|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. 10. 2016
Inferno
S filmovými adaptáciami Dana Browna máme už isté skúsenosti a scenár sa opakuje: knihu nečítam, na film sa teším, na prvé videnie ma skôr sklame (najmä pointami v poslednej tretine), hudbu Hansa Zimmera si okamžite obľúbim a po čase ich beriem na milosť, viem sa k nim vrátiť.
Je mi jasné, že tie predlohy nebudú žiadny skvost na Pullitzera a v Hollywoode si ťahajú asi najkratšiu zápalku, kto ich zadaptuje. Ron Howard sa strašne snaží dať dokopy dynamický celok a vždy presvedčí Toma Hanksa a nejakú fešandu v kurze, aby to odohrali. Da Vinci kód, Anjeli a démoni, sedem rokov pauzy – a teraz Inferno.
Začíname zostra: Robert Langdon leží v nemocnici, pripojený na všemožné hadičky a má brutálne vízie, že nastane peklo na zemi. Sú to sugestívne momenty, kde sa snaží rozpoznať ženy so šatkou či plášťom a do toho sa miešajú morom potrápení hriešnici či potoky krvi. Rany na hlave vysvetľujú, prečo si nič nepamätá a nevie poriadne určiť, ani kde je. Mal to byť stále Boston, v skutočnosti mu rýchlo dopne, že je vo Florencii.
KINEMAVIDEO3956.
Má šťastie, že keď sa do nemocnice rúti záhadná strelkyňa, doktorka Sienna mu rada pomôže, lebo ho raz zazrela rečniť v Londýne. Postupne sa vydajú na cestu metropolou, ktorá ich dovedie k chlapíkovi s teóriou, že ľudstvo treba vyhubiť, resp. rázne skoliť na polovicu a ešte má aj riešenie ako na to... No v pätách bude mať veľa sokov vrátane jedného z minulosti.
Prvá štvrťhodina sa s divákom nemazná a seká riadne zostrihané scény: nie je núdza o roztrasenú kameru či epické zábery inferna v talianskych uliciach. Sadnite si o 2-3 rady viac vpred ako zvyčajne a slabšie nátury ani nezaspia. Ostrieľaným borcom je zrejmé, že to tempo sa nedá vydržať ešte sedem ráz dlhšie a tešia sa, že po nastolení mnohých neznámych príde čas na hádanky, aj vysvetľovanie.
Príde čas na dialógy a začíname dešifrovať, čo sa deje – a neznámych nie je málo. Prečo si Langdon nič nepamätá? Kto je fešná brunetka-lekárka a prečo je ochotná si ho zobrať do bytu? Ako je možné, že Langdonovi idú po krku tri odlišné skupiny, pričom dve početné vyzerajú ako konkurencia a sólo strelkyňa zrejme tiež patrí k niečomu väčšiemu? Je jasné, že stačí nasadiť pár indícií a môžeme sa tešiť na osvedčený formát Langdonových filmov, kedy profesor upaľuje po turistickej metropole od jednej pamiatky k inej, slečna po boku – a odhalenie či záchrana musí prísť!
Zatiaľ čo úvodných 15 minút dokážu byť tvorcovia nekompromisní a diváka veru nešetria, neskôr sa prejavia typické črty série. Najprv prídu tie dobré: film slúži ako solídny európsky bedeker, sype jednu hádanku za druhou a posúva sa k ďalším indíciám. Prvé dve tretiny ostáva stále niečo nevysvetlené a nechápeme konanie istých postáv.
Všetko sa vysvetlí a do seba zapadne, a časť filmu budete zdravo tápať. Súčasne sa dočkáme množstva náhod, ultrapokročilých znalostí (Langdon občas vyťahuje esá, že nechápete) a ak ste divák, čo sa chce pitvať v nesediacich detailoch, budete už v polovici filmu mať nakúpené. Samozrejme, niektoré polohy postáv sa musia pár ráz otočiť, prídu šokujúce odhalenia a vaše podozrenia sa môžu, ale nemusia potvrdiť.
Inferno sa viac podobá na Anjelov a démonov, rovnako má naháňačky či rutinné akčné scény, navyše treba chváliť, že ide o najrýchlejšie plynúci a z hľadiska stopáže najkratší film. Je to nemalé plus, lebo sa nestačíte nudiť a hoci niektoré veci prekuknete vopred, stále sa máte na čo sústrediť a nechať si vysvetliť. Hra s divákom nie je márna – sám som zvedavý (i ochotný), ako film funguje na druhý raz.
Zarazia dve veci – ústredná téma nie je taká bomba (vyhladenie časti ľudstva) a ani jej riešenie. A hoci Hans Zimmer dodal dobrú hudbu, čo sa hodí do množstva scén (akčná, citlivá, mysteriózna), akosi tu chýba ústredný motív, akí mali Anjeli či Da Vinciho kód. Akoby Zimmer už len varíroval to minulé...
Nie, podľa Dana Browna sa nedá nakrútiť hollywoodska pecka, lebo čítavé knihy majú prosté postupy. Všetci zúčastnení sa tak snažia naplno hrať (hoci všetci akoby z povinnosti), strihať, režírovať, zvučiť, aby vás na dve hodiny bavili. Pri kratšej stopáži a dobrom tempe to zaberá trochu lepšie ako minule.
Inferno (USA/Japonsko/Turecko/Maďarsko, 2016, 121 min.)Réžia: Ron Howard. Scenár: Dan Brown (kniha), David Koepp (scenár). Hrajú: Tom Hanks, Felicity Jones, Ben Foster
Začíname zostra: Robert Langdon leží v nemocnici, pripojený na všemožné hadičky a má brutálne vízie, že nastane peklo na zemi. Sú to sugestívne momenty, kde sa snaží rozpoznať ženy so šatkou či plášťom a do toho sa miešajú morom potrápení hriešnici či potoky krvi. Rany na hlave vysvetľujú, prečo si nič nepamätá a nevie poriadne určiť, ani kde je. Mal to byť stále Boston, v skutočnosti mu rýchlo dopne, že je vo Florencii.
KINEMAVIDEO3956.
Má šťastie, že keď sa do nemocnice rúti záhadná strelkyňa, doktorka Sienna mu rada pomôže, lebo ho raz zazrela rečniť v Londýne. Postupne sa vydajú na cestu metropolou, ktorá ich dovedie k chlapíkovi s teóriou, že ľudstvo treba vyhubiť, resp. rázne skoliť na polovicu a ešte má aj riešenie ako na to... No v pätách bude mať veľa sokov vrátane jedného z minulosti.
Prvá štvrťhodina sa s divákom nemazná a seká riadne zostrihané scény: nie je núdza o roztrasenú kameru či epické zábery inferna v talianskych uliciach. Sadnite si o 2-3 rady viac vpred ako zvyčajne a slabšie nátury ani nezaspia. Ostrieľaným borcom je zrejmé, že to tempo sa nedá vydržať ešte sedem ráz dlhšie a tešia sa, že po nastolení mnohých neznámych príde čas na hádanky, aj vysvetľovanie.
Príde čas na dialógy a začíname dešifrovať, čo sa deje – a neznámych nie je málo. Prečo si Langdon nič nepamätá? Kto je fešná brunetka-lekárka a prečo je ochotná si ho zobrať do bytu? Ako je možné, že Langdonovi idú po krku tri odlišné skupiny, pričom dve početné vyzerajú ako konkurencia a sólo strelkyňa zrejme tiež patrí k niečomu väčšiemu? Je jasné, že stačí nasadiť pár indícií a môžeme sa tešiť na osvedčený formát Langdonových filmov, kedy profesor upaľuje po turistickej metropole od jednej pamiatky k inej, slečna po boku – a odhalenie či záchrana musí prísť!
Zatiaľ čo úvodných 15 minút dokážu byť tvorcovia nekompromisní a diváka veru nešetria, neskôr sa prejavia typické črty série. Najprv prídu tie dobré: film slúži ako solídny európsky bedeker, sype jednu hádanku za druhou a posúva sa k ďalším indíciám. Prvé dve tretiny ostáva stále niečo nevysvetlené a nechápeme konanie istých postáv.
Všetko sa vysvetlí a do seba zapadne, a časť filmu budete zdravo tápať. Súčasne sa dočkáme množstva náhod, ultrapokročilých znalostí (Langdon občas vyťahuje esá, že nechápete) a ak ste divák, čo sa chce pitvať v nesediacich detailoch, budete už v polovici filmu mať nakúpené. Samozrejme, niektoré polohy postáv sa musia pár ráz otočiť, prídu šokujúce odhalenia a vaše podozrenia sa môžu, ale nemusia potvrdiť.
Inferno sa viac podobá na Anjelov a démonov, rovnako má naháňačky či rutinné akčné scény, navyše treba chváliť, že ide o najrýchlejšie plynúci a z hľadiska stopáže najkratší film. Je to nemalé plus, lebo sa nestačíte nudiť a hoci niektoré veci prekuknete vopred, stále sa máte na čo sústrediť a nechať si vysvetliť. Hra s divákom nie je márna – sám som zvedavý (i ochotný), ako film funguje na druhý raz.
Zarazia dve veci – ústredná téma nie je taká bomba (vyhladenie časti ľudstva) a ani jej riešenie. A hoci Hans Zimmer dodal dobrú hudbu, čo sa hodí do množstva scén (akčná, citlivá, mysteriózna), akosi tu chýba ústredný motív, akí mali Anjeli či Da Vinciho kód. Akoby Zimmer už len varíroval to minulé...
Nie, podľa Dana Browna sa nedá nakrútiť hollywoodska pecka, lebo čítavé knihy majú prosté postupy. Všetci zúčastnení sa tak snažia naplno hrať (hoci všetci akoby z povinnosti), strihať, režírovať, zvučiť, aby vás na dve hodiny bavili. Pri kratšej stopáži a dobrom tempe to zaberá trochu lepšie ako minule.
Inferno (USA/Japonsko/Turecko/Maďarsko, 2016, 121 min.)Réžia: Ron Howard. Scenár: Dan Brown (kniha), David Koepp (scenár). Hrajú: Tom Hanks, Felicity Jones, Ben Foster
Inferno
Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema