|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. 06. 2011
V perine 3D
Českí tvorcovia spojili dva koncepty s vysokým potenciálom – muzikál s chytľavými piesňami a ešte stále moderné 3D. Najali množstvo hviezd, snažia sa nás masírovať trailermi a návštevnosť by mohla preraziť strop. Mohla, no na to, aby pokus vyšiel, potrebovali predovšetkým lepší dej.V živom mestečku existujú dva domy – čistiareň peria a príbytok pani Hildy, čo sny vie vykladať. Doteraz žili svojím životom – on čistil periny od zlých snov, ona sa ich snažila vysvetľovať. No ak dedo z čistiarne zrazu prišiel na to, že v perinách je skutočne skrytý svet snov a tie zlé sa dajú vymazať, mestskú hegemóniu by porušil, čo by Hildu naštvalo. Lenže to sa začnú diať úplne iné veci – dedo zmizne, zo snov sa do reálneho sveta dostávajú postavy a všetko stráca rovnováhu...
Nechcem si tu zle vykladať dej či sny, ale očividne sa tvorcovia rozhodli nasledovať úplne prostú mustru, ktorá sa im zrejme raz prisnila a nápad bol hotový. Nechať tancovať na námestiach, izbe, dome, svete reálnom či fiktívnom desiatky viac či menej známych tvárí a popritom nechať plynúť nejaký dej. Nie je podstatne aký, stačí ním pospájať všetky tie pesničky a tančeky.Žiaľ, presne tak film vyzerá a je to jeden z najpremenlivejších zážitkov tohto roka. Nie je to zlý v celej stopáži, na to sa príliš snaží a darí sa mu vyzerať sladko. Prehnaná štylizácia z trailerov pôsobí neraz ako opojný jed, ktorý si vás podmaní a máte chuť podupkávať si vybrané songy a sledovať rozjarenú sekvenciu skoro ako z predmestia Hairspray. No v momente, keď sa hudba na chvíľu zastaví a má sa odohrať hovorená či dejová časť, V perine nepekne narazí.
Dej (či pokus oň) zložený zo snových a reálnych miest má tendenciu ponoriť sa do vlastnej mytológie hlboko a chrliť na vás princípy snov, fungovania dobrých a zlých bytostí, prechodov z jedného sveta do druhého a dokonca ich ukázať vždy inak, až po polovici filmu kapitulujete a na dej sa vykašlete. Je to nesúrodá blbosť a ak by videl tento snový projektil raz aj Christopher Nolan, asi by ho trafil šľak. Správny muzikál má dej jednoduchý, čo je opak V perine, ten ho kombinuje až príliš. Na svoju škodu, pretože muzikály radi rozprávajú časti deja cez samotné piesne a ich texty – taká snaha tu skôr absentuje, resp. ak sa občas objaví, zlyháva. Spev a tanec môže byť šikovne zvládnutý, všetci pekní herci sú štýlovo oblečení a majú zaujímavé (hoci neraz až pitoreskné) choreografie, ale čo z toho, keď po hodine vidíte, aké sú samoúčelné. Opäť platí – tie lepšie vám môžu sadnúť a budete sa baviť. Tie horšie a dejové treba chtiac-nechtiac pretrpieť.
Neoplatí sa kritizovať, že V perine má gýčovú štylizáciu a všetko je tu pekné, uhladené, farebné a pôsobí to ako vytúžené české mestečko 60. rokov (zjavne sa tu niekto zamiloval do Rebelov a sčasti ich obšľahol). Je to súčasť jeho koloritu a to je v poriadku – ale keď do toho nesedí dej a vystúpenia strácajú na pôsobivosti... Sčasti pomáha prekryť nedostatky celkom podarené 3D, čo je vítaná správa oproti Koziemu príbehu. V perine 3D má dobré momenty a efekty sa budú páčiť.Čo nemusí jednoznačne platiť o hereckom obsadení. Česi pobrali do spevu-tanca mnoho tvárí, no každá, čo veľmi spievať nevie alebo má strašne veľkú túžbu padnúť do grotesky, sa vám sprotiví. Presne tieto obsadenia sumarizujú, v čom má V perine 3D potenciál a v čom nie. Ak je na plátne niekto spevavý a s dobrým číslom, film zafunguje. V opačnom prípade a bez deja - skôr nie.V peřině (Česká republika, 2011, 103 min.)Réžia: F. A. Brabec. Scenár: Miroslav Adamec. Kamera: F. A. Brabec. Hudba: René Rypar. Hrajú: Lucie Bílá, Karel Roden, Bolek Polívka, Eliška Balzerová, Nina Divíšková, Arnošt Goldflam, Jiří Mádl, Anna Stropnická
Nechcem si tu zle vykladať dej či sny, ale očividne sa tvorcovia rozhodli nasledovať úplne prostú mustru, ktorá sa im zrejme raz prisnila a nápad bol hotový. Nechať tancovať na námestiach, izbe, dome, svete reálnom či fiktívnom desiatky viac či menej známych tvárí a popritom nechať plynúť nejaký dej. Nie je podstatne aký, stačí ním pospájať všetky tie pesničky a tančeky.Žiaľ, presne tak film vyzerá a je to jeden z najpremenlivejších zážitkov tohto roka. Nie je to zlý v celej stopáži, na to sa príliš snaží a darí sa mu vyzerať sladko. Prehnaná štylizácia z trailerov pôsobí neraz ako opojný jed, ktorý si vás podmaní a máte chuť podupkávať si vybrané songy a sledovať rozjarenú sekvenciu skoro ako z predmestia Hairspray. No v momente, keď sa hudba na chvíľu zastaví a má sa odohrať hovorená či dejová časť, V perine nepekne narazí.
Dej (či pokus oň) zložený zo snových a reálnych miest má tendenciu ponoriť sa do vlastnej mytológie hlboko a chrliť na vás princípy snov, fungovania dobrých a zlých bytostí, prechodov z jedného sveta do druhého a dokonca ich ukázať vždy inak, až po polovici filmu kapitulujete a na dej sa vykašlete. Je to nesúrodá blbosť a ak by videl tento snový projektil raz aj Christopher Nolan, asi by ho trafil šľak. Správny muzikál má dej jednoduchý, čo je opak V perine, ten ho kombinuje až príliš. Na svoju škodu, pretože muzikály radi rozprávajú časti deja cez samotné piesne a ich texty – taká snaha tu skôr absentuje, resp. ak sa občas objaví, zlyháva. Spev a tanec môže byť šikovne zvládnutý, všetci pekní herci sú štýlovo oblečení a majú zaujímavé (hoci neraz až pitoreskné) choreografie, ale čo z toho, keď po hodine vidíte, aké sú samoúčelné. Opäť platí – tie lepšie vám môžu sadnúť a budete sa baviť. Tie horšie a dejové treba chtiac-nechtiac pretrpieť.
Neoplatí sa kritizovať, že V perine má gýčovú štylizáciu a všetko je tu pekné, uhladené, farebné a pôsobí to ako vytúžené české mestečko 60. rokov (zjavne sa tu niekto zamiloval do Rebelov a sčasti ich obšľahol). Je to súčasť jeho koloritu a to je v poriadku – ale keď do toho nesedí dej a vystúpenia strácajú na pôsobivosti... Sčasti pomáha prekryť nedostatky celkom podarené 3D, čo je vítaná správa oproti Koziemu príbehu. V perine 3D má dobré momenty a efekty sa budú páčiť.Čo nemusí jednoznačne platiť o hereckom obsadení. Česi pobrali do spevu-tanca mnoho tvárí, no každá, čo veľmi spievať nevie alebo má strašne veľkú túžbu padnúť do grotesky, sa vám sprotiví. Presne tieto obsadenia sumarizujú, v čom má V perine 3D potenciál a v čom nie. Ak je na plátne niekto spevavý a s dobrým číslom, film zafunguje. V opačnom prípade a bez deja - skôr nie.V peřině (Česká republika, 2011, 103 min.)Réžia: F. A. Brabec. Scenár: Miroslav Adamec. Kamera: F. A. Brabec. Hudba: René Rypar. Hrajú: Lucie Bílá, Karel Roden, Bolek Polívka, Eliška Balzerová, Nina Divíšková, Arnošt Goldflam, Jiří Mádl, Anna Stropnická
V perine 3D
Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema