|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. 07. 2006
Sexi Pistols
Drsný Západ. Chlapi ošľahaní vetrom a pušným prachom. Sloboda, česť a doláre. Western tak, ako ho máme radi. Lenže: ono je to vlastne Juh. Drsní chlapi sú vlastne, našťastie, nie drsné baby a nejde tak úplne o doláre, ale o mexické pesos a (aj) o slovenské koruny.
Salma Hayek a Penélope Cruz (vraj) veľmi túžili zahrať si spolu. Umožnil im to až Luc Besson, ktorý pre ne napísal scenár priamo na telo. Uhm ;-). Namiešal trocha „srandy“, trocha pobehovania hore-dolu a, najmä, nejaký ten záber na krásne „Mexičanky“. Do letných kín prichádza jeden z tých filmov, ktorý chce „iba zabaviť“. Ako sa mu to darí?
Asi si nemusíme nič nahovárať o kvalite Bessonových scenárov. Chlapík, ktorý toho toľko dokázal, neraz tiež dokázal, že je ochotný podpísať sa pod sebaväčšiu prostotu. Zoznam prešľapov (Wasabi, Taxi, Michel Vaillant, Purpurové rieky 2) je pomaly omnoho dlhší, než by bolo milé. Rovno vám vravím, nečakajte, že tentoraz to bude iné. Je zaujímavé, že Besson sa vo svojich scenároch nebojí najväčších klišé a ja osobne mám často pocit, akoby hľadal najjednoduchšiu skratku. Akoby mu bolo jedno, ako to dopadne. Nech to je rýchlo napísané a hlavne zaplatené.
Sexi Pistols (na názve Bandidas asi nebolo nič zlé, ale distribútor logicky zvoli „letnejší“ variant) sú príbehom dvoch odlišných mladých žien. Jedna je vzdelaná dcéra bankára, druhá pracovitá dcéra farmára. Obdive sú aktívne, „papuľnaté“ a sexy. Keď ich zlá americká banka za dosť trápnych okolností oberie o majetok a blízkych ľudí, rozhodnú sa konať. Rozumej: okrádať zlú americkú banku. Po krátkom intenzívnom výcviku (kliky vo vode!!!) sa začne ich road to glory. V „druhej dejovej línii“, celkom logicky, šikovný detektív skúma a za pomoci vedeckých dôkazov hľadá pravdu pochovanú arogantnou mocou.
Filmu nemožno uprieť akúsi bezstarostnosť a hravosť. Najmä v kombinácii s hlavnými predstaviteľkami a (predpokladám prevažne) mužským publikom sa vytvára trojuholník, ktorý má najbližšie k termínu letné oddychové kino. Žiaľ, treba povedať, že bezstarostnosť občas prechádza v ľahostajnosť, keď je autorom jedno, čo si divák pomyslí pri niektorých naivnostiach, a úprimná zábava medzi Salmou a Penélope až príliš často skĺzava do jednoduchých gagov typu: ja udriem teba, ty udrieš mňa. Pravda, s obmenou disciplín: kto lepšie bozkáva a kto lepšie ...
Najsmutnejším faktom však je, že povrchný scenárista Besson si tentoraz nenajal jedného remeselne aspoň ako-tak zručného režiséra, ale hneď dvoch nezručných Škandinávcov. V celom filme som sa nedočkal žiadnej skutočne zaujímavej chvíle, ktorá by vzdala poctu westernu ako na výsosť obrazovému žánru. Dokonca som mal chvíľami pocit, že autori nevedia, čo s filmom, pretože niektoré triky, resp. akčné zásahy hlavných hrdiniek boli na pokraji paródie.
Z hereckej stránky filmu pochopiteľne dominujú Salma a Penélope. O Quentinovi Cooke-ovi, ktorého predstaviteľ Steve Zahn nosí pravé kovbojské priezvisko, môžem povedať len toľko, že bol fádny. Tento hlavný zloduch je u mňa horúci kandidát na najtrápnejšieho a najnevýraznejšieho záporáka roka. A to je pre film vždy zlé.
Najlepším momentom celého filmu je hudba. V prvých momentoch sa dvorný Bessonov skladateľ Eric Serra prezradí svojou typickou „náladou“, aby sa potom po celý zvyšok filmu hral s nami na „skrývačku“ a celkom veselo predhadzoval rytmické „tequilla“ motívy.
Finálny súboj divák vs. film, tak vôbec nie je komplikovaný. Verím, že bude pomerne dosť ľudí, ktorí Sexi Pistols príjmu ako jednoduchú zábavu s peknými babami. Aj keď je možné, že väčšina z nich bude venovať rovnakú pozornosť filmu, ako pukancom a cole. Pre mňa to je slabší odvar z Pištoľníčiek (a to nebol žiadny veľký film) a asi neexistuje dôvod, aby som to niekomu s približne mojím vkusom odporúčal. No, a ak máte chuť na niečo skutočne dobré, originálne a zaujímavé, tak sa ani zbytočne nerozčuľujte a skúste niečo iné.
Bandidas (Francúzsko/Mexiko/USA, 2005, 93 min.) Réžia: Joachim Roenning, Espen Sandberg. Scenár: Luc Besson, Robert Mark Kamen. Kamera: Thierry Arbogast. Hudba: Eric Serra. Hrajú: Penélope Cruz, Salma Hayek, Steve Zahn, Dwight Yoakam, Denis Arndt, Audra Blaser, Sam Shepard
Asi si nemusíme nič nahovárať o kvalite Bessonových scenárov. Chlapík, ktorý toho toľko dokázal, neraz tiež dokázal, že je ochotný podpísať sa pod sebaväčšiu prostotu. Zoznam prešľapov (Wasabi, Taxi, Michel Vaillant, Purpurové rieky 2) je pomaly omnoho dlhší, než by bolo milé. Rovno vám vravím, nečakajte, že tentoraz to bude iné. Je zaujímavé, že Besson sa vo svojich scenároch nebojí najväčších klišé a ja osobne mám často pocit, akoby hľadal najjednoduchšiu skratku. Akoby mu bolo jedno, ako to dopadne. Nech to je rýchlo napísané a hlavne zaplatené.
Sexi Pistols (na názve Bandidas asi nebolo nič zlé, ale distribútor logicky zvoli „letnejší“ variant) sú príbehom dvoch odlišných mladých žien. Jedna je vzdelaná dcéra bankára, druhá pracovitá dcéra farmára. Obdive sú aktívne, „papuľnaté“ a sexy. Keď ich zlá americká banka za dosť trápnych okolností oberie o majetok a blízkych ľudí, rozhodnú sa konať. Rozumej: okrádať zlú americkú banku. Po krátkom intenzívnom výcviku (kliky vo vode!!!) sa začne ich road to glory. V „druhej dejovej línii“, celkom logicky, šikovný detektív skúma a za pomoci vedeckých dôkazov hľadá pravdu pochovanú arogantnou mocou.
Filmu nemožno uprieť akúsi bezstarostnosť a hravosť. Najmä v kombinácii s hlavnými predstaviteľkami a (predpokladám prevažne) mužským publikom sa vytvára trojuholník, ktorý má najbližšie k termínu letné oddychové kino. Žiaľ, treba povedať, že bezstarostnosť občas prechádza v ľahostajnosť, keď je autorom jedno, čo si divák pomyslí pri niektorých naivnostiach, a úprimná zábava medzi Salmou a Penélope až príliš často skĺzava do jednoduchých gagov typu: ja udriem teba, ty udrieš mňa. Pravda, s obmenou disciplín: kto lepšie bozkáva a kto lepšie ...
Najsmutnejším faktom však je, že povrchný scenárista Besson si tentoraz nenajal jedného remeselne aspoň ako-tak zručného režiséra, ale hneď dvoch nezručných Škandinávcov. V celom filme som sa nedočkal žiadnej skutočne zaujímavej chvíle, ktorá by vzdala poctu westernu ako na výsosť obrazovému žánru. Dokonca som mal chvíľami pocit, že autori nevedia, čo s filmom, pretože niektoré triky, resp. akčné zásahy hlavných hrdiniek boli na pokraji paródie.
Z hereckej stránky filmu pochopiteľne dominujú Salma a Penélope. O Quentinovi Cooke-ovi, ktorého predstaviteľ Steve Zahn nosí pravé kovbojské priezvisko, môžem povedať len toľko, že bol fádny. Tento hlavný zloduch je u mňa horúci kandidát na najtrápnejšieho a najnevýraznejšieho záporáka roka. A to je pre film vždy zlé.
Najlepším momentom celého filmu je hudba. V prvých momentoch sa dvorný Bessonov skladateľ Eric Serra prezradí svojou typickou „náladou“, aby sa potom po celý zvyšok filmu hral s nami na „skrývačku“ a celkom veselo predhadzoval rytmické „tequilla“ motívy.
Finálny súboj divák vs. film, tak vôbec nie je komplikovaný. Verím, že bude pomerne dosť ľudí, ktorí Sexi Pistols príjmu ako jednoduchú zábavu s peknými babami. Aj keď je možné, že väčšina z nich bude venovať rovnakú pozornosť filmu, ako pukancom a cole. Pre mňa to je slabší odvar z Pištoľníčiek (a to nebol žiadny veľký film) a asi neexistuje dôvod, aby som to niekomu s približne mojím vkusom odporúčal. No, a ak máte chuť na niečo skutočne dobré, originálne a zaujímavé, tak sa ani zbytočne nerozčuľujte a skúste niečo iné.
Bandidas (Francúzsko/Mexiko/USA, 2005, 93 min.) Réžia: Joachim Roenning, Espen Sandberg. Scenár: Luc Besson, Robert Mark Kamen. Kamera: Thierry Arbogast. Hudba: Eric Serra. Hrajú: Penélope Cruz, Salma Hayek, Steve Zahn, Dwight Yoakam, Denis Arndt, Audra Blaser, Sam Shepard
Sexi Pistols
Autor: Vladimír Kurek
Zdroj: Kinema