|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Svet filmu |
|
|
Vyhľadávanie |
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. 09. 2012
Druhá šanca
V kinách sa uhniezdila príjemná komediálna dráma Druhá šanca (Hope Springs) s Meryl Streepovou v hlavnej úlohe. Ide o jeden z tých prípadov, kedy stačí vysloviť meno ústredného herca a divák si dosť detailne vie vopred poskladať mozaiku problémov, ktoré musí hlavná postava riešiť, ba dokonca aj melodramatický typ ovzdušia, ktorým poletia facky. Áno, na pretrase sú partnerské vzťahy - tentoraz sa Streepová chytá za pasy s Tommy Lee Jonesom.Režisér David Frankel (Diabol nosí Pradu) stavil na osvedčenú predstaviteľku postavy starnúcej Kay. A najmä prostrednícvom Meryl Streep nás zoznamuje s vädnúcim rutinným manželstvom, v ktorom zotrváva už 31 rokov. Manželovi Arnoldovi (Jones) nestojí ani len za pohľad spoza okuliarov, stereotypne si ráno vymieňajú chabý pozdrav, večer už prácou znavený Arnold drieme v kresle pred televíziou s nudným golfovým kurzom. Nečudo, že jedného dňa Kay dôjde trpezlivosť a rozhodne sa obetovať svoje posledné úspory na intenzívny kurz v manželskej poradni doktora Felda (Steve Carell). Manželský pár tak započne v malom prímorskom mestečku Hope Springs namáhavú cestu za znovuobjavením podstaty partnerského zväzku...
KINEMAVIDEO1483.
Dráma s prvkami komédie má pozvoľné tempo zodpovedajúce prezentovanej únavnej manželskej rutine. Žiadne výbušné protipartnerské rozkoly ho nenarušujú, život Kay a Arnolda plynie rovnako každý deň, občas pozvú na večeru svoje odrastené deti s rodinami, no drvivú väčšinu času sú odkázaní sami na seba. Nikto vzťah nebúra neverou, či odpudzujúcimi zlozvykmi (až na Arnoldove TV golfové lekcie), len z vrúcneho partnerstva sa rokmi stalo spolubývanie dvoch samostatných jednotiek s ustálenými povinnosťami a zvykmi.
Príbehu dominuje nespokojná Kay. Svoj nepokoj ale nepretavuje do otvorených stretov s Arnoldom, všetko dianie len pozoruje nesmelým roztržitým pohľadom, pričom sa postupne odhodláva k radikálnemu kroku. Meryl Streepová má svoju postavu pevne v rukách a zručne narába s málovravným Jonesom, ktorý návštevu terapeuta považuje za vyhodené peniaze. Jemné rozohrávanie nutnej partnerskej konfrontácie, a tým aj postupné riešenie manželskej krízy, prichádza „nakopnúť“ postava doktora Felda. Ale len ako trpezlivá kvalifikovaná persóna s výborne smerujúcimi a nie práve najpríjemnejšími otázkami. Carell od čias Nabúchanej, 40 rokov panic či Crazy Stupid Love prešiel k inteligentnému stvárneniu sebavedomého milého rodinného poradcu a uvedená pozícia mu veľmi pristane.Všetky tri dominujúce postavy výborne tvoria dejotvorný tým, svoje zohráva aj odľahlá poloha Hope Spring a tamojší prívetivý kolorit obyvateľov. Streepová sa s Jonesom príjemne dopĺňajú, Kay predstavuje tú dramatickejšiu snaživú hnaciu silu v ich súžití, Arnold má na starosti odbremeňovať sa od „nepotrebných“ dotykov či slov, zľahčovať Kayno úsilie, všetko prerátavať na peniaze, čím vyludzuje u publika odľahčujúci úsmev na tvári.
Vo filme sa pravidelne striedajú scény v poradni s hĺbkovou vzťahovou analýzou a mimoporadenské pokusy dať rokmi znudenej láske novú iskru. Veľa zohrávajú čisto pohľady, nesmelé pohyby končatín, mnohé napovedá samotný dych účinkujúcich. Od začiatku je, samozrejme, známy výsledok sedení, takisto ako aj štýl smerovania k cieľu ako u Kay, tak u Arnolda. Divák môže spokojne konfrontovať vzťah na plátne s vlastnými skúsenosťami, je to aj akási „terapia“ pre publikum.V prípade Druhej šance však môže oddano milujúca romantická postava Kay trochu liezť na nervy svojou - jednoducho - ideálnosťou. Všetko neochvejne smeruje k zlomeniu Arnoldovho vzdoru dištancovať sa od terapeutickej pomoci. Príbeh korenia nesmelé pokusy hlavne v sexuálnej oblasti - príjemne ľudsky a vierohodne. V Hope Springs sa pitve síce odvážne, no neúmerne zdĺhavo. Rozvrhnutie charakterov postáv je výborné, no akosi všetci vieme, kto sa kam posunie v snahe opäť spolu romanticky ladiť. Príbeh je vďaka pokročilému veku manželov podávaný dôstojne s noblesou, Frankelovi sa dobre darí udržať divákovu pozornosť veku zodpovedajúcimi pikantnými scénami, dej ústi pokojne a očakávane. Až na premrštenú romantickú láskyplnosť počas záverečných titulkov. Druhá šanca je ako stvorená pre páriky, ktoré sa rozhodnú stráviť v kine príjemný, silno romantizujúci, ba aj poučný večer. Hope Springs (USA, 2012, 115 min.)Réžia: David Frankel. Scenár: Vanessa Taylor. Kamera: Florian Ballhaus. Strih: Steven Weisberg. Hudba: Theodore Shapiro. Hrajú: Meryl Streep, Tommy Lee Jones, Steve Carell
Dráma s prvkami komédie má pozvoľné tempo zodpovedajúce prezentovanej únavnej manželskej rutine. Žiadne výbušné protipartnerské rozkoly ho nenarušujú, život Kay a Arnolda plynie rovnako každý deň, občas pozvú na večeru svoje odrastené deti s rodinami, no drvivú väčšinu času sú odkázaní sami na seba. Nikto vzťah nebúra neverou, či odpudzujúcimi zlozvykmi (až na Arnoldove TV golfové lekcie), len z vrúcneho partnerstva sa rokmi stalo spolubývanie dvoch samostatných jednotiek s ustálenými povinnosťami a zvykmi.
Príbehu dominuje nespokojná Kay. Svoj nepokoj ale nepretavuje do otvorených stretov s Arnoldom, všetko dianie len pozoruje nesmelým roztržitým pohľadom, pričom sa postupne odhodláva k radikálnemu kroku. Meryl Streepová má svoju postavu pevne v rukách a zručne narába s málovravným Jonesom, ktorý návštevu terapeuta považuje za vyhodené peniaze. Jemné rozohrávanie nutnej partnerskej konfrontácie, a tým aj postupné riešenie manželskej krízy, prichádza „nakopnúť“ postava doktora Felda. Ale len ako trpezlivá kvalifikovaná persóna s výborne smerujúcimi a nie práve najpríjemnejšími otázkami. Carell od čias Nabúchanej, 40 rokov panic či Crazy Stupid Love prešiel k inteligentnému stvárneniu sebavedomého milého rodinného poradcu a uvedená pozícia mu veľmi pristane.Všetky tri dominujúce postavy výborne tvoria dejotvorný tým, svoje zohráva aj odľahlá poloha Hope Spring a tamojší prívetivý kolorit obyvateľov. Streepová sa s Jonesom príjemne dopĺňajú, Kay predstavuje tú dramatickejšiu snaživú hnaciu silu v ich súžití, Arnold má na starosti odbremeňovať sa od „nepotrebných“ dotykov či slov, zľahčovať Kayno úsilie, všetko prerátavať na peniaze, čím vyludzuje u publika odľahčujúci úsmev na tvári.
Vo filme sa pravidelne striedajú scény v poradni s hĺbkovou vzťahovou analýzou a mimoporadenské pokusy dať rokmi znudenej láske novú iskru. Veľa zohrávajú čisto pohľady, nesmelé pohyby končatín, mnohé napovedá samotný dych účinkujúcich. Od začiatku je, samozrejme, známy výsledok sedení, takisto ako aj štýl smerovania k cieľu ako u Kay, tak u Arnolda. Divák môže spokojne konfrontovať vzťah na plátne s vlastnými skúsenosťami, je to aj akási „terapia“ pre publikum.V prípade Druhej šance však môže oddano milujúca romantická postava Kay trochu liezť na nervy svojou - jednoducho - ideálnosťou. Všetko neochvejne smeruje k zlomeniu Arnoldovho vzdoru dištancovať sa od terapeutickej pomoci. Príbeh korenia nesmelé pokusy hlavne v sexuálnej oblasti - príjemne ľudsky a vierohodne. V Hope Springs sa pitve síce odvážne, no neúmerne zdĺhavo. Rozvrhnutie charakterov postáv je výborné, no akosi všetci vieme, kto sa kam posunie v snahe opäť spolu romanticky ladiť. Príbeh je vďaka pokročilému veku manželov podávaný dôstojne s noblesou, Frankelovi sa dobre darí udržať divákovu pozornosť veku zodpovedajúcimi pikantnými scénami, dej ústi pokojne a očakávane. Až na premrštenú romantickú láskyplnosť počas záverečných titulkov. Druhá šanca je ako stvorená pre páriky, ktoré sa rozhodnú stráviť v kine príjemný, silno romantizujúci, ba aj poučný večer. Hope Springs (USA, 2012, 115 min.)Réžia: David Frankel. Scenár: Vanessa Taylor. Kamera: Florian Ballhaus. Strih: Steven Weisberg. Hudba: Theodore Shapiro. Hrajú: Meryl Streep, Tommy Lee Jones, Steve Carell
Druhá šanca
Autor: Zuzana Ondrišová
Zdroj: Kinema