|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. 12. 2011
Silvestrovská noc
Garry Marshall kedysi točil zaujímavé a dobré komédie typu Pretty Woman či Frankie a Johnny. Ešte aj Iná sestra a Nevesta na úteku boli fajn tituly. Ale odvtedy starne a jeho talent slabne, čo sa odzrkadlilo na vlaňajšej ultimátne prekombinovanej romantickej komédii Valentín. Zlá správa je, že novinka má byť vlastne to isté, len v inom kalendárnom dni. Žiaľ, kvalitatívne je to presne tak.Tucet rôznych minipríbehov sa odohráva v posledné hodiny kalendárneho roka a prináša námety rôzneho typu – boj budúcich mamičiek o prvé narodené dieťa v novom roku, náhodne zaseknutý pár sa spoznáva vo výťahu, rebelantská dcéra túži po prvej puse a jej mama nevie ako ju udržať na uzde, dospeláci strieľajú facky a vyrovnávajú si účty či mladík plní sny staršej žene atď. Všetci zažívajú veľké chvíle a s blížiacou sa polnocou chcú dosiahnuť cieľ a zažiť v živote niečo veľké.
Je tu toho veľa, každý akoby si mohol vybrať svoju story a chcel sa stotožniť s vybranými pármi či hrdinami. Pretože v zásade tu figurujú postavy, a romantiky a cukru je tradične veľa. Problém je, že ich osudy často nie sú vôbec zaujímavé a sú to skôr podivné mikroepizódky poskladané iba z jediného potenciálu: v každej figuruje niekto z obrovského castingu zvučných mien. Ale nuda je všadeprítomná, scenár zle napísaný a pointy často vyšumia. Keď točíte poviedkový film tohto formátu, je potrebné mať pár silných charakterov, ktoré vám ho potlačia a kopa vedľajších charakterov ho dobre vyplní. Lenže ako pozerám na Silvestrovskú noc, sú tu pomaly dva tucty hviezd, ale ťažko identifikovať niekoho výrazne vyčnievajúceho. Ashton Kutcher to nie je ako vo Valentínovi, Josh Duhamel je opätovne mimo žánru a Katherine Heigl si síce veľa sťažuje a kecá, no je to príliš samoúčelné. Jon Bon Jovi chce riešiť hriechy mladosti. To Halle Berry má sotva dve scény, taká je nevyužitá. Jessica Biel v súboji novorodičiek poteší inou štylizáciou herectva, ale samotná epizóda je napísaná veľmi slabo. Takže kto je aspoň trochu in? Snáď len už nie malá Abigail Breslin i Michelle Pfeiffer, ktorá si užíva bláznovstvá ako za mlada.
Zásadný poznatok zo Silvestrovskej noci znie: zatiaľ čo nedostižná Láska nebeská mala zhruba desať príbehov, z ktorých by každý vydal Richardovi Curtisovi na výborný film a spolu tvoria tak parádny celok, tu nemá podstatu vlastne žiaden a všetky existujú len aby si tu každý herec odohral svoj 10- až 15-minútový part a dostal sa na plagát. Nehovoriac o tom, že toto je skutočne iba Valentín 2, s rovnako nefunkčným a často nudným konceptom natiahnutým na dve hodiny.Netuším, kde sa v Gerry Marshallovi a jeho tíme zobudila túžba hviezdami prebíjať potenciál či reálne akceptovateľnú stopáž voči vytváranému obsahu. No týmto prístupom trpia samotní herci, lebo hoci by ste si mysleli, že sú im roly písané na telo a chceli by ste vidieť s nimi viac scén, je to úplne naopak. Často sa do rolí nehodia a tým pádom ich treba neraz kritizovať za predvedený výkon. Vrátane Roberta de Nira, čo sem prišiel na pár štekov ako z traileru.
Samozrejme, klišé vystupuje na každom kroku, v klasickej rom-kom zložke sa nedarí obom – instantný humor ťažko zachráni čo neobsahuje scenár, hoci herci majú potenciál. Citmi sa hádže na všetky strany, no veľa si z nich tiež neodnášate. Akurát vianočno-silvestrovské pozlátko je fajn a z plátna sála tá správna atmosféra sviatočného New Yorku. Ale to je na dve hodiny veľmi málo.Gerry Marshall skrátka nedodal to, čo sa od neho tradične očakáva: zábavný a citovo hrejivý film s dobrými postavami a fajn pointou. Z týchto očakávaní vlastne nenaplnil žiadne. New Year’s Eve (USA, 2011)Réžia: Garry Marshall. Scenár: Katherine Fugate. Kamera: Charles Minsky. Strih: Michael Tronick. Hudba: John Debney. Hrajú: Robert De Niro, Sarah Jessica Parker, Jessica Biel, Ashton Kutcher, Carla Gugino, Zac Efron, Michelle Pfeiffer, Hilary Swank, Halle Berry, Til Schweiger, Jon Bon Jovi
Je tu toho veľa, každý akoby si mohol vybrať svoju story a chcel sa stotožniť s vybranými pármi či hrdinami. Pretože v zásade tu figurujú postavy, a romantiky a cukru je tradične veľa. Problém je, že ich osudy často nie sú vôbec zaujímavé a sú to skôr podivné mikroepizódky poskladané iba z jediného potenciálu: v každej figuruje niekto z obrovského castingu zvučných mien. Ale nuda je všadeprítomná, scenár zle napísaný a pointy často vyšumia. Keď točíte poviedkový film tohto formátu, je potrebné mať pár silných charakterov, ktoré vám ho potlačia a kopa vedľajších charakterov ho dobre vyplní. Lenže ako pozerám na Silvestrovskú noc, sú tu pomaly dva tucty hviezd, ale ťažko identifikovať niekoho výrazne vyčnievajúceho. Ashton Kutcher to nie je ako vo Valentínovi, Josh Duhamel je opätovne mimo žánru a Katherine Heigl si síce veľa sťažuje a kecá, no je to príliš samoúčelné. Jon Bon Jovi chce riešiť hriechy mladosti. To Halle Berry má sotva dve scény, taká je nevyužitá. Jessica Biel v súboji novorodičiek poteší inou štylizáciou herectva, ale samotná epizóda je napísaná veľmi slabo. Takže kto je aspoň trochu in? Snáď len už nie malá Abigail Breslin i Michelle Pfeiffer, ktorá si užíva bláznovstvá ako za mlada.
Zásadný poznatok zo Silvestrovskej noci znie: zatiaľ čo nedostižná Láska nebeská mala zhruba desať príbehov, z ktorých by každý vydal Richardovi Curtisovi na výborný film a spolu tvoria tak parádny celok, tu nemá podstatu vlastne žiaden a všetky existujú len aby si tu každý herec odohral svoj 10- až 15-minútový part a dostal sa na plagát. Nehovoriac o tom, že toto je skutočne iba Valentín 2, s rovnako nefunkčným a často nudným konceptom natiahnutým na dve hodiny.Netuším, kde sa v Gerry Marshallovi a jeho tíme zobudila túžba hviezdami prebíjať potenciál či reálne akceptovateľnú stopáž voči vytváranému obsahu. No týmto prístupom trpia samotní herci, lebo hoci by ste si mysleli, že sú im roly písané na telo a chceli by ste vidieť s nimi viac scén, je to úplne naopak. Často sa do rolí nehodia a tým pádom ich treba neraz kritizovať za predvedený výkon. Vrátane Roberta de Nira, čo sem prišiel na pár štekov ako z traileru.
Samozrejme, klišé vystupuje na každom kroku, v klasickej rom-kom zložke sa nedarí obom – instantný humor ťažko zachráni čo neobsahuje scenár, hoci herci majú potenciál. Citmi sa hádže na všetky strany, no veľa si z nich tiež neodnášate. Akurát vianočno-silvestrovské pozlátko je fajn a z plátna sála tá správna atmosféra sviatočného New Yorku. Ale to je na dve hodiny veľmi málo.Gerry Marshall skrátka nedodal to, čo sa od neho tradične očakáva: zábavný a citovo hrejivý film s dobrými postavami a fajn pointou. Z týchto očakávaní vlastne nenaplnil žiadne. New Year’s Eve (USA, 2011)Réžia: Garry Marshall. Scenár: Katherine Fugate. Kamera: Charles Minsky. Strih: Michael Tronick. Hudba: John Debney. Hrajú: Robert De Niro, Sarah Jessica Parker, Jessica Biel, Ashton Kutcher, Carla Gugino, Zac Efron, Michelle Pfeiffer, Hilary Swank, Halle Berry, Til Schweiger, Jon Bon Jovi
Silvestrovská noc
Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema