|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. 08. 2008
Interview
Steve Buscemi, herec s bohatým repertoárom vedľajších úloh si zasa raz naordinoval režisérsku stoličku. Tentoraz prichádza s remakeom diela holandského režiséra Thea van Gogha, ktorý bol v roku 2004 zavraždený islamským fundamentalistom kvôli príliš liberálnym názorom. Interview je komorným príbehom rozhovoru, ktorý sa pre aktérov stane čímsi viac než neosobným rande na objednávku bulvárneho plátku.
Miestom stretnutia je vybrané reštauračné zariadenie hollywoodskeho typu. Pierre, reportér, sa tu ocitá vlastne náhodou. Mal byť niekde inde – tam, kde sa tvoria dejiny. Svoju respondentku od začiatku podceňuje, opovrhuje ňou ako komerčným artiklom, produktom zlého vkusu. Katya na prvý pohľad dokonale vystihuje obrázok prostoduchej celebrity – jej meškanie presiahlo 60 minút, všade ju obliehajú fanúšikovia a blahosklonné úsmevy rozdáva na počkanie. Je však ťažké nadviazať rozhovor s niekým, koho nie ste ochotný počúvať. V ouvertúre dôjde ku svižnej sérií arogantných poznámok a interview končí obojstranným znechutením. Ani jeden zo zúčastnených nie je ochotný potlačiť vlastné ego a zobrať na vedomie toho druhého. Na základe nečakanej nehody sa však ich cesty o chvíľu znova pretnú. Tentoraz končia v neďalekom herečkinom príbytku. Tu začína skutočný rozhovor prerývaný vášnivými vzplanutiami, telesnými súbojmi, plačom, lžami a hádkami.
Interview je šachovou partiou odohrávajúcou sa medzi dvoma protipólmi, ktoré sa odmietajú navzájom skutočne rešpektovať. Namiesto toho, aby nadviazali vzájomnú komunikáciu, splietajú jeden druhému pasce v presvedčení, že je treba bojovať a víťaziť. Ústredným motívom snímku je hra, v ktorej sa sebaobnaženie spoveďou odohrá len naoko (v zmysle motta „účel svätí prostriedky“). Povolené je používanie akýchkoľvek zbraní, kým nebudú protivníkom odhalené. Hráčska vášeň občas nadobúda sexuálny podtext, ale skôr v zmysle samopašnej zvedavosti, kam až môže šaráda dospieť.
Princíp hry je patrný aj v narábaní so stereotypmi: snobsky sebestredný novinár zocelený vojnovými konfliktmi a politickými súbojmi vs. mladá hollywoodska hviezdica z béčkových hororov a tínedžerských telenoviel spestrujúca si život manierami, drogami a alkoholom. Postupom času si však tieto vybrúsené makety začnú navzájom olupovať vrstvy falošnej tendenčnosti. Čoraz zreteľnejšie pod nimi badať ľudské bytosti. Zisťujú, že napriek absolútnej odlišnosti môžu mať prekvapivo čosi spoločného.
Svižné tempo dosahuje Interview pravidelným striedaním vážnych a uvoľnenejších momentov - arabeska noci sa pekne kľukatí. Rozľahlý interiér štýlového loftu sa tak stáva scenériou dobre skomponovanej slovnej, pohybovej a emocionálnej choreografie, ktorá má turbulentný priebeh a rafinované zakončenie.
Prevažná jednota miesta a času, sústredenie sa na profiláciu postáv napovedá, že tento kus by to úspešne ustál aj na divadelných doskách. Buscemi si však dáva pozor, aby sa akejkoľvek divadelnosti vyhol. Organickými prestrihmi medzi troma kamerami, z ktorých dve súbežne snímajú detaily protagonistov a tretia celkové zábery, navodzuje dojem pulzujúcej skutočnosti s maximálne prirodzeným počínaním hercov. Sienna Miller takmer úspešne demontuje mýtus svojho druhu (herečky/ženy mysliacej tvárou). Je impulzívna, hravá. Buscemiho Pierre je zasa typicky zahorknutý a zmietaný rozpormi, s ľahko bezchrbtovým charakterom. Ich herecké spojenie funguje na báze autenticity a zdieľania snahy o čo najprirodzenejší výraz. Tu sa akoby nehrá ale nenútene existuje (samozrejme podľa scenára).
Možno sa vám pri súčasnej záľahe amerických trhákov bude zdať, že (takmer) dvaja herci a (takmer) štyri steny sú na jeden film akosi málo. V tom prípade skúste svoju klaustrofóbiu prekúsnuť. Dá sa na to totiž celkom dobre pozerať.
Interview (USA/Holandsko, 2006, 81 min.) Réžia: Steve Buscemi. Scenár: David Schechter, Steve Buscemi. Kamera: Thomas Kist. Strih: Kate Williams. Hudba: Evan Lurie. Hrajú: Steve Buscemi, Sienna Miller, Michael Buscemi, Tara Elders, David Schechter, Molly Griffithová, Elizabeth Bracco, James Villemaire
Miestom stretnutia je vybrané reštauračné zariadenie hollywoodskeho typu. Pierre, reportér, sa tu ocitá vlastne náhodou. Mal byť niekde inde – tam, kde sa tvoria dejiny. Svoju respondentku od začiatku podceňuje, opovrhuje ňou ako komerčným artiklom, produktom zlého vkusu. Katya na prvý pohľad dokonale vystihuje obrázok prostoduchej celebrity – jej meškanie presiahlo 60 minút, všade ju obliehajú fanúšikovia a blahosklonné úsmevy rozdáva na počkanie. Je však ťažké nadviazať rozhovor s niekým, koho nie ste ochotný počúvať. V ouvertúre dôjde ku svižnej sérií arogantných poznámok a interview končí obojstranným znechutením. Ani jeden zo zúčastnených nie je ochotný potlačiť vlastné ego a zobrať na vedomie toho druhého. Na základe nečakanej nehody sa však ich cesty o chvíľu znova pretnú. Tentoraz končia v neďalekom herečkinom príbytku. Tu začína skutočný rozhovor prerývaný vášnivými vzplanutiami, telesnými súbojmi, plačom, lžami a hádkami.
Interview je šachovou partiou odohrávajúcou sa medzi dvoma protipólmi, ktoré sa odmietajú navzájom skutočne rešpektovať. Namiesto toho, aby nadviazali vzájomnú komunikáciu, splietajú jeden druhému pasce v presvedčení, že je treba bojovať a víťaziť. Ústredným motívom snímku je hra, v ktorej sa sebaobnaženie spoveďou odohrá len naoko (v zmysle motta „účel svätí prostriedky“). Povolené je používanie akýchkoľvek zbraní, kým nebudú protivníkom odhalené. Hráčska vášeň občas nadobúda sexuálny podtext, ale skôr v zmysle samopašnej zvedavosti, kam až môže šaráda dospieť.
Princíp hry je patrný aj v narábaní so stereotypmi: snobsky sebestredný novinár zocelený vojnovými konfliktmi a politickými súbojmi vs. mladá hollywoodska hviezdica z béčkových hororov a tínedžerských telenoviel spestrujúca si život manierami, drogami a alkoholom. Postupom času si však tieto vybrúsené makety začnú navzájom olupovať vrstvy falošnej tendenčnosti. Čoraz zreteľnejšie pod nimi badať ľudské bytosti. Zisťujú, že napriek absolútnej odlišnosti môžu mať prekvapivo čosi spoločného.
Svižné tempo dosahuje Interview pravidelným striedaním vážnych a uvoľnenejších momentov - arabeska noci sa pekne kľukatí. Rozľahlý interiér štýlového loftu sa tak stáva scenériou dobre skomponovanej slovnej, pohybovej a emocionálnej choreografie, ktorá má turbulentný priebeh a rafinované zakončenie.
Prevažná jednota miesta a času, sústredenie sa na profiláciu postáv napovedá, že tento kus by to úspešne ustál aj na divadelných doskách. Buscemi si však dáva pozor, aby sa akejkoľvek divadelnosti vyhol. Organickými prestrihmi medzi troma kamerami, z ktorých dve súbežne snímajú detaily protagonistov a tretia celkové zábery, navodzuje dojem pulzujúcej skutočnosti s maximálne prirodzeným počínaním hercov. Sienna Miller takmer úspešne demontuje mýtus svojho druhu (herečky/ženy mysliacej tvárou). Je impulzívna, hravá. Buscemiho Pierre je zasa typicky zahorknutý a zmietaný rozpormi, s ľahko bezchrbtovým charakterom. Ich herecké spojenie funguje na báze autenticity a zdieľania snahy o čo najprirodzenejší výraz. Tu sa akoby nehrá ale nenútene existuje (samozrejme podľa scenára).
Možno sa vám pri súčasnej záľahe amerických trhákov bude zdať, že (takmer) dvaja herci a (takmer) štyri steny sú na jeden film akosi málo. V tom prípade skúste svoju klaustrofóbiu prekúsnuť. Dá sa na to totiž celkom dobre pozerať.
Interview (USA/Holandsko, 2006, 81 min.) Réžia: Steve Buscemi. Scenár: David Schechter, Steve Buscemi. Kamera: Thomas Kist. Strih: Kate Williams. Hudba: Evan Lurie. Hrajú: Steve Buscemi, Sienna Miller, Michael Buscemi, Tara Elders, David Schechter, Molly Griffithová, Elizabeth Bracco, James Villemaire
Interview
Autor: Dominika Šimonová
Zdroj: Kinema