|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. 02. 2018
Ja, Tonya
Austrálska herečka Margot Robbie (Vlk z Wall Street, Jednotka samovrahov) sa obula do korčúľ a produkcie. O Tonyi Hardingovej nevedela nič a o krasokorčuľovaní asi len relativne málo. Pod režisérskym vedením Craiga Gillespieho a v jej produkčnej spoločnosti LuckyChap sa vyvalil na kinoplátna explozívny hurikán výnimočnosti. Hereckej, režisérskej, kameramanskej či strihovej. Americká krasokorčuliarka Tonya Hardingová dostala svoju vlastnú filmovú podobu. Patrične divokú a nekonvenčnú.
Meno austrálskeho režiséra Craiga Gillespieho sa spája predovšetkým s legendárnym Larsom a jeho vážnou známosťou (2007) a Miliónovým nadhadzovačom (2014). Práve Lars zabodoval pri Margotinom výbere režiséra filmu Ja, Tonya.
Gillespieho zmysel pre čierny humor v Goslingovom hereckom prejave šliape od prvého momentu snímky. Hoci v Miliónovom nadhadzovačovi pre jeho učesanosť siahol po jednoduchšej narácii a divácky prijateľnejšej rozprávkovosti v hľadaní indických basebalových hviezd, Tonyin vzdor a neriadená výbušnosť i ostatných aktérov v jeho najnovšom počine vytvárajú dynamickú výpoveď o životných hodnotách skutočnej (krasokorčuliarskej) osobnosti.
KINEMAVIDEO4471.
Po dvadsiatich štyroch rokoch od incidentu, kedy Hardingovej rivalka Nancy Kerriganová dostala po tréningu na americkú kvalifikáciu krasokorčuliarov pre reprezentáciu na OH kovovou tyčou po nohe, prišla na plátna spektakulárna Ja, Tonya. Mapuje život nekonvenčnej hviezdy od jej neľahkých začiatkov s psychodeštruktívnym matkiným nátlakom. LaVona Golden nešetrila fackami, nadávkami, cigaretami či alkoholom. Zničila dcére psychiku a dotlačila ju na krasokorčuliarske výslnie.
Mozaika výpovedí Hardingovej bývalého manžela Jeffa Gilloolyho (Sebastian Stan), samozvaného bodyguarda Shanea Stanta (Paul Walter Hauser), matky LaVony (Allison Janney), dlhoročnej trenérky (Julianne Nicholson) a Tonyi (Margot Robbie) pretkáva samotný príbeh. Vždy však s vtipným nadviazaním na predchádzajúce udalosti filmu. Gillespieho cit pre hladké, no úderné, zarezonovanie čierneho humoru sa odráža nielen v týchto vsuvkách, ale aj počas hlavného deja komunikáciou postáv smerom k divákovi.
Ja, Tonya síce plynie s dodržanou časovou postupnosťou, no zároveň akoby tryská na všetky strany svojou hektickou naliehavosťou, priamočiarym pomenúvaním skutočností, bláznivým kĺbením lásky a hnevu, trýznivou sústredenosťou a vynikajúcimi športovými výkonmi. No nie v zmysle dosiahnutej profesionálnosti na ľadovej ploche. Ich výnimočnosť tkvie v predostretí špičkových záberov, za ktorými ale vidno všetku tú drinu, pretvárku a obavu z vlastnej nedocenenosti.
Okrem nádherne nápaditej kamery a všadeprítomnej rivality na pozadí úchvatných vystúpení sa vo filme blýskajú najmä Margot Robbie, Sebastian Stan a Allison Janney. V ich šťavnatom slovníku a bezprostrednej komunikácii divák nájde zaľúbenie a oni sebavedome poháňajú oduševnený chod udalostí. Zlomovým dejovým momentom, samozrejme, zostáva tzv. „incident“, no Gillespie nestavia gro svojho filmu len na ňom. Je ním predovšetkým hustá a okázalá atmosféra v pozadí vrcholového športu s dopadom sústredeným na Tonyu. Prchká kráľovná ľadu skáče trojité axle, svoj osobnostný rozjazd však musí stále opakovať pred porotou a sarkastickou matkou. Chudobné pomery a silený úsmev pri performáciách deklaruje Tonyin odpor k pokryteckým požiadavkám vyžarovať princeznovskú auru ľadových krasokorčuliarok.
Tonya v podaní Margot Robbie bojuje s celou americkou spoločnosťou a jej predstavou, ako by sa mala hviezda ľadu správať. Zurvalo bojuje aj s vlastným prchkým manželom, neskôr s prevalením útoku na Kerriganovú. Robbie dodáva hlavnej postave tie správne emócie a bezprostredné výlevy bezservítkovej nasratosti. K divákovi prehovárajú ústami postáv nepriestrelné americké hodnoty, adekvátne čiernohumorne nadľahčené.
Pomocou životného príbehu reálnej Tonyi Hardingovej sa Gillespiemu podarilo nabrať do dvoch hodín atraktívnosť krasokorčuľovania v divácky vďačnom kontraste s vydobíjaním si vlastnej svojhlavej pozície. Príbehom sprevádza soundtrack namixovaný Petrom Nashelom, ktorý oprašuje hity skupín Siouxsie & the Banshees, Supertramp, Dire Straits, Violent Femmes a ďalších.
Ja, Tonya, v trojitej Oscarovej nominácii si určite získa divácke sympatie a zabezpečí žiadané napätie pri svojej formálne originálnej gradácii. Čomu dopomohli nielen skvelý strih Tatiany S. Riegel (Lars a jeho vážna známosť), parádne kamerové jazdy Nicolasa Karakatsanisa (The Drop) a svižný scenár Stevena Rogersa (Kate & Leopold). Film komplexne a vizuálne atraktívne pomenúva nezávideniahodné pozadie športu. S krásnou nablýskanosťou vrcholového krasokorčuľovania a jej buransky priamočiarou predstaviteľkou Tonyou Hardingovou.
I, Tonya (USA, 2017, 120 min.)Réžia: Craig Gillespie. Scenár: Steven Rogers. Hrajú: Margot Robbie, Sebastian Stan, Allison Janney, Julianne Nicholson, Paul Walter Hauser ...
Gillespieho zmysel pre čierny humor v Goslingovom hereckom prejave šliape od prvého momentu snímky. Hoci v Miliónovom nadhadzovačovi pre jeho učesanosť siahol po jednoduchšej narácii a divácky prijateľnejšej rozprávkovosti v hľadaní indických basebalových hviezd, Tonyin vzdor a neriadená výbušnosť i ostatných aktérov v jeho najnovšom počine vytvárajú dynamickú výpoveď o životných hodnotách skutočnej (krasokorčuliarskej) osobnosti.
KINEMAVIDEO4471.
Po dvadsiatich štyroch rokoch od incidentu, kedy Hardingovej rivalka Nancy Kerriganová dostala po tréningu na americkú kvalifikáciu krasokorčuliarov pre reprezentáciu na OH kovovou tyčou po nohe, prišla na plátna spektakulárna Ja, Tonya. Mapuje život nekonvenčnej hviezdy od jej neľahkých začiatkov s psychodeštruktívnym matkiným nátlakom. LaVona Golden nešetrila fackami, nadávkami, cigaretami či alkoholom. Zničila dcére psychiku a dotlačila ju na krasokorčuliarske výslnie.
Mozaika výpovedí Hardingovej bývalého manžela Jeffa Gilloolyho (Sebastian Stan), samozvaného bodyguarda Shanea Stanta (Paul Walter Hauser), matky LaVony (Allison Janney), dlhoročnej trenérky (Julianne Nicholson) a Tonyi (Margot Robbie) pretkáva samotný príbeh. Vždy však s vtipným nadviazaním na predchádzajúce udalosti filmu. Gillespieho cit pre hladké, no úderné, zarezonovanie čierneho humoru sa odráža nielen v týchto vsuvkách, ale aj počas hlavného deja komunikáciou postáv smerom k divákovi.
Ja, Tonya síce plynie s dodržanou časovou postupnosťou, no zároveň akoby tryská na všetky strany svojou hektickou naliehavosťou, priamočiarym pomenúvaním skutočností, bláznivým kĺbením lásky a hnevu, trýznivou sústredenosťou a vynikajúcimi športovými výkonmi. No nie v zmysle dosiahnutej profesionálnosti na ľadovej ploche. Ich výnimočnosť tkvie v predostretí špičkových záberov, za ktorými ale vidno všetku tú drinu, pretvárku a obavu z vlastnej nedocenenosti.
Okrem nádherne nápaditej kamery a všadeprítomnej rivality na pozadí úchvatných vystúpení sa vo filme blýskajú najmä Margot Robbie, Sebastian Stan a Allison Janney. V ich šťavnatom slovníku a bezprostrednej komunikácii divák nájde zaľúbenie a oni sebavedome poháňajú oduševnený chod udalostí. Zlomovým dejovým momentom, samozrejme, zostáva tzv. „incident“, no Gillespie nestavia gro svojho filmu len na ňom. Je ním predovšetkým hustá a okázalá atmosféra v pozadí vrcholového športu s dopadom sústredeným na Tonyu. Prchká kráľovná ľadu skáče trojité axle, svoj osobnostný rozjazd však musí stále opakovať pred porotou a sarkastickou matkou. Chudobné pomery a silený úsmev pri performáciách deklaruje Tonyin odpor k pokryteckým požiadavkám vyžarovať princeznovskú auru ľadových krasokorčuliarok.
Tonya v podaní Margot Robbie bojuje s celou americkou spoločnosťou a jej predstavou, ako by sa mala hviezda ľadu správať. Zurvalo bojuje aj s vlastným prchkým manželom, neskôr s prevalením útoku na Kerriganovú. Robbie dodáva hlavnej postave tie správne emócie a bezprostredné výlevy bezservítkovej nasratosti. K divákovi prehovárajú ústami postáv nepriestrelné americké hodnoty, adekvátne čiernohumorne nadľahčené.
Pomocou životného príbehu reálnej Tonyi Hardingovej sa Gillespiemu podarilo nabrať do dvoch hodín atraktívnosť krasokorčuľovania v divácky vďačnom kontraste s vydobíjaním si vlastnej svojhlavej pozície. Príbehom sprevádza soundtrack namixovaný Petrom Nashelom, ktorý oprašuje hity skupín Siouxsie & the Banshees, Supertramp, Dire Straits, Violent Femmes a ďalších.
Ja, Tonya, v trojitej Oscarovej nominácii si určite získa divácke sympatie a zabezpečí žiadané napätie pri svojej formálne originálnej gradácii. Čomu dopomohli nielen skvelý strih Tatiany S. Riegel (Lars a jeho vážna známosť), parádne kamerové jazdy Nicolasa Karakatsanisa (The Drop) a svižný scenár Stevena Rogersa (Kate & Leopold). Film komplexne a vizuálne atraktívne pomenúva nezávideniahodné pozadie športu. S krásnou nablýskanosťou vrcholového krasokorčuľovania a jej buransky priamočiarou predstaviteľkou Tonyou Hardingovou.
I, Tonya (USA, 2017, 120 min.)Réžia: Craig Gillespie. Scenár: Steven Rogers. Hrajú: Margot Robbie, Sebastian Stan, Allison Janney, Julianne Nicholson, Paul Walter Hauser ...
Ja, Tonya
Autor: Zuzana Ondrišová
Zdroj: Kinema