|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. 04. 2018
Dve nevesty a jedna svadba
Anna Polívková na začiatku filmu vstáva z postele, otočí sa do kamery a začne prehovárať k divákom. Jej non-stop komentár sa nekončí až do konca filmu, pričom je obdivuhodnou súčasťou koloritu – aby divákovi nestačilo iba sledovať otrepané dianie milostného trojuholníka na plátne, dostáva ešte ďalšiu dávku postrehov z duševného rozpoloženia hrdinky. Paradoxne, keď ju počúvame, budujeme si k nej ešte menej sympatií ako z jednotlivých jej činov.
Marie je totiž vykreslená ako relatívne úspešná moderátorka TV šou, ktorej však chýba chlap. A hneď na začiatku filmu pochopíme, že hoci sa snaží, priťahuje iba samých „kreténov“ z kategórií hipster, sexista, milovník áut. A ona si zaslúži pritom oveľa viac. Fakt, že taká úspešná (či spokojná) v živote nie je, vypláva asi po ôsmich panákoch na rodinnej oslave, kde sa hodí do náručia bývalej lásky, no tento chlapík je už šťastne zadaný – a má si zobrať za ženu práve jej sestru Karolínu. Rýchlo vzniká očakávaný trojuholník: dve sestry a jeden chlap, ktorý mení preferencie takmer neustále. Isteže, ak by to tak nebolo, nemohli by sme hodinu a pol čakať do konca, aby sa zjavili titulné dve nevesty...
KINEMAVIDEO4679.
Tomáš Svoboda zatiaľ točí dva druhy filmov. Pokiaľ dával dokopy Manželov na hodinu a drukoval skôr mužským hrdinom, vznikli celkom zábavné kúsky. Keď sa ponorí do života ženských hrdiniek a nebodaj chce omieľať tému neviest (Ako sa zbaviť nevesty, 2016), výsledok je citeľne horší. Môže za to zrejme snaha vytvoriť z hrdinku úplne karikatúry, na ktorých by sa diváčky mohli smiať a akože s nimi empaticky cítiť, že vonku nie sú poriadni chlapi, tak si môžu dovoliť sarkasticky riešiť iných?
Dve nevesty a jedna svadba slúžia ako najnovší príklad instantného filmu. Chce využiť absolútne známu zápletku, ani sa príliš nesnaží s vykreslením svojich postáv. Môžete namietať, že Marie sa nám predstaví v úvode, no jej bizarné búranie štvrtej steny a konštantná interakcia s divákom začne byť veľmi rýchlo otravná. Polívková totiž nonstop komentuje dianie a čo sa do niektorých filmov celkom hodí, tu začne byť rýchlo bremenom – na čo neustále vkladať monológy, keď na plátne chceme vidieť, čo sa stane? Na sondu do duše hrdinky? OK, rýchlo ju pochopíme v tom, že ona nič, je cnostná žena, ale zúfala túžba po chlapovi ju nútiť búrať stereotypy. Nepodvádzať, byť podvedená...a uvidí sa...
Problémy sú aj s načrtnutím ďalších postáv: potenciálny ženích je dobrák či mamľas, ktorý má pivovar a srdce na správnom mieste? V skutočnosti nemá problém prešaltovať z jednej sestry na druhú. Chlapi sú tu vôbec popisovaní ako terče posmechu: platí to aj pre milenca z telky, z ktorého sa rýchlo vykľuje neverný hňup (čo tipujete na prvú) a sčasti aj pre tatka s mániou zbierať plastové poháre z koncertov Brutusu. Je tu aj starosta-klátič a v pivovare aj partia ochľastov. A že ženy majú slabšie filmové roly!
Paradoxne Svoboda im svojou réžiou neuľahčuje pozíciu. Samotná Polívková hrá neustále rovnakú osobu (len pred štyrmi mesiacmi v Špindli!), Ester Geislerová ako jej sestra má náročnú rolu, lebo má prísť o ženícha a mama v podaní Evy Holubovej si môže na obe dcéry i manžela schuti zanadávať. No sama hrá len karikatúru manželky, ktorá nemá problém zahnúť, lebo vo vzťahu sa po dekádach nudí...
Tých archetypov sa tu nahromadí strašne veľa a rýchlo zistíte, že postavičky chcú riešiť vzťahy, ale ani jeden nemá prakticky šancu na úspech. Chýba poriadna zápletka alebo lepší dej – Polívkova chce chlapa, chvíľu ho má, potom nie, objaví sa ďalší, hoci zadaný – aj to je šanca. Jej sestra sa má vydávať – no tušíme, že jej to asi nevyjde. Jiří sa dvorí jednej i druhej. Všetko sa odohráva v krátkom slede, medzi pletky sa pripojí ešte aj hrdinkina kamarátka, ktorá chvíľu chrápe so šéfom telky, potom s iným.
Dve nevesty a jedna svadba hádžu poľutovaniahodné postavičky do podivnej spleti rádobyvzťahov a bizarných riešení. Má to byť vtipné, ale je to len instantne zlepené a nezaberá to. Je to presne film do kategórie Ako sa zbaviť nevesty či Večne tvoja neverná – rovnako nefunkčný zdĺhavý kúsok.
Dve nevěsty a jedna svatba (ČR, 2017, 89 min.)Réžia: Tomáš Svoboda. Scenár: Tomáš Svoboda, Marcel Bystroň. Hrajú: Anna Polívková, Jan Dolanský, Ester Geislerová, Eva Holubová, Bohumil Klepl, Oldřich Navrátil, Jaroslav Plesl a ďalší.
KINEMAVIDEO4679.
Tomáš Svoboda zatiaľ točí dva druhy filmov. Pokiaľ dával dokopy Manželov na hodinu a drukoval skôr mužským hrdinom, vznikli celkom zábavné kúsky. Keď sa ponorí do života ženských hrdiniek a nebodaj chce omieľať tému neviest (Ako sa zbaviť nevesty, 2016), výsledok je citeľne horší. Môže za to zrejme snaha vytvoriť z hrdinku úplne karikatúry, na ktorých by sa diváčky mohli smiať a akože s nimi empaticky cítiť, že vonku nie sú poriadni chlapi, tak si môžu dovoliť sarkasticky riešiť iných?
Dve nevesty a jedna svadba slúžia ako najnovší príklad instantného filmu. Chce využiť absolútne známu zápletku, ani sa príliš nesnaží s vykreslením svojich postáv. Môžete namietať, že Marie sa nám predstaví v úvode, no jej bizarné búranie štvrtej steny a konštantná interakcia s divákom začne byť veľmi rýchlo otravná. Polívková totiž nonstop komentuje dianie a čo sa do niektorých filmov celkom hodí, tu začne byť rýchlo bremenom – na čo neustále vkladať monológy, keď na plátne chceme vidieť, čo sa stane? Na sondu do duše hrdinky? OK, rýchlo ju pochopíme v tom, že ona nič, je cnostná žena, ale zúfala túžba po chlapovi ju nútiť búrať stereotypy. Nepodvádzať, byť podvedená...a uvidí sa...
Problémy sú aj s načrtnutím ďalších postáv: potenciálny ženích je dobrák či mamľas, ktorý má pivovar a srdce na správnom mieste? V skutočnosti nemá problém prešaltovať z jednej sestry na druhú. Chlapi sú tu vôbec popisovaní ako terče posmechu: platí to aj pre milenca z telky, z ktorého sa rýchlo vykľuje neverný hňup (čo tipujete na prvú) a sčasti aj pre tatka s mániou zbierať plastové poháre z koncertov Brutusu. Je tu aj starosta-klátič a v pivovare aj partia ochľastov. A že ženy majú slabšie filmové roly!
Paradoxne Svoboda im svojou réžiou neuľahčuje pozíciu. Samotná Polívková hrá neustále rovnakú osobu (len pred štyrmi mesiacmi v Špindli!), Ester Geislerová ako jej sestra má náročnú rolu, lebo má prísť o ženícha a mama v podaní Evy Holubovej si môže na obe dcéry i manžela schuti zanadávať. No sama hrá len karikatúru manželky, ktorá nemá problém zahnúť, lebo vo vzťahu sa po dekádach nudí...
Tých archetypov sa tu nahromadí strašne veľa a rýchlo zistíte, že postavičky chcú riešiť vzťahy, ale ani jeden nemá prakticky šancu na úspech. Chýba poriadna zápletka alebo lepší dej – Polívkova chce chlapa, chvíľu ho má, potom nie, objaví sa ďalší, hoci zadaný – aj to je šanca. Jej sestra sa má vydávať – no tušíme, že jej to asi nevyjde. Jiří sa dvorí jednej i druhej. Všetko sa odohráva v krátkom slede, medzi pletky sa pripojí ešte aj hrdinkina kamarátka, ktorá chvíľu chrápe so šéfom telky, potom s iným.
Dve nevesty a jedna svadba hádžu poľutovaniahodné postavičky do podivnej spleti rádobyvzťahov a bizarných riešení. Má to byť vtipné, ale je to len instantne zlepené a nezaberá to. Je to presne film do kategórie Ako sa zbaviť nevesty či Večne tvoja neverná – rovnako nefunkčný zdĺhavý kúsok.
Dve nevěsty a jedna svatba (ČR, 2017, 89 min.)Réžia: Tomáš Svoboda. Scenár: Tomáš Svoboda, Marcel Bystroň. Hrajú: Anna Polívková, Jan Dolanský, Ester Geislerová, Eva Holubová, Bohumil Klepl, Oldřich Navrátil, Jaroslav Plesl a ďalší.
Dve nevesty a jedna svadba
Autor: Michal Korec
Zdroj: Kinema