Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

Svet filmu





Vyhľadávanie

Pridajte sa
Ste na Facebooku?
Ste na Twitteri?
Pridajte sa.

 Mobilná verzia




ESTA USA
kino
28. 10. 2010

Najlepší z Brooklynu

Najlepší z BrooklynuRežisér Antoine Fuqua si kedysi urobil slušnú pozíciu v Hollywoode filmom o drogovej mafii s názvom Training Day. Do temného prostredia gangov a policajtov stojacich na hrane medzi zákonom a ich protivníkmi sa vrátil drámou Najlepší z Brooklynu. Zaslúži si ale mať tento film v názve slovo „Najlepší“?



 Dej sleduje príbeh troch policajtov. Eddie sa nevie dočkať nasledujúceho týždňa, kedy sa má odobrať na vytúžený dôchodok z okrsku plného špinavých peňazí. Tango pracuje v utajení vovnútri kartelu, postupne stráca svoju identitu, ale čoskoro dostáva šancu vrátiť sa domov, ktorú ale musí vymeniť za zradu priateľa. Sal zúfalo potrebuje peniaze, ktoré ho vnárajú čoraz hlbšie do série vrážd a lúpeží od drogových bossov.

Už po prvých desiatich minútach som vedel, aký film mám čakať. Osobne mám pocit, že príbehy o zlých ľuďoch v zlom prostredí by sa nemali natáčať prostredníctvom samoúčelných pornografických záberov alebo nadávok v každom druhom slove. Film ponúkol za tie dve hodiny takú slonskú injekciu klišé „pseudorealistických“ kriminálnych filmov až je to na infarkt. Najlepší z Brooklynu je medzi policajnými filmami asi to isté ako Saw 5 medzi horormi. Je to pokračovanie niekoľkých sto podobných filmov s rovnakou tématikou bez toho. aby zaujal.


Aj keď rozhodne mal svoje vrcholy, kdesi v polke som sa začal modliť k hodinkám, aby tikali rýchlejšie. Akcia sa vyskytne zriedkavo a rozhodne neprebudí z polokómy. Priebeh filmu pripomína namiesto svižnej a pohodlnej cesty EC-čkom, vražedne dlhú cestu socialistickým osobákom, ktorý na každej stanici trasie a vŕzga. Ak je na ňom niečo pozitívne sú to rozhodne herci a kvalita záberov.
Antoine Fuqua sa do sveta filmu dostal cez videoklipy, čo je výrazne vidieť na zaujímavej farebnej stránke filmu, pekných kompozíciách aj obrazov New Yorku v ostrom svetle svitu (mimochodom ďalšie klišé). Jeho réžii ale chýba gradácia, hudbe originalita a scenáru čierna fixka na škrtanie. Zatiaľ, čo v Traning Day mal každý dialóg neskorší význam, v novom filme sú väčšinou bez zmyslu a je to tak hrozná nuda. Dokonca aj rozdelenie deja na tretiny mi prišlo veľmi účelové, jednotlivé celky sa vzájomne nepodporujú, dokonca si zavadzajú. 


Tri príbehy sa pretnú len málokedy, spája ich úpadok morálky, podobné motívy a povolanie postáv. Don Cheadle aj Ethan Hawk predviedli svoje štandardy, prekvapila hlavne účasť Richarda Gerea. Bolo sympatické vidieť ho mimo žánru romantickej komédie a vo výbornej hereckej forme. Jeho postava aj časť filmu mi prišla jednoznačne najzaujímavejšia. Policajt túžiaci po vykúpení z apatie po mnohoročnej službe v skazenom okrsku bol naj-uveriteľnejší a dostal aj najlepšie vyvrcholenie.
Potešili aj herci vo vedľajších úlohách, napríklad Ellen Barkin alebo mladý policajt Logan Marshall-Green. Fuqua by im mal kľačať pri nohách, keďže zachraňujú jeho veľmi podpriemerný experiment o súčasnú drámu. Posolstvo o skazenosti, korupcii bolo natoľko prehnané, že svoju pointu v tej depresii stratilo. Jedinú rozumnú myšlienku, ktorú som zachytil ma nútila zamyslieť sa nad tým, ako dlho dokáže človek zostať idealistom medzi materialistami. Pravdou je, že aj tá už bola oveľa lepšie spracovaná v Temnom rytierovi, ktorého postavy mi oproti Najlepšiemu z Brooklynu prišli reálnejšie. Smutné...
Brooklyn’s Finest (USA, 2010, 132 min.) Réžia: Antoine Fuqua. Scenár: Michael C. Martin, Brad Caleb Kane. Kamera: Patrick Murguia. Strih: Barbara Tulliver. Hudba: Marcelo Zavros. Hrajú: Richard Gere, Don Cheadle, Ethan Hawke, Wesley Snipes, Will Patton, Ellen Barkin, Brian F. O’Byrne, Vincent D’Onofrio

Najlepší z Brooklynu

Autor: Marek Hudec
Zdroj: Kinema