Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

Svet filmu





Vyhľadávanie

Pridajte sa
Ste na Facebooku?
Ste na Twitteri?
Pridajte sa.

 Mobilná verzia




ESTA USA
kino
28. 09. 2018

Po čom muži túžia

Po čom muži túžiaPrvá myšlienka, ktorá vás pri názve Po čom muži túžia napadne, že českí tvorcovia si vymysleli mužskú verziu známej komédie s Melom Gibsonom. Zoberú sympatickú slečnu, udrú ju bleskom do hlavy a hľa, pochopí, o čo mužom ide, lebo bude počúvať ich vnútorné hlasy. Predpoklad však nie je správny, hoci o istú premenu pôjde, titulná postava sa bude snažiť vnímať druhé pohlavie, ale v odlišnom garde.

V hlavnej úlohe je totiž chlap s vizážou Jiřího Langmajera, jasný sukničkár a chmuľo, ktorý v istej TV relácii zvozil svojho soka do takej miery, že sa to znepáči jeho vydavateľom. Ako šéfredaktor Playboya končí a na jeho miesto nastúpi červenovlasá Leona (Táňa Pauhofová). Jeho deň blbec korunuje ešte aj autonehoda a vrcholí návštevou kolotočov, kde ho začaruje veštica. A tak sa na druhý deň budí ako žena (avšak s vizážou Anny Polívkovej) a hoci vnútri drieme borec Karel, navonok začína pôsobiť ako Karla. Ešteže sa mu podarí zohnať džob sekretárky v Playboyi a môže pozerať cez prsty Leone. Zároveň musí riešiť fungovanie v ženskom tele a paralelne riešiť aj trampoty svojej dcéry.
KINEMAVIDEO4788.
Takže namiesto českej mužskej verzie Mela Gibsona dostávame ešte väčšiu klasiku – výmenu tela. Skôr ako zavrhnete celú ideu, dajte tejto komédii malú šancu na presvedčenie, lebo popri jednoduchej premise obsahuje solídne množstvo vtipných scén a celok vyznie celkom dobre. Tvorcovia pochopili, že keď do filmu vložia dostatočné množstvo gagov a situácií, divák sa síce nemusí smiať na každej, ale aspoň na každej druhej či tretej, a stále to postačí na solídnu komediálnu jednohubku. Niektoré verbálne vtipy sú klasika alebo trošku otrepané, ale inokedy trafia autori dobrý moment alebo venujú postave fajn postreh.

Samozrejme, na samotnej premise sa nedá veľa vymyslieť a mnohí pochopia, ktorým smerom sa bude film uberať. Sukničkár sa v tele ženy najprv bude pokúšať o instantné narážky, neskôr bude veľmi trpieť a ku koncu začne preberať tie správne lekcie, takže pochopí aj niečo z opačného pohlavia, dokáže sa aj lepšie venovať dcére a dávať jej rozumy alebo prestane nekorektne posudzovať, že žena to má ľahšie (a skôr otočí rétoriku na klasiku, že lepšie je byť predsa len chlapom). To nie sú žiadne zásadné spoilery, tvorcovia išli po klasickej línií a nemajú potrebu experimentovať, ale v nenáročnej forme chcú baviť.
Tvorcovia stavili najmä na situačnú komiku i Annu Polívkovú. Kým nie je na plátne, film sa len rozbieha a zoznamuje sa s postavami, ktoré nie sú extra sympatické. Výmena prebieha hladko a keď sa Polívková zobúdza, pochopíte aký triumf zviera režisér v rukáve. Ak sa vám doteraz jej herectvo príliš nepozdávalo alebo zdalo príliš hrubé, jej ženy málo pôvabné alebo postavy málo sympatické, tentokrát vaše výčitky zrejme odpadnú, lebo chlap v ženskom tele je rola, ktorá jej najlepšie ide. Málinko vulgárna, odmeraná, gúľa očami, nevie si urobiť make-up, nedokáže chodiť na podpätkoch (z toho sa stane non-stop vtip do viacerých scén) a navyše v sebe miesi prvky krvilačnej pomstychtivej mrchy (lebo ju predsa vyšmarilo vedenie).

Vďaka jej nasadeniu a kombinácii Karla v ženskom tele sledujeme viac scény, kde sa snaží prekaziť nejaké plány a ísť zákerne proti iným ako pochopiť samotné ženy či mužov (táto línia je skôr v úzadí). Na druhej strane, vďaka nim máme možnosť vypadnúť aj z mesta do prírody alebo sa dočkáme fajn momentov, kde sa mužský prvok derie vpred v ženskom tele (súťaživosť pri bicykli).
Anna Polívková si kradne film pre seba, no to je jeho najväčšie pozitívum. Scenár ani réžia sa nevymania z úrovne priemeru, je to práve jej rola, ktorá dokáže spolu s dobrými vtipnými situačnými scénami baviť mužského diváka (lebo stále je to žena, ktorá prehráva ako chlap) i diváčku (Polívková si robí srandu zo seba a navyše rieši ženské trable). Vďaka solídnej porcii humoru a dobrému castingu (škoda, že Táňa Pauhofová je v podstate len vo vedľajšej úlohu, no novopečenú šéfredaktorku hrá výborne) to na návštevu kina i ľahko nadpriemerné hodnotenie môže stačiť.
Po čem muži touží (ČR, 2018, 95 min.)Réžia: Rudolf Havlík. Scenár: Radka Třeštíková, Rudolf Havlík. Hrajú: Jiří Langmajer, Anna Polívková, Matěj Hádek, Táňa Pauhofová, Jiří Havelka, Andrea Hoffmannová, Sara Sandeva, Lenka Vlasáková, Oldřich Navrátil, Lucie Polišenská, Lucie Šteflová...

Po čom muži túžia

Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema