím finalizuje prequelovú štvoricu, ktorá sa odohrávala v jednotlivých dekádach 20. storočia (od 60. rokov Prvej triedy). Dobová výprava je využitá čiastočne, občas kostýmy alebo dizajn áut pripomínajú dané obdobie. Určite nie jednotlivé postavy, ktoré síce troška zostarli (Charles i Erik), ale na výrazný skok vpred to nestačí. Scenár sa s tým nepára a ani nepotrebuje – ide mu o nastolenie drámy v správnom čase so známymi postavami. Občas to funguje náramne dobre, ako za starých Singerových čias, inokedy už menej a film zbytočne márni svoju stopáž. Mám na mysli najmä udalosť v polovici filmu, ktorá na dobrých 10 minút vývoj zastaví a prešľapuje na mieste. Niežeby to bol zbytočný moment v scenári, ale je mu venované príliš veľké množstvo času.
Ale staré dobré postavy sa ľahko nezunujú. Professor X, Magneto, Beast, Mystique, Quicksilver, Cyclops, Storm i samotná Jean Grey núkajú priestor pre rozvíjanie alebo aspoň menšie scény, kde sa dozvieme, čo majú nové, aké sú ich názory na aktuálne dianie či postoj v spoločnosti. Keď si rozložíte scenár na jednotlivé akty, vyjde vám, že sú tu veľké akčné sekvencie a medzičasy využité na istý vývoj. Je to určite lepšia voľba a X-Meni si aj po 19 rokoch udržiavajú solídny stupeň vzťahu k postávam.
Žiaľ, Simon Kinberg musel tento raz strážiť scenár i réžiu a zrejme bol natoľko vyčerpaný a štúdio nebolo dlho spokojné, až veľkú časť zrejme vyšmaril alebo musel pospájať nanovo. Na filme nie je ani tak cítiť nesúrodosť scén ako slabšie rozvíjanie momentov, resp. po výbornom prepojení s kubánskou krízou či hrami s časom tu nie je nič extra. A pri sérii X-Menov sme zvyknutí predsa len na vyšší štandard. A teoreticky, Jean Grey meniaca strany je dobrá voľba, ale filmu chýba výrazný záporák ako aj minule Apocalypse (a to naň mnohí neskutočne nadávali).
Sčasti môže za nižšie skóre aj mladá generácia hercov. Zatiaľ čo starí priatelia (Michael Fassbender a James McAvoy, na ktorého sa však po Split už nedá pozerať inak ako na podivína) ťahajú celú šou, ostatní príliš nežiaria. Jennifer Lawrence a Nicholas Hoult majú málo priestoru. Sophie Turner, očakávaná nádej celého filmu podáva po minulej časti ledva nadpriemerný výkon a Jessica Chastain takmer nemá čo hrať. Obrovská škoda a pritom sa film pekne pohráva s myšlienkou ako ženské hrdinky ťahajú kus iniciatívy vpred.
Medzi pozitíva však patrí solídne tempo (nestačíte sa nudiť), dunivá hudba Hansa Zimmera (áno, je späť v komiksovom žánri a maká ostošesť nielen na sprievodnej akčnej muzičke, ale rozvíja aj čosi ako nový motív) a napokon aj akčné scény. Prvá vo vesmíre skvelo navodí atmosféru a toľko spomínaná vlaková akcia je napokon veľmi dobrým vyústením, kde sa všetci mutanti prejavia naplno, vagóny lietajú do všetkých strán a to všetko v pohybe na koľajach s množstvom nápadov. Je to víťazné gesto rovnako ako finálny záber, kde sa dostaneme aj do nečakanej lokality.
Dark Phoenix by realizovali asi niektorí režiséri lepšie, ale viem si predstaviť, že väčšina by si na ňom aj tak vylámala zuby. Simon Kinberg má všetko vo svojich rukách a hoci za film ako režisérsky debut ceny zbierať nebude, úplnú hanbu si neurobil. Akurát štandardy X-Menov sú vyššie. Paradox série: Kinberg si odnáša tú istú šestku za pokus o spracovanie línie ako Brett Ratner kedysi.
Dark Phoenix (USA, 2019, 113 min.)Réžia: Simon Kinberg. Scenár: John Byrne, Chris Claremont, Dave Cockrum, Simon Kinberg. Hrajú: Sophie Turner, Jennifer Lawrence, James McAvoy, Michael Fassbender, Evan Peters, Jessica Chastain, Nicholas Hoult, Tye Sheridan ...
X-Men: Dark Phoenix
Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema