|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. 07. 2019
Korisť
Študentka Haley (Kaya Scodelario) bojuje ako nádejná plavkyňa celý život s neľahkou pozíciou „tej druhej“. Po jednom z tréningov sa nedokáže skontaktovať s otcom (Barry Pepper) a tak sa ho vyberie hľadať. Má to však nebezpečný háčik – v oblasti Floridy, kde otec býva vyhlásili mimoriadny stav. Prichádza hurikán najvyššej kategórie a Haley tak nemá na jeho nájdenie veľa času. Záchrannú akciu jej navyše skomplikuje ďalší výrazný faktor – dravé aligátory, pre ktoré je stúpajúca voda rajom na útočenie.
Produkcia od Sama Raimiho, réžia Alejandre Aja (Hory majú oči). Čiže veľmi známe a etablované mená hororového žánru. Námet filmu Korisť však akoby vyšiel z dielne béčkového štúdia Asylum, ktoré bežne servíruje podobné témy s gráciou a odľahčenou tupotou. Raimi a Aja zrejme chceli docieliť iný efekt stretu človeka s monštrom a vniesť do filmu aj vážne polohy, čo im vo výsledku kvôli naivite scenára bratov Rasmussenovcov poriadne podráža nohy.
KINEMAVIDEO5002.
Príbeh je zväčša zasadený do klaustrofóbneho priestoru pivnice domu, v ktorom Haley vyrastala ešte v dobe šťastného nažívania celej rodiny. To je však dávna minulosť, keďže vďaka rozvodu behá mama po svete s novým amantom a otec sa zvykne kvalitne opúšťať v spomienkach. Častokrát behom filmu sú nám predostreté čriepky minulosti cez toporné dialógy ústrednej dvojice, z ktorých bohužiaľ trčí nuda a žánrová šablóna. To čo malo pridať na vážnosti trhá zrejme prijateľnejšiu priamočiaru líniu.
Film sľubuje hlavne temné napätie, akciu a hororové scény. Napätie je prítomné, nakoľko byť zavretý v tmavom labyrinte drevených trámov a visiacich káblov, zatiaľ čo sa priestor plní vodou a aligátory získavajú na prevahe, nie je sranda. Tu však vzniká kopec logických chýb, počnúc dôvodom prečo zubáči neprejdú ďalej než po trubky. Aja hádže postavy do nebezpečných situácií, ale je nad hurikán jasné, že .... záver je teda poriadne predvídateľný.
Ak vypnete logické senzory, tak sa zaiste môžete ponoriť do atmosféry, lebo čím viac vody, tým väčšie nebezpečenstvo. No ide o atribút, ktorý máva takmer každý podobne ladený film, čiže táto absencia logiky už v kinematografii strašne vadí. Korisť navyše nemá žiadne hororové prvky a náznaky ľakačiek nefungujú ani v tmavom priestore za pomoci burácajúceho hurikánu. Nanajvýš sa dá hovoriť o miernych gore efektoch pri útokoch aligátorov. Zato CGI efekty sú znesiteľné, najmä ak zoberieme do úvahy, že nakrúcanie prebiehalo v Srbsku a zelené plátno spravilo z Floridy poriadne nehostinné miesto.
Vo výsledku nie je Korisť ani ryba, ani rak, nieto ešte aligátor. Na vážnosť Čelustí je veľmi béčková a aby sa brala s rezervou, ako oddychovka na štýl Sharknado, je naopak málo hlúpo rozkošná. Jediné odľahčenie je záverečná skladba „See You Later Alligator“. Vychádza z toho nesúrodý priemer, ktorý však výrazne neurazí, ale ani extrémne nenadchne.
Crawl (USA, 2019, 87 min.)Réžia: Alexandre Aja. Scenár: Michael Rasmussen, Shawn Rasmussen. Hrajú: Kaya Scodelario, Barry Pepper, Morfydd Clark ...
KINEMAVIDEO5002.
Príbeh je zväčša zasadený do klaustrofóbneho priestoru pivnice domu, v ktorom Haley vyrastala ešte v dobe šťastného nažívania celej rodiny. To je však dávna minulosť, keďže vďaka rozvodu behá mama po svete s novým amantom a otec sa zvykne kvalitne opúšťať v spomienkach. Častokrát behom filmu sú nám predostreté čriepky minulosti cez toporné dialógy ústrednej dvojice, z ktorých bohužiaľ trčí nuda a žánrová šablóna. To čo malo pridať na vážnosti trhá zrejme prijateľnejšiu priamočiaru líniu.
Film sľubuje hlavne temné napätie, akciu a hororové scény. Napätie je prítomné, nakoľko byť zavretý v tmavom labyrinte drevených trámov a visiacich káblov, zatiaľ čo sa priestor plní vodou a aligátory získavajú na prevahe, nie je sranda. Tu však vzniká kopec logických chýb, počnúc dôvodom prečo zubáči neprejdú ďalej než po trubky. Aja hádže postavy do nebezpečných situácií, ale je nad hurikán jasné, že .... záver je teda poriadne predvídateľný.
Ak vypnete logické senzory, tak sa zaiste môžete ponoriť do atmosféry, lebo čím viac vody, tým väčšie nebezpečenstvo. No ide o atribút, ktorý máva takmer každý podobne ladený film, čiže táto absencia logiky už v kinematografii strašne vadí. Korisť navyše nemá žiadne hororové prvky a náznaky ľakačiek nefungujú ani v tmavom priestore za pomoci burácajúceho hurikánu. Nanajvýš sa dá hovoriť o miernych gore efektoch pri útokoch aligátorov. Zato CGI efekty sú znesiteľné, najmä ak zoberieme do úvahy, že nakrúcanie prebiehalo v Srbsku a zelené plátno spravilo z Floridy poriadne nehostinné miesto.
Vo výsledku nie je Korisť ani ryba, ani rak, nieto ešte aligátor. Na vážnosť Čelustí je veľmi béčková a aby sa brala s rezervou, ako oddychovka na štýl Sharknado, je naopak málo hlúpo rozkošná. Jediné odľahčenie je záverečná skladba „See You Later Alligator“. Vychádza z toho nesúrodý priemer, ktorý však výrazne neurazí, ale ani extrémne nenadchne.
Crawl (USA, 2019, 87 min.)Réžia: Alexandre Aja. Scenár: Michael Rasmussen, Shawn Rasmussen. Hrajú: Kaya Scodelario, Barry Pepper, Morfydd Clark ...
Korisť
Autor: Lukáš Slovák
Zdroj: Kinema