|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 25.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Katarína
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. 09. 2006
Klik
Filmy Adama Sandlera, podobne ako výtvory „Frat Packu“, rozdeľujú divákov na zanietených fanúšikov a zarytých odporcov. Finančné úspechy týchto filmov ale naznačujú, že odporcovia ich druhu humoru sú skôr v menšine. Nie nadarmo má Sandler priemer 76 miliónov zarobených dolárov na film s priemerným otváracím víkendom v oblasti 22 miliónov. Aj najväčší odporcovia tohto 40-ročného newyorského komika musia uznať, že to sú úctyhodné čísla. Osobne Sandlera, ako sa hovorí, „nemusím“ a doteraz som videl len pár z jeho výtvorov. Zastávam názor, že jeho inak priemerné komédie sa môžu stať vynikajúcimi ak mu sekunduje správny herec. Ako príklad uvediem Anger Management, kde Sandler spolu s Jackom Nicholsonom vytvorili nezabudnuteľnú dvojicu. Klik účasťou Christophera Walkena sľuboval podobne zaujímavú kombináciu ... ktorá bohužiaľ tentoraz nevyšla.
Michael Newman (Adam Sandler) má všetko – atraktívnu ženu (Kate Beckinsale), dve krásne deti a slušnú robotu. Napriek tomu je z neho workoholic ako vyšitý. Jeho ctižiadosť mu nedovolí byť spokojným, a tak sa utápa v práci a zanedbáva rodinu. Jedného dňa sa dostane do zvláštnej sekcie obchodu Bath & Beyond, kde mu roztržitý predavač Morty (Christopher Walken) daruje univerzálny ovládač. Michaelovi netrvá dlho kým zistí, že „univerzálny ovládač“ je myslené doslovne – je to ovládač na univerzum. Skákať do minulosti a prežiť najobľúbenejšie spomienky, znížiť hlasitosť štekotu psa alebo preskočiť nepríjemnú hádku so ženou, to všetko a viac mu umožňuje ovládač. V jeho zhone za vytúženým povýšením ale Michael čoskoro zistí, že preskakuje priveľa času a postupne prichádza o svoj život. Zdá sa ale, že už je moc neskoro, aby to Michael zastavil skôr ako uvidí svoje záverečné titulky ...
Pod zdanlivo zaujímavým nápadom ovládača na univerzum sa vo filme Klik skrýva veľmi jednoduchý ako aj obohraný príbeh precitnutia karieristu a jeho znovuobjavenie lásky k rodine. Téma ktorá bola už nespočetnekrát prevedená na plátno (napr. vo filme Otec rodiny s Nicolasom Cageom a Téou Leoni z roku 2000) sa ani v jej najnovšej inkarnácii nestala originálnejšou. Našťastie ponúka Klik Sandlera a jeho humor, ktorý veľmi často osciluje medzi príjemne inteligentným a neurvalo hrubým až sprostým. Film spočiatku stavia na Sandlerových dialógoch, aby prešiel do viac-menej vtipných scén spoznávania a využívania funkcií ovládača. Čoskoro však opraty prevezme hlavná, morálna línia príbehu a vtipy obidvoch kategórií sa vytratia. Morálna línia je na komédiu neobyčajne silná a druhá polovica filmu je ňou priam pohltená. Je preto veľkou škodou, že nie je premyslenejšia alebo aspoň lepšie zamaskovaná. Pred obligatórnym šťastným koncom sa ešte filmu podarí slušne pritlačiť na pílu, len aby nás konfrontoval s vysvetlením, ktoré bolo od začiatku dosť evidentné.
Ako som už spomínal, potenciál spolupráce Sandlera a Walkena bol z veľkej miery premrhaný a nekoná sa eskapáda geniálnych scén ako v Anger Managemente. Najväčšiu zásluhu na tomto nedostatku má pravdepodobne scenár, keďže Sandler odohral svoj štandard a Walken bol vynikajúci ako v role trochu roztržitého predavača, tak v tmavších a vážnejších odtieňoch jeho úlohy. Možno to bolo dané nedostatkom spoločných scén, ale rozhodne ostali v pamäti viac nádherne absurdné scény medzi Sandlerom a Davidom Hasselhoffom, ktorý hral jeho šéfa, ako hocičo, čo vytvorilo duo Sandler-Walken. Kate Beckinsale stvárnila ďalší zo svojich objektov túžby, keď v podstate malej úlohe zahrala dokonalú manželku. Takisto treba priznať, že efekty starnutia na nej vyzerali najlepšie a vo svojej rezervovanosti predčili často preexponované Sandlerove kostýmy a masky.
Klik ponúka ľahkú a jemne nadpriemernú filmovú zábavu, ktorá – súdiac podľa zárobkov v USA a plného kina na štvrtkovej premiére – presne trafí chuť masového publika. Starý známy príbeh je obohatený zopár zaujímavými nápadmi a hŕbou vtipov, z ktorých ale len pramálo má nejakú úroveň. Čo však neznamená, že sa na nich nedá zasmiať a ak divák neočakáva nič viac, asi sa dobre zabaví...
Click (USA, 2006, 107 min.) Réžia: Frank Coraci. Scenár: Steve Koren a Mark O'Keefe. Kamera: Dean Semler. Hudba: Rupert Gregson-Williams. Hrajú: Adam Sandler, Kate Beckinsale, Christopher Walken, David Hasselhoff, Henry Winkler, Julie Kavner, Sean Astin, ...
Michael Newman (Adam Sandler) má všetko – atraktívnu ženu (Kate Beckinsale), dve krásne deti a slušnú robotu. Napriek tomu je z neho workoholic ako vyšitý. Jeho ctižiadosť mu nedovolí byť spokojným, a tak sa utápa v práci a zanedbáva rodinu. Jedného dňa sa dostane do zvláštnej sekcie obchodu Bath & Beyond, kde mu roztržitý predavač Morty (Christopher Walken) daruje univerzálny ovládač. Michaelovi netrvá dlho kým zistí, že „univerzálny ovládač“ je myslené doslovne – je to ovládač na univerzum. Skákať do minulosti a prežiť najobľúbenejšie spomienky, znížiť hlasitosť štekotu psa alebo preskočiť nepríjemnú hádku so ženou, to všetko a viac mu umožňuje ovládač. V jeho zhone za vytúženým povýšením ale Michael čoskoro zistí, že preskakuje priveľa času a postupne prichádza o svoj život. Zdá sa ale, že už je moc neskoro, aby to Michael zastavil skôr ako uvidí svoje záverečné titulky ...
Pod zdanlivo zaujímavým nápadom ovládača na univerzum sa vo filme Klik skrýva veľmi jednoduchý ako aj obohraný príbeh precitnutia karieristu a jeho znovuobjavenie lásky k rodine. Téma ktorá bola už nespočetnekrát prevedená na plátno (napr. vo filme Otec rodiny s Nicolasom Cageom a Téou Leoni z roku 2000) sa ani v jej najnovšej inkarnácii nestala originálnejšou. Našťastie ponúka Klik Sandlera a jeho humor, ktorý veľmi často osciluje medzi príjemne inteligentným a neurvalo hrubým až sprostým. Film spočiatku stavia na Sandlerových dialógoch, aby prešiel do viac-menej vtipných scén spoznávania a využívania funkcií ovládača. Čoskoro však opraty prevezme hlavná, morálna línia príbehu a vtipy obidvoch kategórií sa vytratia. Morálna línia je na komédiu neobyčajne silná a druhá polovica filmu je ňou priam pohltená. Je preto veľkou škodou, že nie je premyslenejšia alebo aspoň lepšie zamaskovaná. Pred obligatórnym šťastným koncom sa ešte filmu podarí slušne pritlačiť na pílu, len aby nás konfrontoval s vysvetlením, ktoré bolo od začiatku dosť evidentné.
Ako som už spomínal, potenciál spolupráce Sandlera a Walkena bol z veľkej miery premrhaný a nekoná sa eskapáda geniálnych scén ako v Anger Managemente. Najväčšiu zásluhu na tomto nedostatku má pravdepodobne scenár, keďže Sandler odohral svoj štandard a Walken bol vynikajúci ako v role trochu roztržitého predavača, tak v tmavších a vážnejších odtieňoch jeho úlohy. Možno to bolo dané nedostatkom spoločných scén, ale rozhodne ostali v pamäti viac nádherne absurdné scény medzi Sandlerom a Davidom Hasselhoffom, ktorý hral jeho šéfa, ako hocičo, čo vytvorilo duo Sandler-Walken. Kate Beckinsale stvárnila ďalší zo svojich objektov túžby, keď v podstate malej úlohe zahrala dokonalú manželku. Takisto treba priznať, že efekty starnutia na nej vyzerali najlepšie a vo svojej rezervovanosti predčili často preexponované Sandlerove kostýmy a masky.
Klik ponúka ľahkú a jemne nadpriemernú filmovú zábavu, ktorá – súdiac podľa zárobkov v USA a plného kina na štvrtkovej premiére – presne trafí chuť masového publika. Starý známy príbeh je obohatený zopár zaujímavými nápadmi a hŕbou vtipov, z ktorých ale len pramálo má nejakú úroveň. Čo však neznamená, že sa na nich nedá zasmiať a ak divák neočakáva nič viac, asi sa dobre zabaví...
Click (USA, 2006, 107 min.) Réžia: Frank Coraci. Scenár: Steve Koren a Mark O'Keefe. Kamera: Dean Semler. Hudba: Rupert Gregson-Williams. Hrajú: Adam Sandler, Kate Beckinsale, Christopher Walken, David Hasselhoff, Henry Winkler, Julie Kavner, Sean Astin, ...
Klik
Autor: Marek Vojtko
Zdroj: Kinema