|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. 06. 2013
Muž z ocele
Vesmírny superhrdina získal najväčší obdiv u filmových divákov v roku 1978, keď im ho predstavil režisér Richard Donner, ktorý po nezhodách s producenti bol nútený opustiť sériu. Nasledovali brakové pokračovania, relatívne podarený seriál Smallville o vyrastaní komiksového hrdinu a nakoniec kritikou pozitívne prijatý pokus o vzkriesenie v réžii Bryana Singera (séria X-men). Superman sa vracia znova čelil skôr kritike svojich tvorcov, než divákov. Producenti sklamaní z nízkeho zárobku v kinách postavu odovzdali trojici rešpektovaných filmárov s úlohou predstaviť modernejšiu verziu ikonického hrdinu.
Oceľový muž prichádza v súčasnosti do kín s mamuťou reklamnou kampaňou a okrem viditeľného rukopisu Christophera Nolana, Zacka Snydera a Davida Goyera (a tiež skladateľa Hansa Zimmera) je poznačený aj snahou uspokojiť všetkých – od fanúšikov konkurenčných Avengers, cez milovníkov Temného rytiera, až po tých, čo sa zabávajú na mlátiacich sa giga-robotoch.
KINEMAVIDEO1804.Pulitzerovou cenou ovenčenú novinárku Lois Lane zachráni počas výpravy na Arktíde tajomný muž. Napriek tomu, že jej príbeh o mimozemšťanoch vydavateľ odmietne publikovať, púšťa sa do pátrania po cudzincovi. Navštívi rodinu Kentovcov na odľahlej farme v Kansase. „Je to pes? Je to lietadlo? Je to superhrdina? Nie – je to Nolan!“Príbeh Muža z ocele sa odohráva v niekoľkých prepojených dejových líniach, ktoré svižne smerujú k epickej poslednej tretine. Režisér trilógie posledných batmanoviek výraznou mierou prispel k scenáru Davida Goyera a vytvoril Supermana, ktorého život sa odohráva na dvoch planétach – pričom každá má vlastnú logiku. Prológ odohrávajúci sa na Kryptone môže pripomínať filmy fantasy žánru, obsahuje tiež niekoľko vynikajúcich nápadov obohacujúcich hlavnú dejovú líniu neskôr (geneticky zakódované informácie, spoločnosť pripomínajúca Huxleyho Brave New world). Sledovať jednotlivé osudy postáv počas stopáže prekračujúcej dve hodiny môže niekomu pripadať vyčerpávajúce (rovnako ako napríklad pri Temnom rytierovi), ale na druhej strane zaručuje, že sa divák nebude nudiť ani minútu. V tom tvorcom pomáha aj pompézna rytmika Zimmerovej hudby.
„V našom svete ten znak symbolizuje nádej.“„ U nás je to obyčajné S, čo tak ... Snyder?“Režisér najočakávanejšieho veľkofilmu tohto leta začínal s remakeom hororovej naháňačky Úsvit mŕtvych, aby sa následne ocitol vo svete veľkých blokbastrov a komiksových adaptácií. Obdiv si získal vďaka mimoriadne štylizovanému vizuálnemu štýlu, zatiaľ, čo sa kritika zameriavala častejšie na obsah jeho filmov. Muž z ocele je jeho tvorivým vrcholom, kde sa vzácne stretáva viac-menej konzistentný príbeh a revolučné akčné scény. Dve epické z nich zobrazujúce bojujúcich mimozemšťanov Snyder poňal podobne demolačným spôsobom ako Michael Bay v Transformers. Fascinujúce zábery sú plné výbuchov, poletujúcich vozidiel a zosúvajúcich sa mrakodrapov.
Okrem toho sa režisér zjavne vzdal obľúbených spomalených záberov a väčšina bitiek sa tak odohráva v šialenom, zrýchlenom tempe. Na druhej strane tieto sekvencie akokoľvek ohromujúce a veľkolepé, skrývajú v sebe povinne konskú dávku stupídnosti, keďže sa najčastejšie odohrávajú na zvláštne vyľudnených miestach (aby uspokojili cenzorov a získali prijateľnú vekovú hranicu), úsmevne môžu pôsobiť aj niektoré záchrany na poslednú chvíľu – Superman si svoju Louise vie nájsť aj medzi miliónom poletujúcich trosiek! Keby sa film odohrával v uvoľnenom seba-parodujúcom duchu, tak by som sa vedel smiať s ním. A nie na ňom. Snyder s Nolanom však očividne obľubujú grandiózne gestá, heroické monológy a meditovanie o ľudskosti (s niekoľkými povievajúcimi americkými vlajkami).
Pochvalu si zaslúži aj herec Henry Cavill. „Musí byť neuveriteľne desivé a osamelé nepoznať svoj pôvod, či identitu. Kde končia vaše schopnosti? Z istého pohľade je to veľká slabosť,“ povedal v reakcii na jeho spôsob zobrazenia Supermana. Výsledný film možno prirovnať práve k tomuto vyjadreniu. Muž z ocele je dojemný, ohromujúci kolos s nadpriemerným formálnym spracovaním. Jeho slabosť sa však paradoxne skrýva v odmietaní slabosti – zatiaľ, čo Batman dokázal existovať v ultra-realistickom vákuu, Superman vo svojej vážnosti zabudol, aký detsky naivný a zasnený jeho príbeh vlastne je.Man of Steel (Kanada/USA/V. Británia, 2013, 148 min.)Réžia: Zack Snyder. Hrajú: Henry Cavill, Amy Adams, Russell Crowe, Diane Lane, Kevin Costner, Antje Traue, Julia Ormond, Laurence Fishburne
KINEMAVIDEO1804.Pulitzerovou cenou ovenčenú novinárku Lois Lane zachráni počas výpravy na Arktíde tajomný muž. Napriek tomu, že jej príbeh o mimozemšťanoch vydavateľ odmietne publikovať, púšťa sa do pátrania po cudzincovi. Navštívi rodinu Kentovcov na odľahlej farme v Kansase. „Je to pes? Je to lietadlo? Je to superhrdina? Nie – je to Nolan!“Príbeh Muža z ocele sa odohráva v niekoľkých prepojených dejových líniach, ktoré svižne smerujú k epickej poslednej tretine. Režisér trilógie posledných batmanoviek výraznou mierou prispel k scenáru Davida Goyera a vytvoril Supermana, ktorého život sa odohráva na dvoch planétach – pričom každá má vlastnú logiku. Prológ odohrávajúci sa na Kryptone môže pripomínať filmy fantasy žánru, obsahuje tiež niekoľko vynikajúcich nápadov obohacujúcich hlavnú dejovú líniu neskôr (geneticky zakódované informácie, spoločnosť pripomínajúca Huxleyho Brave New world). Sledovať jednotlivé osudy postáv počas stopáže prekračujúcej dve hodiny môže niekomu pripadať vyčerpávajúce (rovnako ako napríklad pri Temnom rytierovi), ale na druhej strane zaručuje, že sa divák nebude nudiť ani minútu. V tom tvorcom pomáha aj pompézna rytmika Zimmerovej hudby.
„V našom svete ten znak symbolizuje nádej.“„ U nás je to obyčajné S, čo tak ... Snyder?“Režisér najočakávanejšieho veľkofilmu tohto leta začínal s remakeom hororovej naháňačky Úsvit mŕtvych, aby sa následne ocitol vo svete veľkých blokbastrov a komiksových adaptácií. Obdiv si získal vďaka mimoriadne štylizovanému vizuálnemu štýlu, zatiaľ, čo sa kritika zameriavala častejšie na obsah jeho filmov. Muž z ocele je jeho tvorivým vrcholom, kde sa vzácne stretáva viac-menej konzistentný príbeh a revolučné akčné scény. Dve epické z nich zobrazujúce bojujúcich mimozemšťanov Snyder poňal podobne demolačným spôsobom ako Michael Bay v Transformers. Fascinujúce zábery sú plné výbuchov, poletujúcich vozidiel a zosúvajúcich sa mrakodrapov.
Okrem toho sa režisér zjavne vzdal obľúbených spomalených záberov a väčšina bitiek sa tak odohráva v šialenom, zrýchlenom tempe. Na druhej strane tieto sekvencie akokoľvek ohromujúce a veľkolepé, skrývajú v sebe povinne konskú dávku stupídnosti, keďže sa najčastejšie odohrávajú na zvláštne vyľudnených miestach (aby uspokojili cenzorov a získali prijateľnú vekovú hranicu), úsmevne môžu pôsobiť aj niektoré záchrany na poslednú chvíľu – Superman si svoju Louise vie nájsť aj medzi miliónom poletujúcich trosiek! Keby sa film odohrával v uvoľnenom seba-parodujúcom duchu, tak by som sa vedel smiať s ním. A nie na ňom. Snyder s Nolanom však očividne obľubujú grandiózne gestá, heroické monológy a meditovanie o ľudskosti (s niekoľkými povievajúcimi americkými vlajkami).
Pochvalu si zaslúži aj herec Henry Cavill. „Musí byť neuveriteľne desivé a osamelé nepoznať svoj pôvod, či identitu. Kde končia vaše schopnosti? Z istého pohľade je to veľká slabosť,“ povedal v reakcii na jeho spôsob zobrazenia Supermana. Výsledný film možno prirovnať práve k tomuto vyjadreniu. Muž z ocele je dojemný, ohromujúci kolos s nadpriemerným formálnym spracovaním. Jeho slabosť sa však paradoxne skrýva v odmietaní slabosti – zatiaľ, čo Batman dokázal existovať v ultra-realistickom vákuu, Superman vo svojej vážnosti zabudol, aký detsky naivný a zasnený jeho príbeh vlastne je.Man of Steel (Kanada/USA/V. Británia, 2013, 148 min.)Réžia: Zack Snyder. Hrajú: Henry Cavill, Amy Adams, Russell Crowe, Diane Lane, Kevin Costner, Antje Traue, Julia Ormond, Laurence Fishburne
Muž z ocele
Autor: Marek Hudec
Zdroj: Kinema